Kia Stonic doczekała się faceliftingu. Znamy ceny w Polsce!

Kia Stonic doczekała się faceliftingu. Znamy ceny w Polsce!

03 września 2020
Kia Motors Polska ogłosiła właśnie ceny modelu Stonic, który poddano licznym modyfikacjom, obejmującym m.in. gamę silników oraz ofertę zaawansowanych systemów zarówno łączności ze światem zewnętrznym, jak i asystujących. Sprawdzamy, ile będzie kosztować odświeżony Stonic!

W tym roku, jak do tej pory, najpopularniejszą wersją silnikową Kia Stonic była 120-konna 1.0 T-GDi, która stanowiła 56% sprzedaży. Wiele wskazuje na to, że – po wprowadzeniu do oferty odmiany z zespołem napędowym typu mild-hybrid o identycznej mocy – najchętniej wybieraną będzie właśnie tzw. miękka hybryda.

Za Stonica z zespołem napędowym typu mild-hybrid, w zależności od wersji, trzeba zapłacić od 71 490 zł (wersja M) do 89 990 zł (wersja GT Line). Popyt na pozostałe odmiany silnikowe – 84-konną 1.2 DPI i 100-konną 1.0 T-GDi – powinien rozłożyć się równomiernie. Wszystko wskazuje również na to, że nabywcy nowego Stonica w dalszym ciągu często będą decydować się na samochód wyposażony w przekładnię dwusprzęgłową o siedmiu biegach, która może pracować w trybie automatycznym. Kia oferuje ją w połączeniu z dwoma silnikami – 100- i 120-konnym T-GDi. Dopłata wynosi 6000 zł.

Kia Stonic po faceliftingu będzie dostępna z nowym zespołem napędowym EcoDynamics+ typu mild hybrid z silnikiem benzynowym. Zespół napędowy składa się z nowego 1,0-litrowego silnika T-GDi (turbodoładowanego, z bezpośrednim wtryskiem paliwa) z rodziny Smartstream oraz układu MHEV z instalacją elektryczną o napięciu 48 V. Kompaktowy akumulator litowo-jonowy z instalacją elektryczną o napięciu 48 V zasila silnik elektryczny, który może pracować zarówno jako rozrusznik, jak i generator (MHSG). MHSG nie tylko wydłuża czas, kiedy silnik spalinowy może być wyłączony, ale również potrafi zasilić zespół napędowy dodatkowym momentem obrotowym.

Nowy zespół napędowy EcoDynamics+ jest dostępny z systemem Drive Mode Select, który pozwala na wybór profilu jazdy. Do wyboru są tryby Eco, Sport i Normal.

Kia Stonic z zespołem napędowym EcoDynamics+ jest dostępna z nową mechaniczną skrzynią biegów (iMT). Dzięki systemowi „clutch-by-wire” przekładnia ta zapewnia jednocześnie większą wydajność układu MHEV i niższą emisję CO2. Od kierowcy wymaga natomiast takiego samego zaangażowania w prowadzenie samochodu, jak tradycyjna mechaniczna skrzynia biegów. Różnica polega na tym, że sprzęgło w przekładni iMT jest sterowane elektrycznie zamiast mechanicznie. Skrzynia biegów iMT doskonale współpracuje z układem MHSG i pozwala wyłączyć silnik spalinowy wcześniej niż czyni to klasyczny system start-stop.

Obydwie skrzynie biegów – iMT i 7DCT – umożliwiają jazdę w trybie „żeglowania” z wyłączonym  silnikiem spalinowym w celu ograniczenia zużycia paliwa i emisji. System działa przy prędkościach do 125 km/h, a silnik włącza się ponownie, gdy tylko kierowca 

Kia Stonic po faceliftingu może być wyposażona w system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym, zintegrowany z nawigacją i systemem UVO Connect drugiej generacji, który zapewnia dostęp do licznych funkcji online.

Dostępne są nowe 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów, a także dwa nowe kolory lakieru nadwozia – Perennial Grey i Sporty Blue. Paleta lakierów liczy dziewięć kolorów. Ponadto nowa jest oferta łączenia kolorów nadwozia i dachu, co stwarza możliwość większej personalizacji wyglądu Stonica.

Zmodernizowany Stonic, w zależności od specyfikacji, jest wyposażony w kilka zaawansowanych systemów asystujących (Advanced Driving Assistance Systems – ADAS). Należą do nich takie systemy jak:

  • Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) – system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania: pojazdów, przechodniów i rowerzystów,
  • Lane Keeping Assist (LKA) – asystent utrzymania pasa ruchu,
  • Driver Attention Warning (DAW) – system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy,
  • Blind-Spot Collision Warning (BCW) – system ostrzegania o pojazdach znajdujących się w martwym polu widzenia lusterek bocznych,
  • Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA) – system automatycznie zmieniający tor jazdy w przypadku braku reakcji kierowcy na możliwość wystąpienia kolizji podczas zmiany pasa,

  • Intelligent Speed Limit Warning (ISLW) – system rozpoznawania znaków ograniczeń prędkości,
  • Smart Cruise Control (SCC) – aktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości,
  • Lane Following Assist (LFA) – asystent jazdy utrzymujący pojazd na swoim pasie ruchu,
  • Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA) – system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania z funkcją automatycznego zatrzymania,
  • Rear Occupant Alert (ROA) – system przypominający o sprawdzeniu czy na tylnej kanapie nie zostawiliśmy np. dziecka lub psa.

Kia Stonic po faceliftingu trafi do salonów już we wrześniu i będzie objęta 7-letnią gwarancją marki Kia lub do przebiegu 150.000 kilometrów, która jest standardowa dla wszystkich modeli.

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!