Karen Stoffer prowadzi w motocyklowej klasie Pro Stock

Karen Stoffer (GEICO Suzuki) po raz drugi w tym roku zajęła drugie miejsce podczas 31. Summit Racing Equipment NHRA. Tym samym uzyskała odpowiednią liczbę punktów, aby objąć prowadzenie w klasyfikacji.

Karen Stoffer
fot. z archiwum zawodniczki

– Jeśli chodzi o motocykl, to nie były to jego najlepsze dni. Jednak dzięki mojemu teamowi udało się pokonać wiele problemów, co ostatecznie pozwoliło mi na uzyskanie dobrego wyniku. Jak do tej pory wiele zainwestowaliśmy w rozwój naszego zespołu dlatego chcemy iść po zwycięstwo – powiedziała Stoffer .

Podczas inauguracyjnego startu Karen urwała przełącznik zmiany biegów tzw.air shifter. Mimo to udało jej się zakończyć przejazd w nieco ponad 16 sekund.

– Nie tak wyobrażałam sobie swój start, ale dało mi to poczucie, że mimo przeciwności losu dalej jest szansa, żeby zawalczyć o najlepsze pozycje.

Pierwsza runda należała już do Karen, która pokonała Mike’a Berry. Następnie w półfinale również udało jej się osiągnąć lepszy czas od Jima Underdahl.

W finale Stoffer przegrała o 0,046 sekundy z LE Tonglet. Drugie miejsce pozwoliło jej jednak na zdobycie odpowiedniej liczby punktów, aby wysunąć się na prowadzenie w klasyfikacji ogólnej.

– Zespół dopingował mnie naprawdę dobrze, poza tym pokonaliśmy wszelkie przeciwności. To był wielki dzień dla nas wszystkich zgromadzonych w boksie Suzuki GEICO.

Stoffer prowadzi w klasyfikacji 15. punktami nad Andrew Hinesem

Najnowsze

Wypadek podczas Mercedes-Benz F-Cell World Tour

125 dni, 30 000 km to trasa jaką mają do pokonania trzy Mercedesy-Benz Klasy B F-Cell, które 30 stycznia wyruszyły w podróż dookoła świata. Wyprawa ma na celu wykazanie dojrzałości technicznej i niezawodności pojazdów elektrycznych z ogniwami paliwowymi. Niestety dla jednego z nich to już koniec.

fot. Mercedes

125. –  dniowa wyprawa wystartowała 30 stycznia 2011 roku ze Stuttgartu. Trasa prowadzi przez 14 krajów położonych na 4 kontynentach w tym Francję, Hiszpanię, Portugalię, USA, Kanadę, Australię, Chiny, Kazachstan, Rosję, Finlandię, Szwecję, Norwegię, Danię. Auta do przejechania mają łącznie niemal 3/4 długości równika. Mercedes wspierany przez Linde AG – firmę odpowiedzialną za dostarczanie wodoru chce tym samym udowodnić zastosowanie w pojazdach elektrycznych ogniwam paliwowych, a także zwrócić uwagę na potrzebę rozwoju niezbędnej infrastruktury.

 

fot. Mecerdes

Niestetyna krótko przed metą dla jednego z modeli B-klasy F-Cell podróż zakończyła się w paskudny sposób w Kazachstanie, gdzie doszło do wypadku. Co prawda nikt nie został ranny, ale auto nie nadaje się do naprawy. Mercedes analizuje zastąpienie pojazdu nowym, jednak ze względu na krótki czas do zakończenia projektu prawdopodobnie nie dojdzie to do skutku. Na mecie w Stuttgarcie na początku czerwca możemy się więc spodziewać jedynie dwóch samochodów Mercedes-Benz Klasy B F-CELL.

Najnowsze

Unikatowy Rolls – Royce z 1926 roku na aukcji

W 85. rocznicę powstania pierwszego konceptu sportowego pojazdu marki Rolls - Royce, model 10 EX postanowiono wystawić na aukcję. Kolekcjonerzy już zacierają ręcę, aby 27 czerwca przystąpić do licytacji tego niesamowitego pojazdu.

Tradycja Rolls-Royce’a w tworzeniu koncepcyjnych pojazdów sięga 1919 roku, kiedy to producent stworzył model Silver Ghost – nomen omen na jego projekcie opierał się prezentowany niedawno ekologiczny 102 EX.

Model 10 EX – zwany „Torpedo” z 1926 roku.
fot. RM Auctions

Model 10 EX – zwany „Torpedo” to kolejny koncept, który zbudowany został w 1926 roku. Samochód miał udowodnić, że Rolls – Royce potrafi wyprodukować nie tylko eleganckie, a zarazem ciężkie auta, ale także sportowy samochód, który może dawać całkiem niezłe (oczywiście jak na owe czasy) osiągi.

Model 10 EX – zwany „Torpedo” z 1926 roku.
fot. RM Auctions

Auto oczywiście zbudowano w oparciu o ramę modelu Phantom1, zmniejszono natomiast jego wymiary oraz postarano się o to żeby karoseria była znacznie lżejsza.

Sześciocylindrowy silnik o pojemności 7668 cm sześciennych i mocy około 50 KM, pozwalał osiągnąć prędkość 147 km/h, przy czym napęd przenoszony był na tylne koła za pośrednictwem skrzyni biegów o czterech przełożeniach. Auto posiadało również mechaniczne hamulce ze wspomaganiem.

Na podstawie danych zebranych w oparciu o testy 10 EX powstały kolejne sportowe koncepty 15 EX, 16 EX i 17 EX. Auto zostało również wypożyczone przez słynnego T. E. Lawrence – żołnierza i pisarza, znanego jako Lawrence z Arabii, który odbył 10 EX swoją pierwszą podróż po Europie.

Model 10 EX – zwany „Torpedo” z 1926 roku.
fot. RM Auctions

W 85. rocznicę powstania modelu postanowiono wystawić na sprzedaż odrestaurowany 10 EX. Pojazd podobno jest w idealnym stanie technicznym, jak również posiada pełną dokumentację. Według wyceny ekspertów auto warte jest nawet 800 tysięcy euro (3,2 miliona złotych), czy osiągnie tę cenę? Biorąc pod uwagę, że dwa lata temu za kwotę 480 tysięcy euro (1,9 miliona złotych) został sprzedany sportowy model 17 EX, są na to duże szanse.

Najnowsze

Maserati z Fendi na Festiwalu w Cannes

Jak co roku podczas charytatywnej Gali AmfAR, największe gwiazdy światowego kina otworzą serca i portfele, aby wesprzeć walkę z AIDS. W tym roku w wydarzeniu weźmie również udział Maserati, które zapewni luksusowy transfer zaproszonym gościom oraz zarządowi modowego potentata firmy Fendi.

Styl i elegancja opanują 19 maja Cannes.
fot. Maserati

19 maja zapowiada się jedna z najbardziej fenomenalnych i stylowych imprez tego roku. Maserati do transferów charytatywnej gali będącej częścią Festiwalu Filmowego w Cannes wykorzysta pełną linię modeli GranCabrio, GranTurismo i Quattroporte. Naturalny urok południowej Francji, niesamowite modelki prezentujące kreacje Fendi – chyba nie było lepszego sposobu na promocję tego wydarzenia.

Maserati i Fendi współpracowali już podczas pokazów w Paryżu, Mediolanie i Forte dei Marmi (Włochy). Obie firmy są uważane w świecie jako ambasadorzy doskonałości, stylu i kunsztu ręcznej włoskiej roboty.

Nie możemy się już doczekać z pewnością fenomenalnych zdjęć z imprezy.

Najnowsze

Kia Lotos Race ze wsparciem Policji

Projekt Kia Lotos Race 2011 zyskał nie tylko 11 tysięcy zarejestrowanych uczestników, ale także wsparcie Policji w kwestiach propagowania bezpieczeństwa i edukacji młodych kierowców. Prospołeczne cele KLR 2011 są jednym z priorytetów imprezy zorganizowanej przez Kię. Projektowi patronuje Motocaina.pl

Dzięki współpracy z Biurem Ruchu Drogowego wszyscy uczestnicy konkursu mogą liczyć na fachową, merytoryczną wiedzę z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Eksperci drogówki będą służyć pomocą w przygotowaniu zadań dla uczestników finałowej rozgrywki w szkole jazdy „Rallyland”, a wszyscy goście internetowej strony www.kialotosrace.pl mogą łatwo znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące zasad BRD. 

Więcej o Kia Lotos Race przeczytasz tutaj.
fot. Policja

– Uznaliśmy, że projekt   Kia Motors Polska, będzie świetną okazją aby młodzi ludzie, którzy czują w sobie żyłkę sportowego kierowcy uświadomili sobie, że swoje zainteresowania  mogą realizować tylko w miejscach do tego przeznaczonych czyli na torach wyścigowych pod okiem profesjonalistów – wyjaśnia mł. inspektor Marek Konkolewski. Drogi są dla wszystkich, korzystają z nich dzieci, starsze osoby, poruszają się całe rodziny, to nie jest miejsce do ścigania się. Staramy się wspierać inicjatywy, które tak jak Kia Lotos Race mają na celu wychowanie świadomych i kulturalnych kierowców. To właśnie od osób z najmniejszym stażem za kierownicą,  w znacznym stopniu zależy bezpieczeństwo wszystkich na drogach. Ich  edukacja z pewnością będzie procentować w przyszłości. 

A grono uczestników projektu systematycznie rośnie. Liczba zarejestrowanych w programie KLR 2011 przekroczyła już 11 tysięcy osób, co jest o tyle świetnym wynikiem, że liczbę chętnych ograniczają m.in. ramy wiekowe. Ponad połowa z nich pozytywnie zaliczyła już testy na stronie www. Błyskawicznie rośnie także liczba „fanów” strony Kia Lotos Race 2011 na portalu społecznościowym www.facebook.com. Obecnie to ponad 2100 osób aktywnie komentujących wydarzenia związane z trwającym projektem. 

Wśród zarejestrowanych jest sporo kobiet.
fot. Kia

Uczestnicy Kia Lotos Race są aktywni nie tylko w świecie wirtualnym, ale także za kierownicami gokartów. Zmagania na kartingowych torach to droga do udziału w półfinałowych wyścigach, gdzie wyłonieni zostaną najlepsi kandydaci do szkoły „Rallyland”. Do tej pory na wszystkich torach uczestniczących w projekcie swoje rekordy uzyskało blisko 900 zawodników. Ten etap imprezy zakończy się 10 czerwca, więc spodziewany jest dalszy, systematyczny wzrost liczby chętnych do zdobycia tytułu najlepszego kierowcy młodego pokolenia. 

Zmagania w walce o rekordowy czas okrążenia na torach współpracujących z projektem, śledzą już kamery Kia Lotos Race TV. Ekipa telewizyjna spotyka się z uczestnikami KLR 2011, rozmawiając o ich pasjach, celach i osiągnięciach. Wizyty KLR TV są wcześniej anonsowane na „facebookowym” profilu konkursu oraz na stronie www, umożliwiając chętnym stawienie się w odpowiednim czasie na torze. 

Kia Lotos Race 2011 to unikatowy program poszukiwania i szkolenia talentów kierownicy, którzy chcą zasiąść w wyścigowej Kia Picanto i wystartować w markowym pucharze producenta, jaki ruszy już w przyszłym sezonie.

Jego organizacją zajęła się firma Kia Motors Polska we współpracy z Lotos Oil i przy wsparciu strategicznych partnerów – PZU, Santander Consumer Bank, Caroli Kart oraz – w kwestiach bezpieczeństwa i edukacji – Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji. 

Zobacz co nowego w Kia Lotos Race na:

http://kialotosrace.pl/s/4/relacje

Najnowsze