Edyta Klim

Juvena Huang wyruszyła w świat na Vespie!

Juvena Huang ma 28 lat i pochodzi z Singapuru, a w tym roku postanowiła wyruszyć w wielką podróż na malutkim skuterze Piaggio Vespa.

Pasją Juveny jest motocross, jednak ze względu na ekonomiczne spalanie i prostą budowę – na długie wojaże wybrała skuter. Przed wyprawą nauczyła się sama go naprawiać. Mówi, że dzięki Vespie z suchymi butami przejeżdża przez kałuże, jednak dość często kłopotliwa staje się mała średnica kół, podczas pokonywania wyboistych dróg.

Odważna motocyklistka w maju 2015 wyruszyła w taką podróż:

Iskrą zapalną do rozpoczęcia podróży była tragiczna śmierć jej przyjaciela w wypadku samochodowym. To on uczył ją wszystkiego o motocyklach, dodawał odwagi i opowiadał o podróżowaniu po świecie.

Juvena była bardzo zdeterminowana, by zdobyć środki na własną wyprawę i momentami pracowała po 16 godzin dziennie w trzech miejscach. Największą radość dawała jej wtedy jazda terenowa. Startowała w zawodach, mimo że w swoim KTM 200 EGS nie dosięga stopami do ziemi!

Oszczędzanie zajęło 3,5 roku, ale jej podróż może trwać bez końca, więc w planie ma także zarabianie po drodze. Obecnie przebywa w Pakistanie, a jej podróż nie ma punktu docelowego – w jej marzeniach jest miejsce na podróż dookoła świata!

Profil FB: www.facebook.com/thewanderingwasp
Strona www: http://thewanderingwasp.blogspot.com

Najnowsze

Katarzyna Frendl

Pomoc dla motocyklisty w zmianie pasa ruchu – jak to działa?

Elektroniczne systemy wspomagania stają się coraz bardziej powszechne nie tylko w samochodach. Bosch stworzył asystenta martwego pola, pierwszy na świecie system wspomagania dla motocykli.

System ten wykorzystuje cztery czujniki ultradźwiękowe, które monitorując otoczenie motocykla pomagają kierowcy bezpiecznie zmienić pas ruchu. Czujniki śledzą taki obszar w odległości do pięciu metrów, który jest trudny lub wręcz niemożliwy do zobaczenia w lusterkach wstecznych. System ostrzega motocyklistę sygnałem optycznym w lusterku, gdy w martwym punkcie znajdzie się inny pojazd. Dzięki temu można na przykład uniknąć kolizji podczas zmiany pasa ruchu.

Asystent martwego pola odróżnia pojazdy grożące kolizją od nadjeżdżających z przeciwka
Cztery czujniki ultradźwiękowe asystenta martwego pola są montowane parami z przodu i tyłu w poszyciu motocykla. Tylne czujniki monitorują martwe pola na sąsiednich pasach z lewej i prawej strony. Dwa czujniki przednie zapewniają weryfikację wiarygodności. Jeśli lewy przedni czujnik wykryje obiekt zanim zrobi to czujnik lewy tylny, to sterownik wie, że został wykryty pojazd nadjeżdżający z przeciwka po drugiej stronie drogi – i ostrzeżenie nie jest wysyłane. W ten sam sposób są rozpoznawane pojazdy, które są w trakcie parkowania, i podobnie nie doprowadzają do włączenia ostrzeżenia. Tylko wtedy, gdy jeden z tylnych czujników ultradźwiękowych zarejestruje obiekt wcześniej od przednich czujników, system wysyła ostrzeżenie dla motocyklisty; nie ingerując jednak w jego manewry.

System wspomaga kierowcę w skomplikowanych sytuacjach drogowych
Asystent martwego pola jest aktywny przy prędkościach od 25 do 80 kilometrów na godzinę i wspomaga kierowcę, gdy różnica w prędkości względnej do innych użytkowników dróg jest niewielka. System pomaga zwiększyć bezpieczeństwo, zwłaszcza w miastach, gdzie duże natężenie ruchu sprawia, że konieczne są częstsze zmiany pasa ruchu.


 

Najnowsze

Maserati za ułamek ceny

Włoska marka nie należy do najtańszych na rynku, ale właśnie na licytację trafia gadżet, który będzie dostępny za ułamek ceny samochodu.

Co prawda nie jest to samochód, tylko rower, ale w limitowanej edycji. Jednoślad z logo trójzębu został wyceniony na 4,5 tys. funtów i został stworzony przy współpracy włoskiego producenta samochodów z kolarskim mistrzem Mario Cipollinim. 

Rower został zbudowany na ramie Cipollini Bond i pomalowano go w kolorach Maserati, czyli białym i błękitnym. Na jego ramie pojawiły się logotypy obu marek, a na rurze pod siodłem pojawiło się logo trójzębu. Znawcy tematu z pewnością docenią osprzęt tej maszyny. Zainstalowano w nim przerzutki Ultegra 6800 Mechanical, stery i kierownicę Ritchey WCS Logic, piasty Fast Forward F2A oraz opony Challenge Forte Race Clincher.

Rower został zaprojektowany przez samego „Super Mario” i będzie go można wylicytować podczas aukcji championsofcyclesport.com. Wpływy ze sprzedaży zostaną przekazane na organizację Action Medical Research, która dotuje prace nad medycznymi innowacjami, służącymi leczeniu dzieci.

Organizatorzy liczą, że uda się przebić kwotę minimalną.

Najnowsze

Luksusowe prezenty od Bentleya pod choinkę

Grudzień to czas prezentów. Jeżeli nie macie pomysłu, co włożyć po choinkę, Bentley przygotował na ten rok wiele luksusowych akcesoriów, które spełnią oczekiwania zarówno tych małych, jak i dużych motoryzacyjnych maniaków. Nie zabrakło również produktów dla pań.

Od jakiegoś czasu Bentley prowadzi sprzedaż internetową akcesoriów ze swoim logo, które można było podziwiać na stoisku podczas ostatnich targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. 

Luksusowa, brytyjska marka przygotowała coś dla swoich najmniejszych klientów, których będzie można zarażać pasją do luksusowej motoryzacji już od najmłodszych lat. Przykładem może byś Bentley Continental GT napędzany siłą nóg, w pomniejszonej skali. Auto jest dostępne w kolorach Magenta lub Sequin Blue (na zdjęciu). Maszyna nie jest przesadnie droga, gdyż kosztuje 95 funtów, czyli jakiś promil ceny oryginalnego modelu.

Dla nieco starszych fanów motoryzacji spod znaku Bentleya dostępna jest gama ubrań sygnowanych logo marki, ale także akcesoriów takich jak stylowe spinki do mankietów wykonane ze srebra, krawaty, kończąc na gadżetach takich jak luksusowe pióra marki Tibaldi.

 

Panie również znajdą coś dla siebie w internetowym sklepie Bentleya. Począwszy od kaszmirowej chusty, przez elegancki portfel, skończywszy na torebkach i kurtkach kosztujących kilka tysięcy funtów.

 

Najnowsze

Magnetyczne uchwyty do aut i tabletów dostępne na polskim rynku

Jak stabilnie przytwierdzić sprzęty takie jak telefon, czy GPS do kokpitu lub szyby pojazdu? Jest już na to metoda.

Tradycyjne uchwyty samochodowe, które pojawiły się już kilka lat temu na polskim rynku, wykorzystują tradycyjną przyssawkę umieszczaną na przedniej szybie samochodu. Niestety, największą wadą tego typu uchwytów jest odklejanie się od szyby oraz zatrzaski i zapadki, ulegające szybkiemu zużyciu mechanicznemu. Są to główne powody, dla których coraz więcej osób rezygnuje z uchwytów z przyssawką na rzecz tych mocowanych na kokpicie, czy kratkach nawiewu. To rozwiązanie z kolei bardzo często kończy się połamaniem kratek lub zniszczeniem powierzchni samochodowej. Co w takim razie proponują producenci akcesoriów samochodowych?

W ostatnim czasie wprowadzono zupełnie nowe rozwiązanie na polskim rynku w zakresie montażu, jak i samej jakości uchwytów. Jest to seria Magnetti, której konstrukcja opiera się na wbudowanym wewnątrz uchwytu magnesie neodymowym. Dzięki niemu, możemy szybko i w łatwy sposób zamontować bardzo wytrzymały uchwyt, który nie uszkodzi powierzchni samochodu ani sprzętu. Akcesoria oferuje firma Oximo.

Jak działają uchwyty Magnetti?
Uchwyty dostępne są w wersji dla tabletów, telefonów oraz jako uniwersalne, pasujące do większości dostępnych na rynku telefonów, nadajników GPS, czy odtwarzaczy MP4. Uchwyt przeznaczony do tabletów, czyli Magnetti Tablet, przytwierdzany jest za pomocą wytrzymałej taśmy 3M z tyłu sprzętu, co umożliwia wygodne operowanie na tablecie w każdej pozycji, ale także pozwala na przyczepienie sprzętu do innych powierzchni, takich jak drzwi lodówki, czy metalowa szafka. Magnetti Phone to minimalistyczny uchwyt stworzony z myślą o kierowcach, którzy chcieliby, aby ich telefon zajął bezpieczną i stabilną pozycję w samochodzie, dzięki przyczepionej na stałe gumie uniemożliwiającej samodzielne obracanie się.

Magnetti Basic jest uniwersalnym uchwytem samochodowym przeznaczonym do mocowania sprzętów za pomocą przyssawki z opcją blokowania i antypoślizgową gumą zapobiegającą wysunięciu się i porysowaniu urządzenia. Uchwyt można przytwierdzić zarówno na szybie, desce rozdzielczej, jak i innej dowolnej płaskiej i gładkiej powierzchni, a jego dodatkową zaletą jest możliwość ustawienia w  poziomie i w pionie pod dowolnym kątem widzenia.

Uchwyty z serii Magnetti były uprzednio testowane przez producenta w ciągu 12 miesięcy, w których nie wykazano żadnego niepożądanego działania.

Najnowsze