Jan Kisiel startuje w DTM Trophy za kierownicą Mercedesa-AMG GT
Jan Kisiel to młody, ale doświadczony zawodnik – karierę rozpoczął w 2002 r., w kartingu. Z sukcesami startował w wielu międzynarodowych seriach wyścigowych. W 2019 r. w mistrzostwach GT4 European Series, za kierownicą Mercedesa-AMG GT4 w barwach Leipert Motorsport.
W sezonie 2020 Jan Kisiel ponownie wsiada za kierownicę Mercedesa-AMG GT4 – to wyścigowa wersja „hardkorowego” seryjnego modelu AMG GT R i „młodszy brat” cenionego Mercedesa-AMG GT3. Do napędu auta służy 4-litrowy silnik V8 biturbo umieszczony za przednią osią (tzw. przedniocentralna konfiguracja), co zapewnia szczególnie korzystną charakterystykę prowadzenia.
GT4 wyróżniają wybrane panele karoserii z lekkich tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym, a także specjalna kontrola trakcji oraz stalowa klatka bezpieczeństwa, zapewniająca wysoki poziom ochrony kierowcy w razie wypadku. Zależnie od specyfikacji przyspieszenie od 0 do 100 km/h może zajmować poniżej 4 s, a prędkość maksymalna przekracza 250 km/h. Dotychczas model wywalczył m.in. trzy klasowe zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring.
Bardzo się cieszę, że nie muszę rozstawać się z AMG GT4 – to niesamowicie zwinny, agresywny samochód z wysokoobrotowym silnikiem V8. W moim GT4 cenię nie tylko właściwości jezdne, ale i lojalność. Jako wyścigowa maszyna cechuje go wysoka wytrzymałość i żywotność podzespołów. Liczę, że w tym sezonie dostarczymy naszym fanom wielu powodów do radości – powiedział Jan Kisiel.
W tym sezonie Jan Kisiel rywalizuje w DTM Trophy – to nowa seria wyścigów prowadzona przez ITR GmbH, organizatora kultowej serii DTM. Biorą w nich udział kierowcy w samochodach GT kwalifikujących się do kategorii FIA E2-SH i E2-SC, z silnikami o mocy 400-500 KM – takie maszyny oferuje wielu producentów, dzięki czemu rywalizacja jest barwna i zacięta. DTM Trophy ma charakter weekendowych, podwójnych rund – zarówno w sobotę, jak i w niedzielę odbywa się 30-minutowy wyścig sprinterski.
W sezonie 2020 kalendarz DTM Trophy przewiduje 6 wyścigów weekendów: Spa-Francorchamps (1-2 sierpnia), Lausitzring (21-23 sierpnia), Nürburgring Grand Prix (11-13 września), Nürburgring Sprint (18-20 września), Zolder (16-18 października) oraz Hockenheimring (6-8 listopada). W pierwszy weekend Jan Kisiel zajął 5. miejsce, natomiast dwa tygodnie później 3. miejsce zdobywając cenne punkty. Po dwóch wyścigach Jan ma na swoim koncie 55 punktów i zajmuje 3. miejsce w klasyfikacji generalnej.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: