Katarina Vrabelova dookoła świata motocyklem BMW GS 650

Katarina Vrabelova to 23-latka, która kocha motocykle, a w jej wnętrzu siedzi głęboko zakorzeniony duch podróżniczki. Chęć realizacji marzeń skłoniła młodą Czeszkę do podjęcia wyprawy dookoła świata. Podróż ta potrwa ponad dwa lata.

Katarina podróżuje na motocyklu już od 16 roku życia. Cel, jaki postawiła sobie teraz jest imponujący. Czeszka planuje podróżować przez dwa lata i jeden miesiąc. Warto zauważyć, że kobieta zabiera ze sobą jedynie dwa kufry: jeden z podstawowymi narzędziami do naprawienia ewentualnych usterek powstałych w wyniku trudów podróży; druga kufer zaś zawierać będzie najpotrzebniejsze rzeczy osobiste, jak ubrania, czy środki czystości. Jednakże, Katarina jest świetnie przygotowana do drogi ku swojemu celowi – kobieta doskonale potrafi poradzić sobie z naprawami: wymiana oleju, opon, czyszczenie filtrów powietrza i inne nie stanowią dla niej problemu.

fot. Katarina Vrabelova

Katarina swą podróż rozpocznie w Czechach i przejedzie wszystkie kontynenty na motocyklu BMW GS 650 z 2012 roku. Kobieta twierdzi, że woli podróżować sama i ma w tym duże doświadczenie – podczas swoich wypraw przejeżdżała od 300 do 1000 kilometrów dziennie.

Vrabelova ma już na swoim koncie 9-miesięczne eksplorowanie Azji, roczny pobyt w Afryce i wiele wycieczek przez Europę. Ta, na którą wyruszy niebawem będzie jej najdłuższą.

fot. Katarina Vrabelova

Katarinie życzymy wszystkiego najlepszego!

Najnowsze

Kalendarz World Superbike Champioship na sezon 2013

Wyścigi World Superbike Championship to jedne z najbardziej ekscytujących i nieprzewidywalnych zmagań motocyklistów. Sezon 2012 już się zakończył, jednak organizatorzy udostępnili kalendarz rund zaplanowanych na przyszły rok.

fot. materiały prasowe

Zgodnie z tradycją, sezon 2012 zainauguruje runda na torze Phillip Island w Australii. Organizatorzy nie oszczędzili fanom wielu niespodzianek. Do kalendarza rund dołączyły nowe lokalizacje. Są nimi: Buddh International Circuit w Indiach, Jerez w Hiszpanii i co najbardziej możemy zauważyć – tor Laguna Seca w Stanach Zjednoczonych.

 

 

Zawodników WSBK nie zobaczymy w przyszłym sezonie już na torze Misano (San Marino), Brno (Czechy) oraz Miller Motorsports Park (Utah, USA).

Runda 1 – Phillip Island, Australia, 24 lutego

Runda 2 – Buddh International Circuit, Indie, 10 marca

Runda 3 – Motorland Aragon, Hiszpania, 7 kwietnia

Runda 4 – Assen, Holandia, 28 kwietnia

Runda 5 – Monza, Włochy, 12 maja

Runda 6 – Donington Park, Stany Zjednoczone, 26 maja

Runda 7- Portimao, Portugalia, 7 czerwca

Runda 8 – miejsce jak dotąd nieznane oficjalnie, 23 czerwca

Runda 9 – Imola, Włochy, 20 czerwca

Runda 10 – Moscow Raceway, Rosja, 21 lipca

Runda 11 – Silverstone, Stany Zjednoczone, 4 sierpnia

Runda 12 – Nurburgring, Niemcy, 1 września

Runda 13 – Laguna Seca, Stany Zjednoczone, 29 września

Runda 14 – Magny-Cours, Francja, 6 października

Runda 15 – Jerez, Hiszpania, 20 października.

Najnowsze

Anke-Eve Goldmann: wyprzedziła swoje czasy

Anke-Eve Goldmann – dziennikarka, nauczycielka, ikona stylu, a przede wszystkim zawołana motocyklistka – to kobieta absolutnie nietuzinkowa. I miała niezwykłe życie.  

Urodziła się w Niemczech w 1930 roku. Jako nastolatka uczyła niemieckiego dzieci amerykańskich żołnierzy stacjonujących w bazie wojsk lotniczych. W latach 50. brała udział w wyścigach endurance i torowych, brylowała na torach  Hockenheimring i Nürburgring, jednak z uwagi na płeć nie została dopuszczona do dalszej rywalizacji i nie zdołała sięgnąć po żadne wyróżnienia sportowe.

fot. thevintagent.blogspot.com

Niemniej nie zaprzestała wyczynowej jazdy, co widać na zdjęciach. Zawsze znalazła pretekst, żeby wmieszać się w tłum zawodników na torze. Sama też przykuwała do siebie uwagę – wysoka (180 cm wzrostu), smukła, atrakcyjna, świetnie czuła się przed obiektywem i lubiła być w centrum zainteresowania. Świetnie posługiwała się kilkoma językami, a że miała również lekkie pióro, z czasem nawiązała współpracę z kilkoma magazynami, dla których regularnie pisała artykuły: angielskiego „Cycle World”, niemieckiego „Das Motorrad”, francuskiego „Moto Revue” i innych. W październiku 1962 roku napisała obszerny reportaż o kobietach-kierowcach wyścigowych z ZSRR!

fot. thevintagent.blogspot.com

W 1958 roku, wraz z dziewięcioma innymi kobietami, została współzałożycielką europejskiego oddziału Women’s International Motorcycle Association (WIMA). Była również pierwszą kobietą, która jeździła na motocyklu w jednoczęściowym skórzanym uniformie, zaprojektowanym specjalnie dla niej (i z jej udziałem) przez niemieckiego producenta Harro. Był to pierwszy krok poczyniony w kierunku motocyklowych ubiorów przeznaczonych specjalnie dla kobiet.

fot. thevintagent.blogspot.com

Anke-Eve przez wiele lat pozostawała wierna marce BMW, była nawet jej oficjalną twarzą, do czasu, aż zdecydowała się zakupić, na początku lat 70., model MV Agusta. Przez lata stale go usprawniała i rozszerzała wyposażenie wedle własnego pomysłu – włoski producent czerpał zresztą inspirację z tego przy projektowaniu kolejnych modeli.

Niezależnie od rodzaju akurat użytkowanego motocykla, nigdy nie wahała się sprawdzać nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach – na śniegu, lodzie, podczas zimowych rajdów.

fot. thevintagent.blogspot.com

Była bliską przyjaciółką pisarza André Pieyre’a de Mandiargues’a i to na jej wzór stworzył postać Rebeki w książce „La Motocyclette”. Książka została potem przeniesiona na duży ekran, w filmie „Dziewczyna na motocyklu” w rolę Rebeki wcieliła się Marianne Faithful.

fot. thevintagent.blogspot.com

Iskra pasji zgasła w Anke-Eve po śmierci jej najbliższej przyjaciółki w wypadku. Nigdy już nie wsiadła na motocykl. Nie byłaby jednak sobą, gdyby postanowiła wieść nudne, zwyczajne życie. Zamiast tego wybrała się na samotną wyprawę z plecakiem po Azji, m.in. przemierzając Birmę, Kambodżę i Wietnam zaledwie kilka lat po zakończeniu działań wojennych.

Ciekawe, co się z nią dzisiaj dzieje?  

Najnowsze

Hydrofobizacja – sposób na przejrzyste szyby

W okresie jesienno-zimowym na szybach samochodowych zbiera się brud, a opady deszczu i śniegu utrudniają widoczność. Sposobem na ograniczenie wpływu warunków atmosferycznych na komfort jazdy jest zabieg hydrofobizacji.

Wykorzystywana od lat między innymi na szybach samolotów hydrofobizacja polega na nadawaniu materiałom właściwości utrudniających przyleganie wody. Szyby poddane hydrofobizacji otrzymują powłokę, dzięki której znacząco zmniejsza się przyczepność cząstek brudu i wody. Przy odpowiedniej prędkości samochodu opady deszczu lub śniegu nie osiadają na szybach, lecz niemal samoczynnie spływają z ich powierzchni. Dzięki temu zmniejsza się potrzeba używania wycieraczek samochodowych i płynu do szyb, a przy bardziej intensywnych opadach – poprawia się także widoczność.

fot. NordGlass

Nałożona powłoka hydrofobowa jest odporna na ścieranie i gwarantuje odpowiednie własności przez okres roku bądź do 10 tysięcy przejechanych kilometrów w przypadku szyby przedniej i do 60 tysięcy kilometrów na szybach bocznych. Po tym okresie konieczna jest ponowna wizyta w serwisie.

fot. NordGlass

Pamiętajmy, że każdy zabieg na powłoce lakierniczej czy szybach należy wykonywać w zakładach posiadających doświadczenie i zaplecze techniczne w danym zakresie, aby wyeliminować ryzyko uszkodzenia tych elementów.

Źródło: NordGlass

Najnowsze

Świąteczny pojazd MAN budzi radość dzieci

Świątecznie przystrojony ciągnik siodłowy MAN od początku grudnia aż do świąt Bożego Narodzenia podróżuje na terenie południowych Niemiec, odwiedzając przedszkola, szpitale dziecięce, wioski dziecięce SOS i inne placówki socjalne dla dzieci.

Od czasu do czasu zatrzymuje się także na świątecznych jarmarkach. Święty Mikołaj przygotował dla dzieci czekolady w kształcie ciężarówki i pluszowe maskotki.

Na przyczepie świątecznego pojazdu umieszczone są życzenia bożonarodzeniowe w różnych językach. Nowy lew – symbol marki MAN – panuje nad zimowym krajobrazem skąpanym w świetle lampek. Ciągnik MAN TGX 18.540 4x4H z napędem HydroDrive i dużą kabiną kierowcy XXL jest w kolorze metalicznym Nightfire Red Metallic. Uczniowie odbywający praktyki w monachijskim zakładzie MAN Truck & Bus zamocowali na pojeździe łańcuchy świetlne o długości około 200 metrów, zaś kratkę chłodnicy przybrali wiankiem z kilkuset diod.

Nowy MAN TGX w wersji świątecznej
fot. MAN

Świąteczna ciężarówka 2012 dostępna jest także jako model w skali 1:87. W świąteczne szaty przybrany został również model autobusu MAN Lions Coach w skali 1:87. Oba modele można nabyć w internetowym sklepie MAN Shop (www.man-shop.eu). Od każdego sprzedanego modelu pojazdu firma MAN przekazuje jedno euro na wioski dziecięce SOS.

Najnowsze