
Jazda bez OC – jaka kara w 2017 roku?
Ceny stawek za ubezpieczenie OC niebezpiecznie poszybowały w gorę. Z tego powodu wielu właścicieli samochodów mogło się zdecydować na niewykupywanie polisy na następny rok. Zobaczcie, co za to grozi.
Ubezpieczenie OC jest obowiązkowe i co do tego nie ma żadnej dyskusji. W przypadku gdy właściciel pojazdu nie dopełni tego obowiązku i zwłoka wyniesie ponad 14 dni, grozi mu za to kara w wysokości 4 tys. zł. W przypadku gdy spóźnimy się z ubezpieczeniem od 3 do 14 dni zapłacimy karę w wysokości 2 tys. zł. Poniżej 3 dni taryfikator przewiduje 800 zł.
Warto pamiętać o tym, że samochód wcale nie musi wyjeżdżać na drogi. Może stać w garażu, warsztacie lub przykryty kocem na osiedlowym parkingu. Jeżeli samochód jest zarejestrowany – musi posiadać ubezpieczenie OC.
Wykrywaniem braku OC zajmuje się Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. W samym 2016 roku na terenie Polski znajdowało się 150 tys. samochodów bez wykupionej polisy, ale ta liczba sukcesywnie się zmniejsza dzięki automatycznemu systemowi, który działa od kilku lat. W ciągu 12 miesięcy aż 80% z 85 000 osób ukarano za brak ubezpieczenia OC. Na konto UFG z tego tytułu trafiło ponad 55 milionów złotych.
Wobec rosnącej skuteczności w ustalaniu pojazdów bez OC naprawdę warto kupić polisę zamiast ryzykować około dziesięciokrotnie wyższą – niż składka za OC – karę za jej brak, a po wypadku spowodowanym nieubezpieczonym autem – zwrot wszystkich wypłaconych świadczeń, sięgających niejednokrotnie setek tysięcy złotych – ostrzega Hubert Stoklas, wiceprezes UFG.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: