
Jazda bez OC – jaka kara w 2017 roku?
Ceny stawek za ubezpieczenie OC niebezpiecznie poszybowały w gorę. Z tego powodu wielu właścicieli samochodów mogło się zdecydować na niewykupywanie polisy na następny rok. Zobaczcie, co za to grozi.
Ubezpieczenie OC jest obowiązkowe i co do tego nie ma żadnej dyskusji. W przypadku gdy właściciel pojazdu nie dopełni tego obowiązku i zwłoka wyniesie ponad 14 dni, grozi mu za to kara w wysokości 4 tys. zł. W przypadku gdy spóźnimy się z ubezpieczeniem od 3 do 14 dni zapłacimy karę w wysokości 2 tys. zł. Poniżej 3 dni taryfikator przewiduje 800 zł.
Warto pamiętać o tym, że samochód wcale nie musi wyjeżdżać na drogi. Może stać w garażu, warsztacie lub przykryty kocem na osiedlowym parkingu. Jeżeli samochód jest zarejestrowany – musi posiadać ubezpieczenie OC.
Wykrywaniem braku OC zajmuje się Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. W samym 2016 roku na terenie Polski znajdowało się 150 tys. samochodów bez wykupionej polisy, ale ta liczba sukcesywnie się zmniejsza dzięki automatycznemu systemowi, który działa od kilku lat. W ciągu 12 miesięcy aż 80% z 85 000 osób ukarano za brak ubezpieczenia OC. Na konto UFG z tego tytułu trafiło ponad 55 milionów złotych.
Wobec rosnącej skuteczności w ustalaniu pojazdów bez OC naprawdę warto kupić polisę zamiast ryzykować około dziesięciokrotnie wyższą – niż składka za OC – karę za jej brak, a po wypadku spowodowanym nieubezpieczonym autem – zwrot wszystkich wypłaconych świadczeń, sięgających niejednokrotnie setek tysięcy złotych – ostrzega Hubert Stoklas, wiceprezes UFG.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: