Kia Stonic doczekała się faceliftingu. Znamy ceny w Polsce!
Kia Motors Polska ogłosiła właśnie ceny modelu Stonic, który poddano licznym modyfikacjom, obejmującym m.in. gamę silników oraz ofertę zaawansowanych systemów zarówno łączności ze światem zewnętrznym, jak i asystujących. Sprawdzamy, ile będzie kosztować odświeżony Stonic!
W tym roku, jak do tej pory, najpopularniejszą wersją silnikową Kia Stonic była 120-konna 1.0 T-GDi, która stanowiła 56% sprzedaży. Wiele wskazuje na to, że – po wprowadzeniu do oferty odmiany z zespołem napędowym typu mild-hybrid o identycznej mocy – najchętniej wybieraną będzie właśnie tzw. miękka hybryda.
Za Stonica z zespołem napędowym typu mild-hybrid, w zależności od wersji, trzeba zapłacić od 71 490 zł (wersja M) do 89 990 zł (wersja GT Line). Popyt na pozostałe odmiany silnikowe – 84-konną 1.2 DPI i 100-konną 1.0 T-GDi – powinien rozłożyć się równomiernie. Wszystko wskazuje również na to, że nabywcy nowego Stonica w dalszym ciągu często będą decydować się na samochód wyposażony w przekładnię dwusprzęgłową o siedmiu biegach, która może pracować w trybie automatycznym. Kia oferuje ją w połączeniu z dwoma silnikami – 100- i 120-konnym T-GDi. Dopłata wynosi 6000 zł.
Kia Stonic po faceliftingu będzie dostępna z nowym zespołem napędowym EcoDynamics+ typu mild hybrid z silnikiem benzynowym. Zespół napędowy składa się z nowego 1,0-litrowego silnika T-GDi (turbodoładowanego, z bezpośrednim wtryskiem paliwa) z rodziny Smartstream oraz układu MHEV z instalacją elektryczną o napięciu 48 V. Kompaktowy akumulator litowo-jonowy z instalacją elektryczną o napięciu 48 V zasila silnik elektryczny, który może pracować zarówno jako rozrusznik, jak i generator (MHSG). MHSG nie tylko wydłuża czas, kiedy silnik spalinowy może być wyłączony, ale również potrafi zasilić zespół napędowy dodatkowym momentem obrotowym.
Nowy zespół napędowy EcoDynamics+ jest dostępny z systemem Drive Mode Select, który pozwala na wybór profilu jazdy. Do wyboru są tryby Eco, Sport i Normal.
Kia Stonic z zespołem napędowym EcoDynamics+ jest dostępna z nową mechaniczną skrzynią biegów (iMT). Dzięki systemowi „clutch-by-wire” przekładnia ta zapewnia jednocześnie większą wydajność układu MHEV i niższą emisję CO2. Od kierowcy wymaga natomiast takiego samego zaangażowania w prowadzenie samochodu, jak tradycyjna mechaniczna skrzynia biegów. Różnica polega na tym, że sprzęgło w przekładni iMT jest sterowane elektrycznie zamiast mechanicznie. Skrzynia biegów iMT doskonale współpracuje z układem MHSG i pozwala wyłączyć silnik spalinowy wcześniej niż czyni to klasyczny system start-stop.
Obydwie skrzynie biegów – iMT i 7DCT – umożliwiają jazdę w trybie „żeglowania” z wyłączonym silnikiem spalinowym w celu ograniczenia zużycia paliwa i emisji. System działa przy prędkościach do 125 km/h, a silnik włącza się ponownie, gdy tylko kierowca
Kia Stonic po faceliftingu może być wyposażona w system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym, zintegrowany z nawigacją i systemem UVO Connect drugiej generacji, który zapewnia dostęp do licznych funkcji online.
Dostępne są nowe 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów, a także dwa nowe kolory lakieru nadwozia – Perennial Grey i Sporty Blue. Paleta lakierów liczy dziewięć kolorów. Ponadto nowa jest oferta łączenia kolorów nadwozia i dachu, co stwarza możliwość większej personalizacji wyglądu Stonica.
Zmodernizowany Stonic, w zależności od specyfikacji, jest wyposażony w kilka zaawansowanych systemów asystujących (Advanced Driving Assistance Systems – ADAS). Należą do nich takie systemy jak:
- Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) – system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania: pojazdów, przechodniów i rowerzystów,
- Lane Keeping Assist (LKA) – asystent utrzymania pasa ruchu,
- Driver Attention Warning (DAW) – system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy,
- Blind-Spot Collision Warning (BCW) – system ostrzegania o pojazdach znajdujących się w martwym polu widzenia lusterek bocznych,
- Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA) – system automatycznie zmieniający tor jazdy w przypadku braku reakcji kierowcy na możliwość wystąpienia kolizji podczas zmiany pasa,
- Intelligent Speed Limit Warning (ISLW) – system rozpoznawania znaków ograniczeń prędkości,
- Smart Cruise Control (SCC) – aktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości,
- Lane Following Assist (LFA) – asystent jazdy utrzymujący pojazd na swoim pasie ruchu,
- Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA) – system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania z funkcją automatycznego zatrzymania,
- Rear Occupant Alert (ROA) – system przypominający o sprawdzeniu czy na tylnej kanapie nie zostawiliśmy np. dziecka lub psa.
Kia Stonic po faceliftingu trafi do salonów już we wrześniu i będzie objęta 7-letnią gwarancją marki Kia lub do przebiegu 150.000 kilometrów, która jest standardowa dla wszystkich modeli.
Najnowsze
-
Zabudowa VW T5 – jak przekształcić busa w funkcjonalnego kampera?
Przekształcenie Volkswagena T5 w kampera to marzenie wielu miłośników turystyki na czterech kółkach. Ten model samochodu cieszy się ogromną popularnością dzięki swojej niezawodności oraz idealnym proporcjom, które ułatwiają taką adaptację. Przestrzeń ładunkowa T5 daje fantastyczne możliwości aranżacyjne. Pozwala to na stworzenie prawdziwie funkcjonalnego i wygodnego mobilnego domu! -
Pomóżmy motocykliście, którego pasją jest motoryzacja! Gerard walczy z rakiem – chce odzyskać twarz i… oddech
-
7 lat gwarancji i ceny od 112 900 zł. Rusza sprzedaż chińskiej marki Jetour w Polsce
-
Volkswagen Polo – idealne auto miejskie? Poznaj jego zalety
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Zostaw komentarz: