Kia ogłosiła nowy, strategiczny „Plan S”. O co chodzi?

Kia Motors Corporation ogłosiła szczegóły „Planu S” czyli średnio- i długoterminowej strategii, której celem jest systematyczne zbliżanie się do pozycji lidera przemysłu motoryzacyjnego również w takich dziedzinach, jak samochody elektryczne i usługi związane z mobilnością oraz z szeroko pojętą łącznością samochodów ze światem zewnętrznym i z jazdą autonomiczną.

trategiczny „Plan S” opisuje przeobrażenie Kia Motors z przedsiębiorstwa skoncentrowanego na produkcji samochodów z silnikami spalinowymi na takie, o którego sile będą stanowiły auta elektryczne oraz spersonalizowane usługi związane z mobilnością. „Plan S” przewiduje, że  innowacyjność i zwiększanie rentowności będą wspierane dwutorowo – poprzez przejście na produkcję pojazdów elektrycznych i autonomicznych, a także rozwój usług z dziedziny mobilności.

Strategia finansowa i inwestycyjna Kia do 2025 r. oraz szczegóły „Planu S” zostały ogłoszone akcjonariuszom, analitykom i agencjom ratingowym podczas „CEO Investor Day” w Seulu.

Do końca 2025 roku Kia będzie oferować pełną gamę aż 11 wyłącznie elektrycznych samochodów. Dzięki temu udział marki Kia w globalnym rynku aut elektrycznych wzrośnie do 6,6% (bez Chin). Jednocześnie do 25% wzrośnie udział modeli zelektryzowanych w ogólnej sprzedaży samochodów Kia Motors. Ponieważ do 2026 roku rynek samochodów elektrycznych na świecie będzie się mocno rozwijał, Kia zamierza sprzedawać 500 000 aut elektrycznych i milion zelektryzowanych rocznie (bez rynku chińskiego).

Równocześnie, w ramach nowego modelu biznesowego, Kia będzie oferować usługi z zakresu mobilności oparte na pojazdach elektrycznych, które pomogą rozwiązać problemy z korkami w wielu miastach na świecie i przyczynią się do zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska. Na rynku pojazdów przeznaczonych do m.in car-sharingu, który będzie rozwijał się bardzo szybko, Kia zamierza zapewnić sobie wiodącą rolę.

„Plan S”: profile działalności Kia Motors w przyszłości

  • Przejście na produkcję samochodów elektrycznych
  • Popularyzacja pojazdów elektrycznych
  • Wprowadzenie do oferty modelu oferowanego wyłącznie jako elektryczny do 2021 roku
  • Pełna gama aż 11 wyłącznie elektrycznych samochodów i wzrost udziału w światowym rynku aut elektrycznych do 6.6% do 2025 roku
  • Roczna sprzedaż na poziomie 500 000 aut elektrycznych i miliona zelektryfikowanych do 2026 roku
  • W ofercie jednocześnie będą znajdować się dotychczasowe i nowe auta elektryczne o zróżnicowanej cenie i wyposażeniu
  • Rozwój na kluczowych rynkach z punktu widzenia popularności aut elektrycznych; osiągnięcie ich udziału w sprzedaży wszystkich modeli na poziomie 20% do 2025 r.
  • Wprowadzanie aut elektrycznych na wybranych rynkach rozwijających się; zwiększenie sprzedaży aut z silnikiem spalinowym
  • Opracowanie płyty podłogowej dla samochodów elektrycznych 
  • Wprowadzenie innowacyjnych form sprzedaży aut elektrycznych
  • Dostawca spersonalizowanych rozwiązań z zakresu mobilności
  • Rozwijanie usług z zakresu mobilności opartych na autach elektrycznych i autonomicznych, wejście na rynek usług car-sharingu
  • Powołanie tzw. Mobility Hubs w miastach o bardziej rygorystycznych przepisach dotyczących ochrony środowiska i o większym wykorzystaniu aut elektrycznych oraz zapewnienie nowych usług z zakresu mobilności
  • Odkrywanie nowych modeli biznesowych, takich jak logistyka i obsługa samochodów za pośrednictwem Mobility Hubs
  • Zapewnienie, w dłuższej perspektywie czasowej, usług z zakresu mobilności opartych na autach elektrycznych i autonomicznych
  • Znaczący udział w rynku usług car-sharingu; wprowadzenie do oferty auta zaprojektowanego z myślą o car-sharingu dla klientów flotowych

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze