Katarzyna Frendl

7 lat gwarancji i ceny od 112 900 zł. Rusza sprzedaż chińskiej marki Jetour w Polsce

Trudno uwierzyć, co te auta mają w standardzie. Jetoury wjeżdża do Polski z wyposażeniem za 200 tys. zł, a kosztują od 112 900 zł - czy te auta mogą zmienić reguły gry na polskim rynku?

Spis treści

Polski rynek motoryzacyjny wzbogacił się o nowego, globalnego gracza. Podczas oficjalnej premiery w Warszawie zaprezentowano markę Jetour (czyt. Dżetur), która do Polski wjeżdża z trzema modelami SUV-ów i ambitnym planem dealerskim. Chiński producent samochodów, należący do potentata Chery Holding, od 2018 roku zdążył sprzedać ponad 800 tysięcy egzemplarzy aut na całym świecie, obecny jest w 40 krajach, w tym w państwach Bliskiego Wschodu i Azji Południowo-Wschodniej. Teraz wkracza do Polski. Czym chce zachwycić polskich kierowców?

Jetourco to za marka?

Jetour to tak zwana „marka premium” koncernu Chery. Ma oferować produkty o wyższym poziomie wykończenia, zaawansowanej technologii i odważniejszym designie niż podstawowe modele „matki”. W samych Chinach Jetour w ciągu zaledwie 4 lat od debiutu osiągnął zawrotną sprzedaż. Filozofią marki jest łączenie nowoczesnego wzornictwa, bogatego standardowego wyposażenia i przystępnej ceny. Takie podejście może urzec polskiego klienta, dla którego cena nadal robi różnicę. Producent dorzuca także 7-letnią gwarancję (lub do 150 000 km), co stanowi jeden z najdłuższych programów gwarancyjnych w segmencie, choć inni producenci chińscy oraz koreańscy mają podobna ofertę.

Gama modelowa Jetour w Polsce: od miejskiego SUV-a po terenówkę

Na początek polscy klienci będą mogli wybierać spośród trzech zróżnicowanych modeli. Cennik otwiera atrakcyjna kwota.

  • Jetour Dashing – od 112 900 zł (1.5T 156 KM) i 129 900 zł (1.6T 197 KM)
    Ten kompaktowy SUV ma przyciągnąć młodych, poszukujących dynamicznego wyglądu auta i najnowszej technologii. Design nieco nawiązuje do aut usportowionych. Już w podstawowej wersji kupimy samochód z pełnym pakietem asystentów bezpieczeństwa, kamerą 360°, LED-owymi reflektorami, 12,8-calowym ekranem oraz systemem bezkluczykowym. Mocniejszy silnik 1.6T oferuje już 15,6-calowy ekran i 8 głośników. To bezpośredni konkurent dla takich modeli jak Hyundai Tucson, Kia Sportage czy Skoda Karoq.
Jetour Dashing
Jetour Dashing
Jetour Dashing
Jetour Dashing
  • Jetour X70 Plus – od 124 900 zł (1.5T 156 KM) i 144 900 zł (1.6T 197 KM)
    To propozycja dla rodzin poszukujących przestrzeni. Model ten oferuje siedem miejsc – trzecim rzędem można swobodnie manipulować, bo fotele są składane i wyjmowane. Unikatem w tej klasie jest trzystrefowa klimatyzacja automatyczna z osobnym sterowaniem temperatury dla drugiego rzędu siedzeń. Długość 4,72 metra i rozstaw osi 2,72 m przekłada się na przestronność wnętrza. Wyposażenie standardowe jest równie bogate jak w przypadku Dashinga – możemy spodziewać się tempomatu adaptacyjnego i elektrycznej klapy bagażnika.
Jetour X70 Plus
Jetour X70 Plus
Jetour X70 Plus wnętrze
Jetour X70 Plus wnętrze
Jetour X70
Jetour X70 Plus
  • Jetour T2 – 174 900 zł (2.0T 254 KM, 4WD)
    Flagowy model w portfolio. Jetour T2 (znany na niektórych rynkach jako Traveler) to propozycja dla miłośników prawdziwego off-roadu. Jego kanciasta stylizacja nie jest przypadkowa – nawiązuje do rasowych terenówek. Pod maską kryje się silnik 2.0T o mocy 254 KM i momencie obrotowym 390 Nm. Prawdziwą siłą jest jednak napęd Real-Time 4WD. Auto ma blokadę mechanizmu różnicowego oraz jest ma funkcję pełzania (w zakresie prędkości 7-15 km/h) do pokonywania ekstremalnych przeszkód. Dopełnieniem są matrixowe reflektory LED, kierownica i tylna kanapa podgrzewane oraz system asystentów jazdy. Prześwit wynoszący 183 mm i terenowy bieżnik opon 255/55 R20 stawiają go w bezpośredniej konkurencji dla takich modeli jak nowy Ford Bronco.
Jetour T2
Jetour T2
Jetour T2
Jetour T2
Jetour T2
Jetour T2

Strategia dealerska i perspektywy na rynku

Aby sprostać oczekiwaniom klientów, Jetour planuje dynamiczny rozwój sieci dealerskiej. Pierwsze samochody trafią do salonów już w najbliższym tygodniu. Do końca 2025 roku marka chce mieć w Polsce 20 autoryzowanych punktów, a docelowo w 2026 roku liczba ta ma wzrosnąć do 30. Jest to kluczowy element dla budowy zaufania i zapewnienia serwisu tych modeli w całym kraju.

Jetour – czy warto?

Debiut marki Jetour na polskim rynku to kolejny, mocny krok chińskich producentów w umacnianiu swojej pozycji w Europy. Długą gwarancją, bogatym wyposażeniem standardowym – które u wielu konkurentów jest opcją za dodatkowe tysiące złotych – i atrakcyjną ceną, Jetour stara się przekonać sceptycznie nastawionych do chińskich aut polskich kierowców.

Czy strategia „więcej za mniej” okaże się skuteczna? Odpowiedź poznamy w najbliższych miesiącach, gdy pierwsze egzemplarze pojawią się na polskich drogach.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze