
Jennifer Granholm, nowa sekretarz energii USA, przeprowadzi elektryczną rewolucję w motoryzacji?
Kiedy Jennifer Granholm była gubernatorem w Michigan, zapewniła w tym stanie aż 1,35 miliarda dolarów federalnego finansowania firmom produkującym samochody elektryczne i baterie litowo-jonowe.
W czwartek służba prasowa prezydenta elekta Stanów Zjednoczonych Joe Bidena poinformowała, że była gubernator stanu Michigan Jennifer Granholm zostanie sekretarzem energii USA.
Teraz przed Granholm stoi wyzwanie wywiązani się z obietnicy wyborczej Bidena dotyczącej rywalizacji Stanów Zjednoczonych z Chinami w zakresie produkcji pojazdów elektrycznych (EV), w ramach wartego 2 biliony dolarów planu walki ze zmianami klimatycznymi.
Jak Jennifer Granholm, nowa sekretarz energii USA, ma przeprowadzić elektryczną rewolucję w motoryzacji?
Po pierwsze administracja Bidena będzie musiała nakłonić Kongres do zatwierdzenia ulg podatkowych i wydania dodatkowych miliardów dolarów na finansowanie stymulacyjne.
Przeczytaj też: Przywileje dla użytkowników samochodów elektrycznych. Co trzeci Polak byłby gotów za nie płacić!
Joe Britton, dyrektor wykonawczy Zero Emission Transportation Association (ZETA), wierzy, że Jennifer Granholm, uda się dokonać zmian:
Jeśli będziemy kultywować sektor pojazdów elektrycznych, możemy stworzyć setki tysięcy miejsc pracy w produkcji. Jennifer Granholm będąc gubernatorem stanu Michigan była olbrzymią orędowniczką napędzania tego rozwoju gospodarczego.
ZETA, grupa 28 firm motoryzacyjnych i użyteczności publicznej, do której należą między innymi Tesla, PG&E i Southern Co, została utworzona w zeszłym miesiącu, aby lobbować za polityką przyjazną dla pojazdów elektrycznych
Nie ma wątpliwości, że Granholm, może odegrać kluczową rolę we wdrażaniu pomocowych rozwiązań dla produkcji zaawansowanych pojazdów elektrycznych, akumulatorów czy organizacji łańcucha dostaw.
Przeczytaj też: Ładowarki GreenWay Polska – dostępne w leasingu dla przedsiębiorców
Byłaby to duża zmiana w stosunku do republikańskiego prezydenta Donalda Trumpa. Zgodnie z polityką „dominacji energetycznej” mającej na celu zwiększenie wydobycia ropy i gazu ziemnego, jego administracja odrzuciła nowe ulgi podatkowe dla pojazdów elektrycznych, zaproponowała usunięcie istniejących i ułatwiła sprzedaż pojazdów napędzanych benzyną.
Podczas gdy większość budżetu Departamentu Energii przeznaczona jest na modernizację krajowych zapasów głowic jądrowych i oczyszczenie miejsc jądrowych, wybór Granholm sugeruje skupienie się nowej administracji na transporcie, będącym dużym źródłem emisji gazów cieplarnianych.
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
Zostaw komentarz: