Katanka organizuje: zawody motocyklowe i pokazy stuntu

Monika Jaworska, znana też jako Katanka, poza prowadzeniem swojej szkoły doskonalenia jazdy w Krakowie, angażuje się w promocję bezpiecznej jazdy na motocyklu. Tym razem zaprasza na zawody dla każdego!

Moto szkoła Moniki Jaworskiej.
fot. z fanpage Moto Szkoły Moniki Jaworskiej

10-11 sierpnia Monika Jaworska zaprasza na krakowski Motodrom, na kolejną edycję imprezy dla wszystkich motocyklistów. Wydarzenie jest organizowane przez SMGP oraz Moto Szkołę Moniki Jaworskiej.

Celem imprezy jest doskonalenie techniki jazdy na motocyklu, a co za tym idzie zwiększenie ich bezpieczeństwa na drodze.

Ponadto zostaną zorganizowane zawody dla uczestników i widzów, konkursy, atrakcje, pokazy stuntu w wykonaniu Ostrej Jazdy.

Jedzenie z grilla zapewni Catering Grupa Kościuszko.

W zawodach może wziąć udział każdy kto posiada motocykl, motorower, skuter. Należy wysłać zgłoszenie: imię nazwisko – ksywka, wiek, jaki motocykl (pojemność), a później uiścić opłatę wpisową w wysokości 50 zł.

Fanpage wydarzenia na Facebookukliknij tutaj.

Uczestnicy zawodów w ramach wpisowego otrzymają koszulkę z imprezy oraz bon na jedzenie.
Wcześniejsze zgłoszenia umożliwią podział zawodników na odpowiednie klasy.

Jak się zgłosić?
Zgłoszenia organizatorzy przyjmują drogą mailową do 10.08.2012 pod adresem katanca@op.pl, oraz w dniu imprezy aż do wyczerpania miejsc startowych. Wpisowe do zawodów w dniu imprezy na miejscu będzie wyższe.

MIEJSCE: MOTODROM przy ul. Stella-Sawickiego wjazd od ul. Medweckiego.
KIEDY: 10-11.08.2013
Sobota w godz. 11:00 – 18:00 wolne jazdy, treningi MOTOKRĘCIOŁA
Niedziela 11:00 – 17:00 Zawody o PUCHAR KATANKI

Najnowsze

16 kobiet upchniętych do Smarta ForTwo – nowy rekord

Ani to mądre, ani specjalnie zabawne. Bicie rekordów tego typu od dawna przestało mieć wydźwięk wyczynu. To często metoda na reklamę marki i sposób na zaistnienie w mediach społecznościowych. Cóż, ale jak pojawia się kobieta i samochód, musimy się tym zająć.

16 kobiet upchniętych do Smarta ForTwo.
fot. kadr z filmu

Z trudnych do określenia powodów od jakiegoś czasu bije się rekordy w upychaniu kobiet, niczym sardynek w puszce, w samochodzie. Oczywiście im jest mniejszy tym lepiej, bo wówczas efekt jest bardziej spektakularny. Naszym zdaniem powinien się temu przyjrzeć jakiś organ praw człowieka (oczywiście to żart) – bo co może czuć dziewczyna ściśnięta go granic możliwości w ciasnej karoserii samochodu? Czy naprawdę jest to dla niej zabawne?

Może jest to chwila, kilka minut, ale widocznie warto. Albo marki kuszą odpowiednią zapłatą za te męki przy wymuszonym uśmiechu i wrażeniu mega rozrywki, albo dziewczyny mają nierówno pod pułapem. Tak czy owak z jakiś przyczyn godzą się na to, aby traktować je jako towar wciskany do samochodu. Cóż – nie pierwszy to raz, ani nie ostatni.

Efekt oczywiście raduje najbardziej widzów; gdyby mieli się zamienić z dziewczynami miejscami, przypuszczamy, że miny by im szybko zrzedły.

Rekord Guinessa w klasie „najwięcej ludzi upchniętych do Smarta”, został pobity. 16 kobiet z grupy tancerek Candy Lane Dancers z Nowej Zelandii – które przy okazji zrobiły sobie promocję – rozgromiło zeszłoroczny rezultat ustanowiony przez 15 dziewcząt w Wiedniu.

Najnowsze

Sarah Lezito – francuska stunterka motocyklowa. Film

Gdy odkryła, że na quadzie można jeździć na dwóch kołach, to postanowiła zostać stunterką. Bez lęku przesiada się na coraz większe motocykle, a jej umiejętności wzbudzają podziw.

Sarah Lezito podczas ewolucji.
fot. materiały prasowe zawodniczki

Sarah Vignot (przydomek Lezito) pochodzi z Champagne-Ardenne we Francji, urodziła się w 1992 roku i od 13 roku życia interesuje się stuntem motocyklowym. Jej rodzice byli początkowo przeciwni takiej pasji, widząc w niej jedynie zagrożenie dla zdrowia córki. Jednak po kilku pokazach i poznaniu jej motocyklowych przyjaciół – zaakceptowali tę pasję i często jeżdżą z nią na pokazy.

Przeczytaj także nasz wywiad z Leah Petersen, kobietą ze stuntem we krwi. Polecamy także rozmowę z polską stunterką Moniką Koch oraz materiał o Jessice Main – gwieździe stuntu i kaskaderki motocyklowej.

Rozpoczęła od quada, by w wieku 16 lat przesiąść się na Yamahę DTX 125, a dwa lata później na Hondę CB500. Teraz jeździ już na większych motocyklach: Kawasaki ZX-6R i Hondzie CBR 600 RR.

Sarah Lezito podczas Stunt GP w Bydgoszczy.
fot. materiały prasowe zawodniczki

Wspierali ją przyjaciele, a inspiracji szukała także w internecie. Dzięki swojej motywacji i wytrwałości bardzo szybko rozwinęła swoje umiejętności:

– Często się przewracam, ale zawsze daję z siebie wszystko. Jestem zbyt zdeterminowana. Ciesz się jazdą i ciesz się każdą sekundą swojego życia – takim mottem kieruje się Sarah.

One out of Billion Girls – Sarah Lezito

Sarah Lezito – Streetbike Freestyler 2011

Jej talent szybko został doceniony – występowała w wielu konkursach, pokazach kaskaderskich i w serialu. Została także ambasadorem modelu KTM Duke 125.

Sarah Lezito wystąpiła także w Polsce podczas Stunt GP w Bydgoszczy – zakwalifikowała się do finału i jako jedyna kobieta ostatecznie zajęła 19-stą lokatę.

Najnowsze

To już pewne: powstanie SUV Bentleya

Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2012 roku Bentley zaprezentował projekt SUV-a z segmentu ultra premium. I chociaż reakcje były wówczas dosyć chłodne, Bentley potwierdza – SUV ujrzy światło dzienne.

SUV firmowany przez Bentleya ma trafić na rynek w 2016 roku. I ma to być samochód nie byle jaki – firma oświadcza, że zamierza wypuścić najpotężniejszy  SUV na rynku.

Zaprezentowany w zeszłym roku model koncepcyjny EXP 9 F był chyba pierwszym w historii Bentleya, który spotkał się z tak chłodnym przyjęciem już na starcie. Producent zapewnia jednak, że odzew wśród klientów był „bardzo pozytywny” i stąd podjęcie decyzji o rozpoczęciu produkcji. Wbrew początkowym zapowiedziom, SUV będzie powstawał nie w Bratysławie, ale w fabryce w Crewe w hrabstwie Cheshire. Bentley planuje zainwestować w nową linię produkcyjną 800 milionów funtów i stworzyć  1000 nowych miejsc pracy.

fot. Bentley

Nie wiemy jeszcze, jak zbliżony do prototypu EXP 9 F ma być ostateczny model. Wiele wskazuje na to, że firma pójdzie w zupełnie nowym kierunku. Koncept pokazany w Genewie miał pod maską 6-litrowy silnik W12, Bentley przebąkiwał jednak o wykorzystaniu nowej generacji silnika V8 bądź hybrydowego. Ujawniony szkic jest bardzo szczątkowy i dowodzi  jedynie, że SUV ze znaczkiem Bentleya zyska bardziej opływowe kształty w stosunku do twardy, ściętych linii obecnych w prototypie.

Najnowsze

Inteligentny kask HUD od Reevu

Producent kasków motocyklowych Reevu zapowiada wypuszczenie na rynek pierwszego inteligentnego kasku z wbudowanym wewnętrznym displayem.

Reevu zawojowało rynek innowacji za pośrednictwem technologii wstecznego systemu wizyjnego. Tym samym wydaje się najodpowiedniejszym graczem do wprowadzenia na rynek kasku heads-up-display (HUD). Mimo szumnych zapowiedzi, na efekty jeszcze trochę poczekamy – debiutu produktu nie należy się spodziewać wcześniej niż za 18 do 24 miesięcy.

fot. Reevu

O systemie HUD na razie nie wiadomo zbyt wiele. Wedle wszelkiego prawdopodobieństwa, będzie on zintegrowany ze wstecznym systemem wizyjnym. Stanowi to jednak postęp w stosunku do konieczności pochylania głowy, by odczytać wskaźniki. Wśród dostępnych odczytów ma się znaleźć m.in. wskaźnik obrotów silnika i poziomu zużycia paliwa.

fot. Reevu

Co dziwne, założenia Reevu zdają się wskazywać na to, iż konieczne będzie zainstalowanie dodatkowej nawigacji GPS, chociaż jej integracja w inteligentnym kasku wydawałaby się pierwszym logicznym wyborem. Niezależnie jednak od nasuwających się wątpliwości, pomysł brzmi atrakcyjnie i jeśli dojdzie do jego realizacji, stanie się ważnym elementem motocyklizmu na kolejne 10, a może i 20 lat.

Najnowsze