Już wiemy, jak wygląda nowe BMW serii 3 Touring! Dynamiczne kombi klasy premium.

Najpierw wyciekły zdjęcia, teraz znamy już oficjalne dane na temat nowego BMW. BMW serii 3 Touring charakteryzuje dynamiczna stylistyka, odczuwalnie większa radość z jazdy oraz innowacyjne detale podnoszące funkcjonalność.

Nowe BMW serii 3 Touring zostanie zaprezentowane publiczności po raz pierwszy w BMW Welt w Monachium w dniach 25-27 czerwca 2019 r. w ramach BMW Group #NEXTGen. Samochód będzie produkowany w zakładach BMW w Monachium na potrzeby rynków w Europie, a także w Japonii, Korei Południowej, Tajwanie, Hong Kongu, Australii i Nowej Zelandii. Wprowadzenie na rynek nastąpi od 28 września 2019 r.

Długość wzrosła w porównaniu z poprzednim modelem o 76 mm do 4709 mm, szerokość o 16 mm do 1827 mm, a wysokość o 11 mm do 1440 mm. Zwiększony o 41 mm rozstaw osi (2851 mm) oraz większy o 43 mm rozstaw kół z przodu (1587 mm) i o 21 mm z tyłu (1604 mm) sprzyjają zarówno stabilności jazdy, jak i zwinności.

Przód, podobnie jak w nowym BMW serii 3 Limuzyna z dużą atrapą chłodnicy, płaskimi podwójnymi reflektorami i misternie ukształtowanym zderzakiem, podkreśla atletyczną sylwetkę pojazdu. Wcięcia w konturach reflektorów oraz zewnętrzne wloty powietrza w kształcie poziomego T w wyposażeniu standardowym oraz w modelach Sport Line i Luxury Line dają charakterystyczny wygląd. Wyposażenie standardowe nowego BMW serii 3 Touring obejmuje w pełni diodowe reflektory adaptacyjne. 

Linia dachu i kształt bocznych szyb nadają typowej sylwetce Touringa bardzo dynamiczny charakter. Mocno ukształtowana i wyraźna część barkowa, linia przetłoczenia biegnąca od przedniego błotnika po tył oraz załamanie słupków C znane jako „Hofmeister kink” sygnalizują sportową naturę i pęd do jazdy.

Kokpit zorientowany na kierowcę, nowy zestaw ekranów obejmujący zestaw wskaźników i monitor pokładowy oraz elementy obsługi skoncentrowane w zaledwie kilku grupach funkcyjnych tworzą we wnętrzu nowego BMW serii 3 Touring sportowy klimat. Standardowe wyposażenie obejmuje nową skórzaną kierownicę sportową z przyciskami wielofunkcyjnymi, podparciami na kciuki i galwanizowanymi wstawkami. 

Tył oferuje więcej miejsca na nogi oraz wyższy komfort wsiadania i wysiadania. Tylna kanapa mieści trzy foteliki dziecięce, z których dwa można zamontować za pomocą systemu ISOFIX.

Czterocylindrowe silniki wysokoprężne w BMW 318d Touring i BMW 320d Touring są dostępne standardowo z 6-biegową skrzynią manualną i opcjonalną 8-stopniową skrzynią Steptronic, która w pozostałych modelach należy do wyposażenia standardowego. 

Wszystkie warianty modelowe spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 6d-TEMP. W 2020 r. ofertę uzupełni BMW serii 3 Touring z napędem hybrydowym plug-in.

Kierowca może również liczyć na wsparcie podczas parkowania i manewrowania dzięki systemowi Park Distance Control i kamerze cofania. Ponadto dostępny jest również asystent parkowania, który podczas parkowania i wyparkowywania przyspiesza, hamuje i wybiera biegi w skrzyni Steptronic. Obejmuje on również asystenta cofania, który prowadzi samochód wstecz na dystansie do 50 metrów dokładnie po tej samej linii, jaka została uprzednio pokonana do przodu.

Nowy system operacyjny BMW 7.0 z nowoczesnymi, cyfrowymi funkcjami precyzyjnie dostosowanymi do potrzeb kierowcy istotnie optymalizuje wskazania i obsługę. Opcjonalny BMW Live Cockpit Professional obejmuje spójne, zależne od sytuacji i personalizowane wskazania na w pełni cyfrowym zestawie wskaźników o przekątnej 12,3 cala i na monitorze pokładowym o przekątnej 10,25 cala. Intuicyjną obsługę zapewnia kierowcy dotykowy monitor pokładowy, kontroler iDrive, przyciski na kierownicy oraz sterowanie gestami i sterowanie głosowe.

Asortyment wyposażenia dodatkowego obejmuje również szklany dach panoramiczny, 3-strefową klimatyzację automatyczną, ogrzewanie postojowe, system Harman Kardon Surround Sound oraz oświetlenie ambientowe i system telefoniczny z funkcją ładowania bezprzewodowego. Samochód jest standardowo wyposażony w akustyczną przednią szybę, a opcjonalnie dostępne są również akustyczne szyby boczne.

Najnowsze

Rusza kolejny sezon szkoleń Mercedes-Benz Safety Experience!

W tym roku kalendarz szkoleń Mercedes-Benz Safety Experience obejmuje 21 spotkań, organizowanych w trzech lokalizacjach: na torach Bednary, Modlin oraz Jastrząb.

Mercedes-Benz inauguruje drugi sezon szkoleń z zakresu bezpiecznej jazdy – Safety Experience. Program Mercedes-Benz Safety Experience bazuje na wieloletnim doświadczeniu instruktorów prowadzących szkolenia w zakresie doskonalenia techniki jazdy i uzupełnia je o praktyczne testy działania innowacyjnych systemów wsparcia dostępnych w nowych Mercedesach.

Kierowca współczesnego samochodu może liczyć bowiem na coraz większe wsparcie elektroniki, ale nadal musi odpowiednio diagnozować niebezpieczne sytuacje i wykształcić właściwe nawyki – a przy tym widzieć, jak dokładnie działają poszczególne systemy, tak by móc w pełni wykorzystać ich potencjał.

Szkolenia Mercedes-Benz Safety Experience prowadzi 12 doświadczonych instruktorów – z jednej strony znakomitych kierowców z sukcesami w motorsporcie, z drugiej znakomitych pedagogów. Sami instruktorzy też regularnie uczestniczą w szkoleniach, tak aby być całkowicie na bieżąco z ofertą nowatorskich systemów wspomagających komfort i bezpieczeństwo z rodziny Mercedes-Benz Intelligent Drive – i móc tę wiedzę w odpowiedni sposób przekazywać.

Oczywiście szkolenia to także wyjątkowa okazja, by w praktyce przetestować najnowsze modele Mercedes-Benz w bezpiecznych warunkach zamkniętego toru. W tym roku do dyspozycji uczestników będą m.in.: Klasa A Limuzyna, Klasa B, Klasy C oraz E, GLE, a w późniejszym etapie nawet elektryczny SUV z gwiazdą – model EQC.

Zajęcia odbywają się na trzech torach w różnych częściach Polski (Bednary – Wielkopolska, Modlin nieopodal Warszawy, Jastrząb – Radom). W tym roku kalendarz programu Mercedes-Benz Safety Experience obejmuje 21 jednodniowych szkoleń, odbywających się od czerwca do października.

Najnowsze

Maraton przez Alpy na paralotni. Dominika Kasieczko jako pierwsza Polka w Red Bull X-Alps!

Dominika Kasieczko jest pierwszą Polką, która została nominowana do udziału w zawodach Red Bull X-Alps, czyli 1100-kilometrowego maratonu przez Alpy na paralotni.

Red Bull X-Alps jest uznawany za najtrudniejszy przygodowy rajd na świecie. W tegorocznej edycji megamaratonu wystartują dwie Polki, które zostały nominowane do grona 32 najlepszych pilotów paralotni na świecie – Dominika Kasieczko i Kinga Masztalerz, która reprezentuje Nową Zelandię.

Na liście tegorocznych uczestników Red Bull X-Alps znajduje się 18 weteranów tych zawodów, którzy mają na koncie minimum jeden start oraz 14 debiutantów. Ze względu na zasadę, że co 48 godzin z rajdu odpada ostatni zawodnik, każdą edycję kończy ich jedynie garstka.

Start rajdu już w najbliższą niedzielę, 16 czerwca 2019 r. Później zawodnicy mają tylko 12 dni na pokonanie trasy z Salzburga do Monako, która w tym roku liczy 1138 km, po drodze zaliczając punkty kontrolne. Oprócz żelaznej kondycji zawodnicy muszą wykazać się umiejętnościami strategicznego rozplanowania wyścigu, nawigowania, orientacji w terenie oraz – oczywiście – pilotowania paralotni w wysokogórskim terenie. 

Dominika wraz z 2-osobową ekipą, która będzie wspomagać ją w jak najsprawniejszym dotarciu do celu, już są na miejscu. Cała trójka dotarła do Austrii Crafterem Kamperem, którym nie tylko podróżują, ale w którym śpią, stołują się i odpoczywają. Kamper to zabudowa specjalna Craftera, dzięki której w samochodzie znajdują się 4 miejsca do jazdy oraz kanapa boczna z opcją przekształcenia w łóżko jednoosobowe i duże łóżko dwuosobowe.

Ponadto, wyposażenie Craftera Kampera obejmuje równieżkuchnię ze zlewozmywakiem, kuchenką gazową, lodówką i dużym składanym stołem. Crafter Kamper oferuje także łazienkę z prysznicem, składaną umywalką i toaletą oraz ogrzewanie Webasto z bojlerem. Samochód jest też wyposażony w system rozprowadzania ciepłego powietrza, system tv, przetwornicę napięcia, roletę dachową, elektrycznie wysuwany stopień z boku i klimatyzację. Na dachu natomiast znajdują się baterie solarne zapewniające dodatkowe źródło energii.

Najnowsze

Kamila Nawotnik

Jess Hawkins ustanowiła rekord najszybszą kosiarką świata

Pięć lat temu Honda zaprezentowała najszybszą kosiarkę na świecie. Mean Mower z 2013 roku napędzana była litrowym silnikiem z motocykla VTR Firestorm o mocy 110 KM i potrafiła rozpędzić się do niespełna 190 km/h - ale przecież trawę można kosić znacznie szybciej.

Podczas ubiegłorocznego Goodwood Festival of Speed koncern pochwalił się ulepszoną, jeszcze mocniejszą wersją. Mean Mower V2 bazuje na podzespołach Hondy CBR1000 RR Fireblade SP i napędzany jest jednostką pochodzącą z tego motocykla. Silnik o pojemności 999 cm3 generuje 190 KM mocy przy 13 tys. obr./min., co zapewnia prędkość maksymalną pojazdu sięgającą 241 km/h. Całość waży zaledwie 69,1 kg, dzięki czemu Honda stosunkiem mocy do masy ponad dwukrotnie przebiła najszybsze auta świata jak Bugatti Chiron, Koenigsegg Agera RS czy Hennessey Venom F5. Honda CBR1000 RR podzieliła się z szaloną kosiarką także m.in. skrzynią biegów, sprzęgłem oraz komputerem pokładowym.

Mean Mower V2 zaprezentował swój charakter na niemieckim torze Lausitzring. Prowadzony przez zawodniczkę W Series Jess Hawkins ustanowił nowy rekord przyspieszenia od 0 do 160 km/h (100 mil/h) wśród kosiarek, osiągając średni czas przejazdu 6.285 sekundy. To z kolei wynik przebijający chociażby Astona Martina DBS Superleggera (który 160 km/h osiąga w 6,4 sek.). Rekord padł na podstawie próby na dwóch okrążeniach – za pierwszym razem Hawkins pokonała tor w 6.43 sek., ale za drugim już w 6.12 sek. Jej przejazd zobaczycie na klipie poniżej.

Są rzeczy ważne i ważniejsze, dlatego w ogrodzie również nie ma mowy o rozczarowaniu – ostrza kosiarki zostały wykonane z lekkiego i wytrzymałego włókna węglowego, a do ich napędzania służą dwa silniki elektryczne. Brzmi obiecująco, ale niestety, nie znamy osiągów Mean Mowera V2 w kategoriach koszenia trawnika.

Najnowsze

Prezent na Dzień Ojca – klocki LEGO dla fanów motoryzacji

Klocki LEGO to wymarzony prezent nie tylko dla dzieci, ale i dla ojców. Wielu „dużych chłopców" kupuje zestawy LEGO Technic lub LEGO Star Wars dla swych synów, po czym je składają, by samemu na chwilę stać się dzieckiem i przypomnieć sobie beztroskie dzieciństwo. Warto sprawić im wielką przyjemność na Dzień Ojca i podarować np. Bugatti Chiron lub Porsche 911 z klocków LEGO. Wszak ojcowie także zasługują na dobrą zabawę.

W portfolio LEGO jest wiele propozycji dla dorosłych chłopców, którzy klockami LEGO bawią się jak dzieci. LEGO® Technic to wielka frajda dla małych i dużych. Ta seria umożliwia zabawę realistycznymi modelami, które odzwierciedlają prawdziwe samochody, maszyny, samoloty, helikoptery i statki. Na dodatek są wyposażone w szereg zaawansowanych możliwości i funkcji, dzięki którym modele można elektronicznie sterować. 

Jednym z najbardziej pożądanych przez mężczyzn jest kultowy LEGO® Technic Bugatti Chiron (42083), który łączy radość zabawy z najwyższej klasy inżynierią  i niepowtarzalnym designem. Zbudowany z 3 599 elementów LEGO jest dokładną repliką prawdziwego auta w skali 1:8. Zachwyca niebieską karoserią w narodowym kolorze wyścigowym Francji, charakterystycznie opływową linią nadwozia, zespolonymi tylnymi lampami i maskownicą w kształcie podkowy z logo. Jest wyposażony w silnik W16 z ruchomymi tłokami, skrzynię biegów i wiele innych niezwykłych elementów… Nie tylko uosabia magię, moc i elegancję prawdziwego samochodu, ale także dostarcza pasjonatom motoryzacji unikalne oraz autentyczne doświadczenie zabawy klockami LEGO i autami. 

Który ojciec nie marzy o posiadaniu legendarnej Corvetty ZR1, najszybszego i najpotężniejszego modelu Chevroleta lub Porsche 911 RSR, który jest szczytem inżynierii aut wyścigowych? Te repliki oryginalnych aut to prawdziwe majstersztyki, które oferują i wyzwania konstrukcyjne i mnóstwo dobrej zabawy. LEGO® Technic Corvette ZR1 (42093) ma realistyczną, pomarańczowo-czarną kolorystykę i działający układ kierowniczy – gdy samochód się rusza, ruszają się również tłoki silniku V8. Model posiada także mnóstwo doskonałych detali, takich jak duży spojler z tyłu, cztery rury wydechowe, niskoprofilowe opony oraz felgi z czarnymi szprychami. Co więcej, można go przebudować na realistycznego hot roda. 


 
LEGO® Technic Porsche 911 RSR (42096) oddaje majestatyczny wygląd i kultową sylwetkę modelu 911 RSR, który powstał z myślą o wyzwaniach międzynarodowych wyścigów wytrzymałościowych GT. Ten niezwykły model jest wyposażony w działającą oś skrętną, niezależne zawieszenie oraz sześciocylindrowy silnik typu bokser z ruchomymi tłokami. Tylny spojler z mocowaniem w kształcie łabędziej szyi, duży dyfuzor z tyłu i specjalne lusterka boczne poprawiają aerodynamikę pojazdu. Całości dopełniają czarne felgi ze szprychami, realistyczne lampy przednie i tylne oraz  autentyczna, biało-czarna kolorystyka z czerwonymi akcentami.

Dla wymagających konstruktów gratką będzie wspaniała, wielofunkcyjna maszyna budowlana LEGO® Technic Koparka gąsienicowa (42094). Ten fantastyczny, żółto-czarny model ma ciekawe połączenie różnych funkcji ręcznych. Kabinę można obracać o 360°, wysięgnik podnosić do góry, a chwytakiem łapać i przenosić dołączone do zestawu pnie drzew. Ten model 2 w 1 ma również działającą, dwubiegową wyciągarkę, wytrzymałe i przyczepne gąsienice oraz kabinę z drzwiami otwieranymi do tyłu. Można go przebudować na śmieciarkę gąsienicową.

Miłośnicy kultowej sagi science-fiction „Gwiezdne wojny” uwielbiają serię LEGO® Star Wars™, która z detalami odzwierciedla filmowy świat – bohaterów, pojazdy i scenki. W ramach tegorocznych obchodów 20-lecia są dostępne specjalne, rocznicowe zestawy z kultowymi statkami i ekskluzywnymi minifigurkami. Dzięki temu wielbiciele „Gwiezdnych Wojen” mogą budować swoje ulubione sceny i postaci – Wookieech, Ewoków, księżniczki Lei, Hana Solo i wielu innych, bawiąc się i przeżywając jeszcze więcej międzygalaktycznych przygód. Jednym jest zestaw LEGO® Star Wars™ Slave I™ – edycja rocznicowa (75243), który przedstawia nowy model klasycznego statku Slave I Boby Fetta z filmu „Gwiezdne wojny: Imperium kontratakuje”. 


 
Innym, wspaniałym zestawem jest kolekcjonerski LEGO® Star Wars™ Sokół Millennium (75192). Ten superszybki koreliański frachtowiec Hana Solo składa się z 7 500 klocków i jest wypełniony mistrzowskimi szczegółami. Model ma misterne wykończenie kadłuba, antenę czujnika, górne i dolne poczwórne działa laserowe, siedem podpór do lądowania, opuszczaną rampę wejściową i ukryte działo blasterowe. W głównej ładowni znajdują się siedzenia dla minifigurek, holograficzne szachy Dejarik, stanowisko mechanika z obrotowym krzesłem dla minifigurki oraz drzwi z dekoracją imitującą korytarz. Na statku jest też ukryty schowek w podłodze, dwa włazy do kapsuł ratunkowych, drabina prowadząca do stanowiska strzelniczego i odczepiany panel kadłuba z poczwórnym działem laserowym obracającym się o 360 stopni. Z tego zestawu można także stworzyć klasyczną wersję statku albo wersję z Części VII i VIII. Jest moc w tym zestawie! 

 

Prawdziwi miłośnicy międzygalaktycznych przygód mogą powiększyć swoją flotę o wspaniały bombowiec dalekiego zasięgu: myśliwiec Y-Wing w zestawie LEGO® Star Wars™ 
Y-Wing Starfighter (75181). Ten statek ma niezwykle realistyczne detale, takie jak otwierany kokpit na minifigurkę dowódcy Eskadry Złotych, armaty jonowe na szczycie obracane za pomocą kółka, chowane płozy do lądowania oraz miejsce na dołączonego droida astromechanicznego R2-BHD. Zestaw zawiera również przechylaną podstawkę do ekspozycji i plakietkę informacyjną, dzięki czemu będzie wspaniałym dodatkiem do każdej kolekcji.

Najnowsze