Kawasaki Z1000SX na 2014 – debiut sportowego turystyka

Wśród dostępnych na rynku pojazdów z segmentu „Sport-­‐Touring” na zbliżający się sezon 2014 Kawasaki przygotowało odświeżoną wersję modelu Z1000SX. Ma być bardziej praktyczny i naszpikowany nowoczesną technologią.

Wspólna wyprawa na Kawasaki Z1000SX może przynieść wiele radości.
fot. Kawasaki

Motocykl Kawasaki Z1000SX należy do segmentu sportowych turystyków i ma zawojować tę klasę w sezonie 2014. Producent podkreśla najważniejszą funkcję tej maszyny, czyli zintegrowane kufry boczne, lakierowane w kolorze motocykla – to rozwiązanie dostępne jest w standardzie. Każdy z kufrów ma pojemność 28 litrów i swobodnie ma mieścić kask integralny. W najszerszym miejscu jednoślad nie przekracza 925 milimetrów. Kawasaki szczyci się też nowatorskim sposobem montażu kufrów i że po ich zdjęciu motocykl nie traci na atrakcyjnym wyglądzie. Ułatwieniem obsługi maszyny jest również wprowadzenie jednego kluczyka, który otwiera wszystkie zamki w jednośladzie. Co na to złodzieje motocykli? Pewnie się ucieszą…

Poza tym, że motocykl naszym zdaniem jest wyjątkowej urody – zwłaszcza w wściekle zielonym kolorze lakieru, tak charakterystycznym dla maszyn Kawasaki, to najbardziej nas interesuje, co zastosowano z rzeczonych „nowinek technologicznych”. Otóż pojawił się system elektronicznej kontroli trakcji KTRC z 3 trybami pracy: jazda sportowa, jazda na śliskiej nawierzchni i jazda z pasażerem (to rozwiązania niezbyt nowe, bo niemiecki producent popularnych w Polsce jednośladów już dawno ma takie patenty na pokładach swoich pojazdów). Kawasaki proponuje również możliwość ograniczenia mocy silnika, co w sumie daje 7 trybów jazdy.

Zawieszenie nowego Kawasaki Z1000SX jest regulowane; średnica goleni przedniego widelca wynosi 41 milimetrów. Zamontowano także nowe przednie zaciski radialne Tokico – producent twierdzi, że dzięki temu skutecznośc hamowania jest porównywalna do maszyn klasy supersport. Tylne zawieszenie ma również regulację pracy amortyzatora, co ma pozwalać na szybkie dostosowanie pracy zawieszenia do jazdy z bagażem lub pasażerem. Ponadto Kawasaki Z1000SX ma przekonstruowany system dolotowy, który ma zapewniać odpowiedni, rozpoznawalny dźwięk pracy silniak podczas przyspieszania.

Kawasaki Z1000SX – ładna maszyna z praktycznymi kuframi.
fot. Kawasaki

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze