Jazda przedłużonym Hummerem nie jest łatwa

Marzy wam się przejażdżka przedłużaną limuzyną? Czemu nie, tylko nie siadajcie za kierownicą!

Absurdalnie długie limuzyny to popularny pomysł na urozmaicenie sobie wyjątkowego wieczoru i przeżycie czegoś niezwykłego. Taka przejażdżka może być „przeżyciem” również dla kierowcy.

Kamera samochodowa uchwyciła przedłużonego Hummera, który miał spore problemy z pokonaniem skrzyżowania. Czteroosiowa bestia okazała się zbyt duża, żeby móc skręcić w lewo i konieczne były poprawki.

Najnowsze

Kierowca BMW ma w nosie przepisy

Na temat właścicieli BMW krąży wiele niepochlebnych stereotypów, ale stereotypy mają to do siebie, że jest w nich ziarno prawdy.

Od samego początku materiału w tylnej kamerze widać białe BMW, którego kierowca zachowuje się, jakby przygotowywał się do wyprzedzania. W obrębie skrzyżowania i na wąskich uliczkach nie jest to jednak możliwe.

Dla tego kierującego BMW nie ma jednak „rzecz niemożliwych”. Wyprzedza klika samochodów kompletnie ignorując przepisy.

Najnowsze

Fiat Concept Centoventi – auto niczym z klocków Lego

Prototyp Fiata, którego nazwa oznacza „sto dwadzieścia”, ma być jubileuszowym odzwierciedleniem filozofii projektowania samochodów, wyróżniającą tą włoską markę. I trzeba przyznać, że faktycznie jest to wyjątkowo oryginalny pojazd.

Fiat Concept Centoventi przedstawiany jest jako „czyste płótno”, które można pomalować zgodnie z życzeniem właściciela. Produkowany w jednej wersji kolorystycznej nadwozia, które może być „pomalowane” za pomocą programu „4U” – klient ma do wyboru cztery rodzaje dachu, cztery zderzaki, cztery rodzaje kołpaków i cztery folie zewnętrzne.

Samochód ten można swobodnie i dowolnie „aktualizować”, jeśli chodzi o kolory, konfigurację wnętrza, konfigurację dachu, system multimedialny, a nawet zasięg akumulatora. Właściciele nie muszą już czekać na nowe edycje specjalne czy face liftingi, ponieważ mogą „zmienić” swój samochód w dowolnym momencie.

Oprócz sześciu elementów wyposażenia (zderzaki, dach z poliwęglanu, folie zewnętrzne oklejające nadwozie, zestaw wskaźników Lingotto, akumulatory i klapa bagażnika z wyświetlaczem LED), które można zamontować tylko w salonach sprzedaży, pozostałych 114 akcesoriów zaprojektowanych specjalnie przez Mopar, w tym system nagłośnienia, schowki na deskę rozdzielczą i drzwi, siedziska foteli itp., klient może zakupić w internecie i zamontować samodzielnie. Ponadto, niektóre akcesoria o prostej konstrukcji, na przykład uchwyt na kubek lub uchwyt na dokumenty można wydrukować za pomocą drukarki 3D. Poszczególne części wnętrza są stworzone w konfiguracji typu „plug and play„. Deska rozdzielcza ma małe otwory, w których można zamontować wiele dodatkowych elementów, o dowolnym kształcie i funkcji, dzięki opatentowanemu blokującemu systemowi mocowania, podobnemu do klocków Lego.

To samo podejście odnajdujemy na panelach drzwi, zainspirowanych drzwiami lodówki, które można w pełni dostosować do własnych potrzeb: charakteryzują się one płaską powierzchnią, minimalistycznym wzornictwem i mogą być wyposażone w razie potrzeby w kieszenie, uchwyty na butelki i głośniki.

Nietypowe są również fotele, z odkrytą konstrukcją, natomiast poduszki i zagłówki foteli można z łatwością wymienić, zmieniając ich kolory i materiały. W miejsce przedniego fotela pasażera można w razie potrzeby wstawić organizer lub fotelik dziecięcy. Fotele tylne składają się z wysuwanej kanapy, a oparcie fotela można obrócić, tworząc „bagażnik” o wyjątkowej pojemności.

Siedzenie wykonane jest z tworzywa, charakteryzującego się nowym składem opartym na żywicach poliolefinowych, wyprodukowanego w trakcie opatentowanego procesu produkcyjnego. W efekcie powstał materiał trzy razy lżejszy, niż inne formowalne tworzywa, jak np. pianki, a co więcej, jest on barwiony bezpośrednio w masie, to znaczy nie ma zewnętrznej powłoki, wygląda atrakcyjnie i jest miękki w dotyku. Ponadto, to tworzywo ma właściwości przeciwbakteryjne, jest odporne na promieniowanie i całkowicie zmywalne, nie mówiąc już o tym, że może być barwione w nieskończoną ilość odcieni, w tym na metalik i perłę o intensywnych i nasyconych pigmentach.

Niezwykła jest również, wykorzystująca w 100% włókno z recyklingu, technologia „3D knit” oparć siedzeń i zagłówków. Technologia ta była z powodzeniem wykorzystywana nie tylko w branży sportowej, do produkcji na przykład sneakersów czy też odzieży techniczno-sportowej, ale również we wnętrzach, do tworzenia, siedzeń. Oprócz tego, ten konkretny proces pozwala wytworzyć sploty tkanin o różnym przekroju, co zapobiega wytwarzaniu odpadów wymagających utylizacji.

Zestaw wskaźników dostępny jest w dwóch wariantach: w pierwszym sercem systemu jest smartfon w zestawieniu z 10-calowym ekranem, natomiast drugi, bardziej tradycyjny przewiduje dodatkowy zintegrowany wyświetlacz dając łączną wielkość 20 cali.  W samej obudowie wyświetlacza zintegrowane są funkcje związane z bezpieczeństwem i wsparciem podczas jazdy, jak nawigacja, system monitorowania martwego pola, system automatycznego hamowania oraz stan naładowania akumulatora. Nie można zapomnieć również, że część zestawu wskaźników „Lingotto” skierowana w stronę szyby przedniej ma dodatkowy wyświetlacz, idealny do pokazywania informacji o car-sharingu.

W standardzie Fiat Centoventi produkowany jest z otwartym dachem. Ma on oczywiście możliwość zamknięcia. Tak jak w przypadku innych elementów, również dach może zostać zindywidualizowany, wybierając jedną z dostępnych opcji: dwukolorowy dach z poliwęglanu, otwierany miękki, zintegrowany cargo box, a nawet dach z wbudowanym, panelem słonecznym. 50 Watt wygenerowanych przez ten panel pozwala zarówno na utrzymanie chłodnego wnętrza samochodu, kiedy ten jest zaparkowany, jak i na zasilenie innowacyjnego cyfrowego wyświetlacza umieszczonego na klapie bagażnika, zamykającą bryłę od tyłu.

Duża tylna klapa bagażnika może pomieścić wyświetlacz, na którym mogą być udostępniane wiadomości. Kiedy samochód jest w ruchu, ze względów bezpieczeństwa, na wyświetlaczu będzie pokazywane tylko logo Fiata, ale po zatrzymaniu, kierowca będzie mógł przełączyć tryb „messenger”. Ponadto, cyfrowa pokrywa tylna z łatwością może przekształcić się w „billboard reklamowy”, który można wynająć reklamodawcom.

Swoboda indywidualizacji jest widoczna również poprzez zastosowane źródło energii elektrycznej, która napędza Fiata Concept Centoventi. W standardzie, samochód oferuje zamontowaną fabrycznie baterię o zasięgu 100 km. Jednak w razie potrzeby jego zwiększenia, można zakupić lub wypożyczyć nawet 3 dodatkowe akumulatory, zapewniające wzrost zasięgu o 100 km każda. Dodatkowe akumulatory są montowane przez sieć serwisową pod podłogą samochodu. Wyjątkowa łatwość i szybkość ich montażu i demontażu jest zapewniona przez przesuwną szynę, która podtrzymuje i łączy akumulatory. Istnieje również możliwość dodatkowego akumulatora, wkładanego pod siedzenie, który może zostać odłączony i naładowany bezpośrednio w domu lub garażu. W sumie można uzyskać całkowity zasięg 500 kilometrów.

Najnowsze

Infiniti znika z Europy! Ale czy z Polski?

Japoński producent premium, należący do Nissana, ogłosił oficjalnie, że wycofuje się z rynków Europy Zachodniej. Nie będzie go również w Polsce, ale jest pewna nadzieja.

Wszystkiemu winne normy emisji spalin?

Infiniti Motor Company ogłosiło plan restrukturyzacji, który zakłada skupienie się na największych i najdynamiczniej rozwijających się rynkach – amerykańskim i chińskim. W związku z tym marka zapowiedziała zakończenie sprzedaży swoich samochodów w krajach Europy Zachodniej po 1 kwietnia 2020 roku, przy jednoczesnym pozostaniu na rynkach Europy Wschodniej.

Jednym z głównych powodów takiej decyzji, co przyznają sami przedstawiciele Infiniti, są europejskie normy w zakresie emisji CO2. Nowych norm WLTP nie osiąga nawet nowatorski silnik o zmiennym stopniu sprężania VC-Turbo. W konsekwencji model QX50, który jest weń wyposażony, byłby na przykład we Francji obłożony dodatkowym podatkiem w wysokości 10 tys. euro.

Co to oznacza dla dotychczasowych klientów?

Przed końcem roku ogłoszone zostaną szczegóły planu, który ma zapewnić kontynuację obsługi posprzedażnej w zakresie usług serwisowych i gwarancyjnych. Z punktu widzenia obecnych właścicieli samochodów Infiniti ma się nic nie zmienić. Gwarancja będzie honorowana do końca jej trwania, a serwis pogwarancyjny, oparty o dostawy części zamiennych poprzez europejską sieć Renault-Nissan i ogólnopolską sieć serwisów Infiniti, będzie funkcjonował tak jak dotychczas.

Do 31 marca 2020 r. sieć sprzedaży pozostaje aktywna, a w ofercie marki w naszym kraju nadal oferowane będą modele Q30, QX30, Q50, Q60 a także wprowadzony do sprzedaży w Polsce, poza siecią Infiniti Europe, SUV QX60. Polskie przedstawicielstwo wraca jednak uwagę, że z czasem mogą pojawić się problemy z dostępnością samochodów.

Infiniti jeszcze wróci do Polski?

Japończycy wycofują się z Europy Zachodniej, ale we Wschodniej ich auta nadal będą oferowane. Dlaczego jest to ważne? Grzegorz Szczypior, prezes Grupy IP, wyłącznego przedstawiciela marki w Polsce, komentując decyzję centrali Infiniti, jednocześnie zdradził rozpoczęcie starań o włączenie polskiej sieci sprzedaży do struktur funkcjonujących właśnie w Europie Wschodniej.

Producent zapowiada także wprowadzenie swoich pierwszych modeli z napędem elektrycznym już w 2021 roku. Takie samochody mogłyby być bez przeszkód oferowane w całej Europie, więc jest bardzo prawdopodobne, że Infiniti wcale nie opuszcza Europy Zachodniej, a jedynie zawiesza na pewien czas swoją w niej działalność.

Najnowsze

Przejechał przez środek ronda po torach

Myślicie, że SUV w mieście do niczego się nie przydaje? Zmienicie zdanie, po zobaczeniu tego nagrania.

Żarty na bok. Zgodnie z opisem nagrania w wyniku awarii prądu tramwaje zostały unieruchomione. Dwa z nich zablokowały jeden z przejazdów na rondzie.

Kierujący „terenową” Mazdą prawdopodobnie utknął przez te problemy i postanowił wykorzystać podwyższone zawieszenie swojego samochodu. Jak oceniacie jego zachowanie? Stalibyście w korku, bez gwarancji kiedy tramwaje odblokują przejazd, czy skorzystali z takiego „objazdu”?

Najnowsze