7 lat gwarancji i ceny od 112 900 zł. Rusza sprzedaż chińskiej marki Jetour w Polsce
Trudno uwierzyć, co te auta mają w standardzie. Jetoury wjeżdża do Polski z wyposażeniem za 200 tys. zł, a kosztują od 112 900 zł - czy te auta mogą zmienić reguły gry na polskim rynku?
Spis treści
- Jetour – co to za marka?
- Gama modelowa Jetour w Polsce: od miejskiego SUV-a po terenówkę
- Strategia dealerska i perspektywy na rynku
- Jetour – czy warto?
Polski rynek motoryzacyjny wzbogacił się o nowego, globalnego gracza. Podczas oficjalnej premiery w Warszawie zaprezentowano markę Jetour (czyt. Dżetur), która do Polski wjeżdża z trzema modelami SUV-ów i ambitnym planem dealerskim. Chiński producent samochodów, należący do potentata Chery Holding, od 2018 roku zdążył sprzedać ponad 800 tysięcy egzemplarzy aut na całym świecie, obecny jest w 40 krajach, w tym w państwach Bliskiego Wschodu i Azji Południowo-Wschodniej. Teraz wkracza do Polski. Czym chce zachwycić polskich kierowców?
Jetour – co to za marka?
Jetour to tak zwana „marka premium” koncernu Chery. Ma oferować produkty o wyższym poziomie wykończenia, zaawansowanej technologii i odważniejszym designie niż podstawowe modele „matki”. W samych Chinach Jetour w ciągu zaledwie 4 lat od debiutu osiągnął zawrotną sprzedaż. Filozofią marki jest łączenie nowoczesnego wzornictwa, bogatego standardowego wyposażenia i przystępnej ceny. Takie podejście może urzec polskiego klienta, dla którego cena nadal robi różnicę. Producent dorzuca także 7-letnią gwarancję (lub do 150 000 km), co stanowi jeden z najdłuższych programów gwarancyjnych w segmencie, choć inni producenci chińscy oraz koreańscy mają podobna ofertę.
Gama modelowa Jetour w Polsce: od miejskiego SUV-a po terenówkę
Na początek polscy klienci będą mogli wybierać spośród trzech zróżnicowanych modeli. Cennik otwiera atrakcyjna kwota.
- Jetour Dashing – od 112 900 zł (1.5T 156 KM) i 129 900 zł (1.6T 197 KM)
Ten kompaktowy SUV ma przyciągnąć młodych, poszukujących dynamicznego wyglądu auta i najnowszej technologii. Design nieco nawiązuje do aut usportowionych. Już w podstawowej wersji kupimy samochód z pełnym pakietem asystentów bezpieczeństwa, kamerą 360°, LED-owymi reflektorami, 12,8-calowym ekranem oraz systemem bezkluczykowym. Mocniejszy silnik 1.6T oferuje już 15,6-calowy ekran i 8 głośników. To bezpośredni konkurent dla takich modeli jak Hyundai Tucson, Kia Sportage czy Skoda Karoq.
- Jetour X70 Plus – od 124 900 zł (1.5T 156 KM) i 144 900 zł (1.6T 197 KM)
To propozycja dla rodzin poszukujących przestrzeni. Model ten oferuje siedem miejsc – trzecim rzędem można swobodnie manipulować, bo fotele są składane i wyjmowane. Unikatem w tej klasie jest trzystrefowa klimatyzacja automatyczna z osobnym sterowaniem temperatury dla drugiego rzędu siedzeń. Długość 4,72 metra i rozstaw osi 2,72 m przekłada się na przestronność wnętrza. Wyposażenie standardowe jest równie bogate jak w przypadku Dashinga – możemy spodziewać się tempomatu adaptacyjnego i elektrycznej klapy bagażnika.
- Jetour T2 – 174 900 zł (2.0T 254 KM, 4WD)
Flagowy model w portfolio. Jetour T2 (znany na niektórych rynkach jako Traveler) to propozycja dla miłośników prawdziwego off-roadu. Jego kanciasta stylizacja nie jest przypadkowa – nawiązuje do rasowych terenówek. Pod maską kryje się silnik 2.0T o mocy 254 KM i momencie obrotowym 390 Nm. Prawdziwą siłą jest jednak napęd Real-Time 4WD. Auto ma blokadę mechanizmu różnicowego oraz jest ma funkcję pełzania (w zakresie prędkości 7-15 km/h) do pokonywania ekstremalnych przeszkód. Dopełnieniem są matrixowe reflektory LED, kierownica i tylna kanapa podgrzewane oraz system asystentów jazdy. Prześwit wynoszący 183 mm i terenowy bieżnik opon 255/55 R20 stawiają go w bezpośredniej konkurencji dla takich modeli jak nowy Ford Bronco.
Strategia dealerska i perspektywy na rynku
Aby sprostać oczekiwaniom klientów, Jetour planuje dynamiczny rozwój sieci dealerskiej. Pierwsze samochody trafią do salonów już w najbliższym tygodniu. Do końca 2025 roku marka chce mieć w Polsce 20 autoryzowanych punktów, a docelowo w 2026 roku liczba ta ma wzrosnąć do 30. Jest to kluczowy element dla budowy zaufania i zapewnienia serwisu tych modeli w całym kraju.
Jetour – czy warto?
Debiut marki Jetour na polskim rynku to kolejny, mocny krok chińskich producentów w umacnianiu swojej pozycji w Europy. Długą gwarancją, bogatym wyposażeniem standardowym – które u wielu konkurentów jest opcją za dodatkowe tysiące złotych – i atrakcyjną ceną, Jetour stara się przekonać sceptycznie nastawionych do chińskich aut polskich kierowców.
Czy strategia „więcej za mniej” okaże się skuteczna? Odpowiedź poznamy w najbliższych miesiącach, gdy pierwsze egzemplarze pojawią się na polskich drogach.
Najnowsze
-
Zabudowa VW T5 – jak przekształcić busa w funkcjonalnego kampera?
Przekształcenie Volkswagena T5 w kampera to marzenie wielu miłośników turystyki na czterech kółkach. Ten model samochodu cieszy się ogromną popularnością dzięki swojej niezawodności oraz idealnym proporcjom, które ułatwiają taką adaptację. Przestrzeń ładunkowa T5 daje fantastyczne możliwości aranżacyjne. Pozwala to na stworzenie prawdziwie funkcjonalnego i wygodnego mobilnego domu! -
Pomóżmy motocykliście, którego pasją jest motoryzacja! Gerard walczy z rakiem – chce odzyskać twarz i… oddech
-
Volkswagen Polo – idealne auto miejskie? Poznaj jego zalety
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Zostaw komentarz: