Jenson Button z pole position
Chmury nad torem w Malezji od rana zapowiadały deszcz. Te czarne zebrały się także nad McLarenem i Ferrari
Pochmurne niebo i duża wilgotność panowały podczas kwalifikacji na torze w Malezji. Mimo zapowiedzi obyło się bez opadów.
Po raz piąty w tym roku najszybszym kierowcą sesji treningowej okazał się Nico Rosberg. Kierowca Williamsa jako jedyny przejechał jedno okrążenie w czasie krótszym niż 1 minuta 36 sekund. W ścisłej czołówce zabrakło zespołu Brawn GP. Nie zawiodła ekipa Toyoty, której kierowcy uzyskali czwarty i piąty czas. Wyniki osiągnięte przez kierowców McLarena Mercedes i BMW Sauber dały im miejsca poza pierwszą dziesiątką.
| 
 Poz.  | 
 Nr  | 
 Kierowca  | 
 Zespół  | 
 Czas  | 
 Różnica  | 
 Liczba   | 
| 
 1  | 
 16  | 
 Nico Rosberg  | 
 Williams  | 
 1:35.940  | 
 –  | 
 19  | 
| 
 2  | 
 14  | 
 Mark Webber  | 
 Red Bull  | 
 1:36.048  | 
0,108 | 
 13  | 
| 
 3  | 
 3  | 
 Felipe Massa  | 
 Ferrari  | 
 1:36.069  | 
 0,149  | 
 13  | 
| 
 4  | 
 9  | 
 Jarno Trulli  | 
 Toyota  | 
 1:36.132  | 
 0,192  | 
 21  | 
| 
 5  | 
 10  | 
 Timo Glock  | 
 Toyota  | 
 1:36.189  | 
0,249 | 
 22  | 
| 
 6  | 
 15  | 
 Sebastian Vettel  | 
 Red Bull  | 
 1:36.194  | 
 0,254  | 
 14  | 
| 
 7  | 
 4  | 
 Kimi Raikkonen  | 
 Ferrari  | 
 1:36,322  | 
 0,382  | 
 14  | 
| 
 8  | 
 17  | 
 Kazuki Nakajima  | 
 Williams  | 
 1:36.325  | 
 0,385  | 
 18  | 
| 
 9  | 
 23  | 
 Rubens Barrichello  | 
 Brawn GP  | 
 1:36.519  | 
 0,579  | 
 19  | 
| 
 10  | 
 22  | 
 Jenson Button  | 
 Brawn GP  | 
 1:36.541  | 
 0,601  | 
 17  | 
| 
 11  | 
 5  | 
 Robert Kubica  | 
 BMW Sauber  | 
 1:36.563  | 
 0,623  | 
 18  | 
| 
 12  | 
 1  | 
 Lewis Hamilton  | 
 McLaren Mercedes  | 
 1:36.657  | 
 0,717  | 
 15  | 
| 
 13  | 
 2  | 
 Heikki Kovalainen  | 
 McLaren Mercedes  | 
 1:36.742  | 
 0,802  | 
 13  | 
| 
 14  | 
 7  | 
 Fernando Alonso  | 
 Renault  | 
 1:37.004  | 
 1,064  | 
 16  | 
| 
 15  | 
 6  | 
 Nick Heidfeld  | 
 BMW Sauber  | 
 1:37.026  | 
 1,086  | 
 18  | 
| 
 16  | 
 8  | 
 Nelsinho Piquet  | 
 Renault  | 
 1:37.032  | 
 1,092  | 
 18  | 
| 
 17  | 
 20  | 
 Adrian Sutil  | 
 Force India  | 
 1:37.118  | 
 1,178  | 
 18  | 
| 
 18  | 
 12  | 
 Sebastien Buemi  | 
 Toro Rosso  | 
 1:37.282  | 
 1,342  | 
 17  | 
| 
 19  | 
 11  | 
 Sebastien Bourdais  | 
 Toro Rosso  | 
 1:38.322  | 
 1,382  | 
 16  | 
| 
 20  | 
 21  | 
 Giancarlo Fisichella  | 
 Force India  | 
 1:38.458  | 
 1,458  | 
 19  | 
Kimi Raikkonen zakwalifikował się na dziewiątej pozycji do GP Malezji, a jego kolega z zespołu Felipe Massa nie uzyskał nawet wystarczająco dobrego czasu, aby móc wystartować w drugiej sesji kwalifikacyjnej. Prawdopodobnie założenia Ferrari co do wymagań toru i możliwości konkurentów od razu postawiły zespół na straconej pozycji. Musiały to być jedne z najbardziej frustrujących chwil w karierze Felipe Massy. Brazylijczyk i jego zespół na osiem minut przed zakończeniem sesji Q1 po uzyskaniu czwartego czasu zdecydowali, że może on spokojnie powrócić do garażu w przekonaniu, że wynik jest wystarczająco dobry, aby zakwalifikować się do Q2. Pomylili się. Na trzy minuty przed końcem sesji Massa znajdował się na dziewiątej pozycji i mógł już tylko z niedowierzaniem patrzeć jak wyprzedzają go Vettel, Webber, Kubica, Bourdais, Hamilton, Heidfeld i Hamilton. Było już za późno, żeby próbować poprawić wynik. Strategia Ferrari tym razem zawiodła.
| Jenson Button podczas kwalifikacji | 
![]()  | 
| 
 fot. Daimler 
 | 
W drugiej sesji kwalifikacyjnej odpadli ze współzawodnictwa kierowcy McLarena, Nick Heidfeld, Kazuki Nakajima i Sebastien Bourdais. Po raz drugi w tym sezonie najszybszym kierowcą kwalifikacji okazał się Jenson Button.
Warto zwrócić uwagę, że w pierwszej dziesiątce tylko dwa samochody wyposażone były w KERS. 
Wielkim znakiem zapytania przed niedzielnym wyścigiem jest pogoda. Popołudniowe, ulewne opady zdarzają się o tej porze roku często w Malezji. Po sobotnich kwalifikacjach około siódmej wieczorem czasu lokalnego nad torem Sepang pojawiła się gwałtowna burza. Jeśli w niedzielę zacznie padać, zespoły będą musiały zmienić swoją strategię.  
| 
 Poz.  | 
 Nr  | 
 Kierowca  | 
 Zespół  | 
 Q1  | 
 Q2  | 
 Q3  | 
 Liczba  | 
| 
 1  | 
 22  | 
 Jenson Button  | 
 Brawn GP  | 
 1:35.058  | 
 1:33.784  | 
 1:35.181  | 
 18  | 
| 
 2  | 
 9  | 
 Jarno Trulli  | 
 Toyota  | 
 1:34.745  | 
 1:33.990  | 
 1:35.273  | 
 20  | 
| 
 3  | 
 15  | 
 Sebastian Vettel  | 
 Red Bull  | 
 1:34.935  | 
 1:34.276  | 
 1:35.518  | 
 17  | 
| 
 4  | 
 23  | 
 Rubens Barrichello  | 
 Brawn GP  | 
 1:34.681  | 
 1:34.387  | 
 1:35.651  | 
 20  | 
| 
 5  | 
 10  | 
 Timo Glock  | 
 Toyota  | 
 1:34.907  | 
 1:34.258  | 
 1:35.690  | 
 24  | 
| 
 6  | 
 16  | 
 Nico Rosberg  | 
 Williams  | 
 1:35.083  | 
 1:34.547  | 
 1:35.750  | 
 21  | 
| 
 7  | 
 14  | 
 Mark Webber  | 
 Red Bull  | 
 1:35.027  | 
 1:34.222  | 
 1:35.797  | 
 19  | 
| 
 8  | 
 5  | 
 Robert Kubica  | 
 BMW Sauber  | 
 1:35.166  | 
 1:34.562  | 
 1:36.106  | 
 19  | 
| 
 9  | 
 4  | 
 Kimi Raikkonen  | 
 Ferrari  | 
 1:35.476  | 
 1:34.456  | 
 1:36.170  | 
 17  | 
| 
 10  | 
 7  | 
 Fernando Alonso  | 
 Renault  | 
 1:35.260  | 
 1:34.706  | 
 1:37.659  | 
 15  | 
| 
 11  | 
 6  | 
 Nick Heidfeld  | 
 BMW Sauber  | 
 1:35.110  | 
 1:34.769  | 
 14  | 
|
| 
 12  | 
 17  | 
 Kazuki Nakajima  | 
 Williams  | 
 1:35.341  | 
 1:34.788  | 
 13  | 
|
| 
 13  | 
 1  | 
 Lewis Hamilton  | 
 McLaren Mercedes  | 
 1:35.280  | 
 1:34.905  | 
 13  | 
|
| 
 14  | 
 2  | 
 Heikki Kovalainen  | 
 McLaren Mercedes  | 
 1:35.023  | 
 1:34.924  | 
 14  | 
|
| 
 15  | 
 11  | 
 Sebastian Bourdais  | 
 Toro Rosso  | 
 1:35.507  | 
 1:35.431  | 
 16  | 
|
| 
 16  | 
 3  | 
 Felipe Massa  | 
 Ferrari  | 
 1:35.642  | 
 4  | 
||
| 
 17  | 
 8  | 
 Nelsinho Piquet  | 
 Renault  | 
 1:35.708  | 
 11  | 
||
| 
 18  | 
 21  | 
 Giancarlo Fisichella  | 
 Force India  | 
 1:35.908  | 
 8  | 
||
| 
 19  | 
 20  | 
 Adrian Sutil  | 
 Force India  | 
 1:35.951  | 
 10  | 
||
| 
 20  | 
 12  | 
 Sebastian Buemi  | 
 Toro Rosso  | 
 1:36.107  | 
 9  | 
Pozycje startowe kierowców będą w niedzielnym wyścigu nieco inne, niż te wywalczone w kwalifikacjach. Sebastian Vettel ukarany za kolizję z Robertem Kubicą w GP Australii wystartuje z trzynastego pola startowego, a Rubens Barrichello po wymianie skrzyni biegów z ósmego.
Według nowych zasad FIA opublikowała po kwalifikacjach wagę bolidów.
| 
 Poz. startowa  | 
 Kwalifikacje  | 
 Kierowca  | 
 Waga (kg)  | 
 Paliwo (kg)  | 
 Liczba okrążeń  | 
| 
 1  | 
 1  | 
 Jenson Button  | 
 660  | 
 55  | 
 20  | 
| 
 2  | 
 2  | 
 Jarno Trulli  | 
 656.5  | 
 51.5  | 
 19  | 
| 
 3  | 
 5  | 
 Timo Glock  | 
 656.5  | 
 51.5  | 
 19  | 
| 
 4  | 
 6  | 
 Nico Rosberg  | 
 656  | 
 51  | 
 19  | 
| 
 5  | 
 7  | 
 Mark Webber  | 
 656  | 
 51  | 
 19  | 
| 
 6  | 
 8  | 
 Robert Kubica  | 
 663  | 
 58  | 
 21  | 
| 
 7  | 
 9  | 
 Kimi Raikkonen  | 
 662.5  | 
 57.5  | 
 21  | 
| 
 8  | 
 4  | 
 Rubens Barrichello  | 
 664.5  | 
 59.5  | 
 22  | 
| 
 9  | 
 10  | 
 Fernando Alonso  | 
 680.5  | 
 75.5  | 
 28  | 
| 
 10  | 
 11  | 
 Nick Heidfeld  | 
 692  | 
 87  | 
 32  | 
| 
 11  | 
 12  | 
 Kazuki Nakajima  | 
 683.4  | 
 78.4  | 
 29  | 
| 
 12  | 
 13  | 
 Lewis Hamilton  | 
 688  | 
 83  | 
 31  | 
| 
 13  | 
 3  | 
 Sebastian Vettel  | 
 647  | 
 42  | 
 15  | 
| 
 14  | 
 14  | 
 Heikki Kovalainen  | 
 688.9  | 
 83  | 
 31  | 
| 
 15  | 
 15  | 
 Sebastien Bourdais  | 
 670.5  | 
 65.5  | 
 24  | 
| 
 16  | 
 16  | 
 Felipe Massa  | 
 689.5  | 
 84.5  | 
 32  | 
| 
 17  | 
 17  | 
 Nelson Piquet Jnr  | 
 681.9  | 
 76.9  | 
 29  | 
| 
 18  | 
 18  | 
 Giancarlo Fisichella  | 
 680.5  | 
 75.5  | 
28 | 
Przybliżonych obliczeń liczby okrążeń, jakie kierowcy będą mogli przejechać do pierwszego dotankowania dokonano na podstawie średniego zużycia paliwa na jedno okrążenie. Najwięcej paliwa mają w swoich samochodach Felipe Massa i Nick Heidfeld. Najpóźniej zjadą więc do pitlane celem dotankowania. Zespół Red Bull zdecydował się przyjąć inną strategię – Sebastian Vettel ma najmniej obciążony bolid i będzie pierwszym kierowcą, który pojawi się przed swoim garażem.
Najnowsze
- 
                                                
                                                    
	Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. - 
                                                
                                                    
	Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
 - 
                                                
                                                    
	Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
 - 
                                                
                                                    
	Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
 - 
                                                
                                                    
	Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
 

	
	
	
	
	
Zostaw komentarz: