Jubileuszowy Nissan 370Z już niebawem na polskich drogach!

Nissan z okazji 50-lecia powstania pierwszego modelu – 240Z stworzył specjalną edycję Nissana 370Z. Zamówienia na ten wyjątkowy samochód można już składać także w Polsce. To prawdziwa gratka dla fanów japońskiej technologii!

Nissan 370Z 50th Anniversary Edition został zaprezentowany po raz pierwszy w kwietniu br. na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Nowym Jorku. Samochód upamiętnia słynnego wyścigowego Datsuna 240Z #46 BRE.

Bazą dla 370Z 50th Anniversary Edition jest 370Z coupé w wersji Platinum. Klienci mogą wybrać jedną z dwóch kombinacji kolorystycznych nadwozia: białą z czerwonymi elementami lub srebrną z czarnymi. Charakterystyczne kolorowe detale nawiązują do stylizacji wyścigowego 240Z BRE: pasy po bokach samochodu oraz kontrastujący kolor lakieru na pokrywie bagażnika i komory silnika, obudowach lusterek bocznych oraz słupkach A.

Wersja jubileuszowa wyróżnia się także rocznicowymi emblematami w przedniej i tylnej części nadwozia oraz 19-calowymi felgami z lekkiego stopu z czerwonymi akcentami.

Samochód jest nie tylko wyjątkowy na zewnątrz. Miłośnicy kultowej „zetki” pokochają go także za jego wnętrze i wykończenie. Model posiada skórzaną tapicerkę z czerwonym przeszyciem oraz wytłoczonym emblematem 50-lecia, a także obszytą Alcantarą kierownicę „50th Anniversary”, z inspirowanym wyścigami oznaczeniem położenia centralnego. Inne charakterystyczne cechy tej wersji to rozmieszczone w całym wnętrzu ciemne chromowane detale oraz tapicerka drzwi z syntetycznego zamszu.

W samochodzie nie mogło zabraknąć nowoczesnego systemu audio Bose® z ośmioma głośnikami (w tym dwoma subwooferami). 370Z 50th Anniversary Edition wyposażony jest w jednostkę napędową V6 o pojemności 3,7 litra, rozwijającą 328 KM mocy i 366 Nm momentu obrotowego. Towarzyszy jej 7-biegowa przekładnia automatyczna.

Zamówienia na ten wyjątkowy model można już składać także w Polsce, a cena samochodu wynosi 210 500 zł. Liczba przewidzianych na Europę egzemplarzy Nissana 370Z 50th Anniversary Edition to 50 sztuk.

Najnowsze

W czym może nam pomóc elektryczna inteligencja Mercedesa EQC?

Nowy Mercedes EQC określany jest mianem samochodu, który spełni potrzeby każdego kierowcy. Co może zatem zrobić dla nas ten elektryczny Mercedes w trasie i jak to wpłynie na komfort naszej podróży?

Nowy Mercedes-Benz EQC to pierwszy Mercedes sygnowany marką produktowo-techniczną EQ. Podczas prezentacji prasowej modelu w Oslo, europejskiej „stolicy elektromobilności”, EQC po raz pierwszy zademonstrował swoje wszechstronne właściwości na otwartych drogach. 

„Mercedes-Benz EQC to nie tylko pojazd z napędem elektrycznym – to samochód, który łączy charakterystyczne cechy modeli spod znaku trójramiennej gwiazdy, takie jak jakość, bezpieczeństwo oraz komfort. Innymi słowy, to Mercedes wśród aut na prąd, o czym świadczą jego progresywny design, wyjątkowy komfort jazdy oraz zasięg absolutnie wystarczający do codziennych potrzeb.” – takimi słowami zaprezentowano EQC w Oslo. 

Dzięki koordynacji zespołu napędowego, zarządzania akumulatorem i ładowaniem, systemowi informacyjno-rozrywkowemu MBUX, a także zróżnicowanym strategiom rekuperacji oraz usługom cyfrowym Mercedes-Benz EQC , auto można stać się ciekawym rywalem dla Audi e-tron.

Kierowcy EQC mogą wprowadzać swoje cele nawigacyjne z domu lub z biura oraz z wyprzedzeniem określać czas wyjazdu i temperaturę, jaka ma wówczas panować w kabinie. W rezultacie otrzymują inteligentnie zaplanowaną trasę i czas przybycia na miejsce z uwzględnieniem niezbędnych przystanków na ładowanie. Na życzenie mogą nawet dostawać na swoje urządzenie mobilne powiadomienie typu „push”, gdy proces ładowania zostaje rozpoczęty i zakończony – dzięki czemu nadchodzące podróże można planować jeszcze precyzyjniej. 

Przy automatycznym planowaniu trasy wykorzystuje ona wiele czynników, w tym ewentualne postoje na ładowanie, i bierze pod uwagę m.in. aktualny stan naładowania akumulatora, pogodę, topografię terenu, natężenie ruchu oraz dostępność stacji ładowania. Obliczanie trasy zawsze bazuje na szybkiej, wygodnej drodze przejazdu z uwzględnieniem jak najmniejszej liczby przystanków na „tankowanie” oraz dokonania tego w możliwie krótkim czasie – dlatego nawigacja preferuje stacje szybkiego ładowania. Użytkownik nie musi przy tym ładować pojazdu do pełna, ale w stopniu adekwatnym do całkowitego czasu podróży.

Co istotne, algorytm planowania trasy dynamicznie reaguje na zmiany warunków podróży, a jej obliczanie może odbywać się zarówno w samochodzie, jak i na urządzeniach zewnętrznych (za pośrednictwem aplikacji Mercedes me). Podróż można zatem wygodnie zaplanować jeszcze przed wyjazdem lub w razie potrzeby skorygować już w drodze. Dodatkowo obsługę samochodu ułatwia sterowanie głosowe LINGUATRONIC dostosowane do wymogów EQC – dzięki rozpoznawaniu naturalnie formułowanych komend. Aby je uaktywnić, wystarczy wypowiedzieć hasło „Hej Mercedes”. LINGUATRONIC w połączeniu z MBUX rozpoznaje i rozumie wiele pytań oraz poleceń związanych z aspektami specyficznymi dla aut elektrycznych, jak np.: „Pokaż mi przepływ energii”, „Jakie są teraz ustawienia ładowania?”, „Naładuj samochód do 85 procent” albo „Gdzie jest najbliższa stacja ładowania?”.

Twórcy EQ zdecydowali się skonstruować zupełnie nowy zespół napędowy. Zarówno obie jednostki elektryczne (eATS), jak i akumulator zostały stworzone specjalnie dla modelu EQC. Za dostarczanie siły trakcyjnej odpowiadają dwa silniki asynchroniczne – po jednym przy każdej z osi. Jednostki wytwarzają łącznie moc 300 kW (408 KM) oraz maksymalny łączny moment obrotowy o wartości 760 Nm. Motor elektryczny, przekładnię o stałym przełożeniu wraz z mechanizmem różnicowym, układ chłodzenia i energoelektronikę zintegrowano we wspólny moduł o wyjątkowo kompaktowych wymiarach.

Najważniejszym elementem EQC jest akumulator litowo-jonowy umieszczony w podłodze pojazdu. Przy pojemności 80 kWh (cykl WLTP)* zapewnia zasięg od 374 do 417 km (cykl WLTP – dane producenta)*. Mercedes-Benz EQC ładuje swoje akumulatory także w ruchu. W trybie wybiegu lub podczas hamowania ruch obrotowy jest zamieniany na energię elektryczną i wykorzystywany do ładowania akumulatora wysokiego napięcia (rekuperacja). Oba silniki elektryczne pracują wówczas jako generatory. 

Zużycie energii i zasięg pojazdów elektrycznych w dużym stopniu zależą od stylu jazdy. EQC wspiera kierowcę, oferując tryby jazdy o zróżnicowanej charakterystyce (oferta dotyczy Niemiec i rynków europejskich, może różnić się w zależności od rynku). W bardziej ekonomicznych trybach istotną rolę odgrywa haptyczny pedał gazu, zachęcający do oszczędzania energii. Do dyspozycji są następujące tryby jazdy:

COMFORT: ustawienie domyślne; charakterystyka pedału przyspieszenia wspiera komfortowy styl jazdy, ale może też – automatycznie – stać się bardziej dynamiczna, zależnie od stylu jazdy.
ECO: program jazdy skoncentrowany na wysokiej efektywności i niskim zużyciu energii.
MAX RANGE: inteligentny program, który może pomóc kierowcy uzyskać maksymalny dostępny zasięg.
SPORT: program skonfigurowany pod kątem najżwawszej reakcji pedału gazu i zapewnienia najlepszych osiągów.
INDIVIDUAL: pozwala osobno konfigurować różne parametry.

Najnowsze

BMW X1 z nowym napędem na cztery koła i mocniejszym silnikiem

BMW X1 już od swojego debiutu rynkowego przekonuje niepowtarzalną stylistyką nadwozia. Czy kompaktowy SUV od Bawarczyków będzie jeszcze bardziej pożądany na rynku? Jakie nowości zobaczymy pod maską nowego X1?

Nową stylistykę nadwozia BMW X1 widać już na pierwszy rzut oka. Modyfikacjom poddano zwłaszcza przód oraz tył pojazdu, przy czym wszystkie warianty modelowe – począwszy od wersji podstawowej BMW X1 poprzez xLine, Sport Line, a skończywszy na M Sport – otrzymały swój oryginalny i dopasowany do danego modelu wygląd. Szczególnie atletycznie prezentuje się przy tym model BMW X1 M Sport. Wyposażony jest między innymi w sportowy układ jezdny M z obniżonym zawieszeniem, błyszczące elementy BMW Individual Shadow Line o rozszerzonym zakresie (przewidywana dostępność od 11/19) oraz pakiet aerodynamiczny M.

Nową, atrakcyjną stylistykę nadwozia BMW X1 uzupełniają nowe lakiery zewnętrzne w kolorze beżu Jucaro, metalizowanym kolorze niebieskim Misano (dla modelu M Sport) oraz szczególnie ekskluzywnym, metalizowanym kolorze BMW Individual Storm Bay.

Aktualizacja modelu polega na wyraźnie ulepszonej stylistyce, wysokiej wszechstronności oraz wielu uaktualnionych elementów wyposażenia. Do tego dochodzą mocne i jednocześnie niezwykle wydajne, trzy i czterocylindrowe silniki BMW TwinPower Turbo oraz inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive – dzięki nim nikt już nie będzie miał wątpliwości, jak wiele radości z jazdy tkwi w najnowszej wersji BMW X1.

Już w chwili rynkowego debiutu latem 2019 wszystkie benzynowe i wysokoprężne jednostki napędowe spełniać będą normę emisji spalin Euro 6d-temp, a modele BMW X1 sDrive16d i BMW X1 xDrive25d nawet normę Euro 6d.

Szczególną wydajnością wyróżnia się BMW X1 sDrive16d, które dostępne będzie zarówno z 6-biegową skrzynią manualną, jak i z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową. Dla tego modelu o mocy 85 kW (116 KM) ze skrzynią manualną zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi jedynie 4,4–4,1 l/100 km, a emisja CO2 w cyklu mieszanym 116–107 CO2 g/km*. W przypadku 7-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej wartości te wynoszą odpowiednio 4,4–4,2 l/100 km i 116–109 g/km.*

Szczególnie sportowe właściwości wykazuje natomiast model BMW X1 xDrive25d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,2–4,9 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 136–128 g/km*). Maksymalna moc na poziomie 170 kW (231 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 450 Nm sprawiają, że model ten gwarantuje obiecywaną radość z jazdy BMW w każdej sytuacji. Od zera do setki przyspiesza w 6,6 s.

Najbardziej dynamicznym modelem w ofercie będzie BMW X1 xDrive25i. Niebagatelna moc 170 kW (231 KM) w połączeniu z precyzyjną, 8-stopniową skrzynią Steptronic generuje potężną siłę ciągu, stanowiąc jednocześnie kwintesencję wszechstronności i sportowego charakteru, które wyróżniają wszystkie modele BMW X1. Prędkość 100 km/h osiągana jest w czasie zaledwie 6,5 sekundy. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 6,8–6,3l/100°km, a emisja CO2 w cyklu mieszanym 155– 144 g/km*.

Wysoki poziom jakości zmodernizowanego BMW X1 odzwierciedlają na przykład nowe kontrastujące szwy na desce rozdzielczej, która w górnej części ma kolor czarny, a w dolnej dopasowana jest kolorystycznie do wybranej tapicerki. Kontrastujące szwy są dostępne do modeli BMW X1 xLine, Sport Line oraz M Sport. W tych wariantach modelowych również dywaniki mają kolorową lamówkę oraz przebiegające w niej kontrastujące szwy. Ponadto do nowego BMW X1 oferowane są trzy nowe tapicerki.

Ważnym elementem we wnętrzu BMW X1 jest monitor pokładowy. Już wyposażenie standardowe obejmuje 6,5-calowy, centralnie umieszczony wyświetlacz. W przypadku wyboru systemu nawigacyjnego samochód wyposażony jest w wyświetlacz o przekątnej 8,8 cala lub nowy ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala, który może być obsługiwany głosowo, dotykowo lub za pomocą kontrolera BMW iDrive.

BMW X1 to jedynie przedsmak pierwszego BMW X1 z napędem hybrydowym typu plug-in. Jego przyszłoroczny debiut rynkowy to kolejny etap konsekwentnie realizowanej przez BMW elektryfikacji swojej oferty produktowej. 

Najnowsze

Nowa Toyota GR Supra – samochód, który daje frajdę z jazdy!

Nowa Toyota GR Supra to 5. generacja legendarnego samochodu sportowego Toyoty i pierwszy globalny model wyprodukowany przez TOYOTA GAZOO Racing. Zobaczcie, jak powinien wyglądać idealny samochód sportowy według fanatyków Supry!

Już pierwszy rzut oka na nową Toyotę GR Supra zdradza nawiązanie do tradycji rewelacyjnych samochodów sportowych Toyoty. Długa maska, zwarta karoseria oraz dach z dwoma wybrzuszeniami to nawiązanie do pierwowzoru, czyli modelu 2000GT. Do charakterystycznych elementów 4. generacji Supry nawiązuje stylistyka przodu i tyłu, a w szczególności muskularne tylne błotniki, tworzące jedną linię ze zintegrowanym spojlerem. Podobieństwo nie jest tylko powierzchowne. Nowa Toyota GR Supra dzieli ze swoimi legendarnymi poprzednikami tę samą formę klasycznego samochodu sportowego, na którą składa się mocny, sześciocylindrowy silnik montowany z przodu oraz napęd na tylne koła.

Stylistykę Toyoty GR Supry zapowiadał model koncepcyjny FT-1, który został zaprojektowany przez studio Calty Design Research w Kalifornii. Po raz pierwszy pokazano go podczas targów North American International Auto Show w Detroit w 2014 roku. 

Stylistyka samochodu została precyzyjnie opracowana pod kątem aerodynamicznym, by zapewnić odpowiedni docisk, a także idealny rozkład masy na przód i tył. Przykładowo, dach z dwoma wybrzuszeniami jest nie tylko nawiązaniem do tradycji poprzedników, ale odgrywa też rolę w redukcji oporu aerodynamicznego poprzez zmniejszenie części czołowej samochodu, bez konieczności poświęcania przestrzeni nad głową kierowcy i pasażera.

W stylistyce przodu widać inspiracje czwartą generacją Supry. Projekt zyskuje na wyrazistości dzięki niskiemu osadzeniu grilla oraz sporym wlotom powietrza po bokach, które są kluczowe dla chłodzenia silnika.

Charakterystyczne reflektory o sześciu diodach LED są zintegrowane z kierunkowskazami i światłami do jazdy dziennej. Ostre linie kloszy schodzące ku środkowi maski dodają dodatkowej zadziorności oraz jeszcze lepiej podkreślają przedni spojler.

Nisko położona maska tworzy dynamiczną linię boczną, która biegnie od niskiego nosa w kierunku tyłu. Tylna krawędź maski oraz tylny spojler można spiąć niewidzialną linią, bo są ustawione niemal na tej samej wysokości. Dolna część karoserii jest skierowana agresywnie do przodu. Z kolei kabina jest pochylona do tyłu, a czarne słupki oraz charakterystyczna linia dachu podkreślają jej kompaktowe rozmiary. Wysoką sztywność samochodu uwydatniają wzmocnione progi. W Europie Toyota GR Supra będzie wyposażona w 19-calowe aluminiowe felgi z naprzemiennie czarnymi i srebrnymi ramionami.

Masywny tylny spojler zapewnia optymalny opływ aerodynamiczny. Trapezoidalne kształty tylnego zderzaka tworzą poczucie dociskania samochodu do ziemi. Światła to prosta kombinacja wewnętrznych okręgów, a wykonane w technologii LED tylne światła przeciwmgielne oraz cofania umieszczono centralnie w dolnej części zderzaka.

Budzącą emocje stylistykę Toyoty Supry podkreśla osiem opcji kolorystycznych, w tym zupełnie nowe lakiery Prominence Red, Lightning Yellow oraz Deep Blue Metallic. Nowy lakier Matt Storm Grey dostępny jest tylko w edycji specjalnej Toyoty GR Supra A90 Edition, zarezerwowanej dla pierwszych 90 europejskich klientów. Jej wyjątkowość uwydatnią niebieskie wstawki i matowe wykończenia.

Sercem nowej Toyoty GR Supra jest trzylitrowy, rzędowy silnik o 6 cylindrach, który generuje 340 KM mocy oraz 500 Nm momentu obrotowego. Jest wyposażony w turbosprężarkę typu Twin Scroll, precyzyjny układ bezpośredniego wtrysku paliwa oraz zmienne fazy rozrządu, które zapewniają najlepsze w tym segmencie przebieg momentu w niskim zakresie obrotów, dostępne od niskich obrotów. Jednostka napędowa jest mocna, dobrze wyważona, z szybką reakcją na pedał przyspieszenia.

Silnik wykorzystuje system zmiennych faz rozrządu, które dają precyzyjną kontrolę otwierania i zamykania kanałów dolotowych i wylotowych, w zależności od warunków i stylu jazdy kierowcy. Rezultatem jest liniowy przebieg momentu obrotowego na wszystkich biegach oraz duża moc na wysokich obrotach. Otwarcie zaworów jest kontrolowane w zależności od sytuacji, by zredukować straty i zapewnić wysokie osiągi.

Silnik korzysta z bezpośredniego wtrysku, który pod wysokim ciśnieniem rozpyla paliwo i precyzyjnie kontroluje jego dawkę dla zapewnienia odpowiedniego spalania. Turbosprężarka typu twin-scroll dzieli drogę z kolektora wydechowego do turbiny na dwie części. Tłumi zakłócenia spalin pomiędzy cylindrami, pozwalając turbinie pracować przy niższych obrotach silnika i zapewniając bezpośrednią reakcję na gaz.

Silnik współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która zapewnia błyskawiczne zmiany przełożeń, z krótkimi przełożeniami na niskich biegach. Kierowca może przejąć kontrolę nad zmianą biegów, korzystając z manetek przy kierownicy oraz wybrać tryb Normal lub Sport, by dopasować ją do własnych preferencji i warunków.

Funkcja Launch Control umożliwia błyskawiczne przyspieszanie ze startu zatrzymanego przy zachowaniu maksymalnej trakcji, sprawiając, że auto od 0 do 100 km/h rozpędza się w zaledwie 4,3 sekundy. W trybie Sport odpowiednio dopasowywane do sportowej jazdy są reakcje silnika na gaz, sposób zmiany przełożeń, zawieszenie, układ kierowniczy oraz praca aktywnego dyferencjału, a nawet dźwięk silnika. System Vehicle Stability Control ma specjalne ustawienie „track”, które redukuje poziom ingerencji VSC w prowadzenie, żeby kierowca miał większą kontrolę nad zachowaniem auta podczas dynamicznej jazdy.

Wszystkie wersje Toyoty GR Supra sprzedawane w Europie są wyposażone w elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Działa on zarówno podczas przyspieszania, jak i hamowania, może precyzyjnie i dynamicznie dostosować się od zerowego do 100-procentowego zablokowania.

Toyota GR Supra otrzymuje w standardzie zaawansowane funkcje i rozwiązania, które sprawią, że kierowca będzie mógł się cieszyć z pełnego potencjału samochodu – takie jak aktywny dyferencjał, adaptacyjne zawieszenie (Adapitve Variable Suspension) czy 19-calowe aluminiowe koła z hamulcami najwyższej jakości. Auto wyposażone jest także w dwustrefową klimatyzację, adaptacyjny tempomat z funkcją zatrzymywania i ruszania, bezkluczykowy dostęp i przycisk Start, skórzaną kierownicę z przyciskami funkcyjnymi oraz wirtualną tablicę rozdzielczą przed kierowcą. Technologia LED jest wykorzystywana w adaptacyjnych reflektorach, tylnych światłach i światłach do jazdy dziennej, a lusterka (zewnętrzne i wewnętrzne) są fotochromatyczne. Dodatkowym ułatwieniem są czujniki deszczu oraz kamera cofania.

Żeby uczcić historię modelu Supra i zarazem wprowadzenie jej piątej generacji, na początku produkcji powstała wyjątkowa seria samochodów Toyota GR Supra A90 Edition. Liczba egzemplarzy została ograniczona do 90 sztuk. Wszystkie A90 Edition są pokryte matowym lakierem Storm Grey, zostały wyposażone m.in. w czarne matowe felgi aluminiowe oraz kokpit kierowcy obszyty czerwoną skórą. Toyota GR Supra A90 Edition została zaoferowana 90 pierwszym europejskim klientom, którzy złożyli zamówienia za pośrednictwem specjalnych platform rezerwacji aut. Cała pula została natychmiast wyprzedana.

TOYOTA GAZOO Racing wchodzi do świata e-motorsportu wraz ze startem GR Supra GT Cup, pierwszej globalnej monomarkowej serii w Gran Turismo Sport na PlayStation4. Program wystartował w kwietniu 2019 roku. W marcu 2019 ogłoszono, że TOYOTA GAZOO Racing będzie oficjalnym partnerem licencjonowanych przez FIA Gran Turismo Championships, mistrzostw online dla symulatora jazdy Gran Turismo, który jest organizowany razem z FIA.

Włączenie e-motorsportu jako jednej z kluczowych aktywności TOYOTA GAZOO Racing pokazuje, że marka aktywnie pracuje nad tym, by motorsport i samochody sportowe stały się bardziej dostępne dla ludzi na całym świecie. W najbliższych latach TOYOTA GAZOO Racing zamierza zebrać oceny i wrażenia od kierowców z Gran Turismo, które pozwolą poprawić prawdziwą Toyotę GR Suprę.

Najnowsze

Tajemnicza kolizja na autostradzie

Bardzo trudno stwierdzić, czym było spowodowane to groźnie wyglądające zdarzenie.

Do kolizji doszło na autostradzie A2 w okolicach Grodziska Mazowieckiego. Prawym pasem jechał Opel Corsa, którego kierowca nagle skręcił w lewo, w prawo i znowu w lewo, tracąc panowanie nad pojazdem i uderzając w barierę energochłonną.

Według autora nagrania nikt nie został ranny w tym zdarzeniu. Zagadką pozostaje przyczyna nerwowych ruchów kierowcy Corsy, która doprowadziła do kolizji.

https://www.youtube.com/watch?v=GlqKOWU6oXk

Najnowsze