Jakich samochodów szukamy w internecie?

BMW czy Toyota? A może sportowy kabriolet? Użytkownicy internetowych giełd pojazdów, za pomocą jednego kliknięcia, mogą znaleźć auta zgodne z ich preferencjami i kryteriami. Sprawdzamy, jakich marek poszukujemy najczęściej i co o tych wyborach sądzą mali Polacy.

fot. Motocaina

Kupując auto najczęściej zagłębiamy się w morzu ofert. Porównujemy, radzimy się znajomych i szukamy czegoś idealnego dla nas. Internet jest pomocnym narzędziem poszukiwania wymarzonego pojazdu. Jakie marki i modele aut są najbardziej popularne wśród Polaków w Internecie? I co na te wybory nasze pociechy?

W grudniu 2009 r. 86% użytkowników poszukiwało samochodu wskazując jego markę. Zdecydowanym liderem został VW (16,76% osób, które szukały auta i wskazały na markę, wybrały właśnie VW). Na drugim miejscu uplasowało się Audi (14,07%). To właśnie te marki, wskazywane były niemal 2 razy częściej niż, także utrzymujące się w czołówce, BMW (9,98%), Mercedes-Benz (7,86%) i Opel (6,14%). W naszych wyborach królują zatem marki niemieckie, choć wskazujemy podobnie często Toyotę, Forda i Volvo. Pierwszą „dziesiątkę” zamknęło Renault i Seat. 

 

Marka

%

1.

VW

16,76

2.

AUDI

14,07

3.

BMW

9,98

4.

MERCEDES-BENZ

7,86

5.

OPEL

6,14

6.

TOYOTA

4,92

7.

FORD

4,48

8.

VOLVO

4,10

9.

RENAULT

3,44

10.

SEAT

2,20

Jaki model i typ samochodu?
Większość osób poszukujących samochodu dokładnie wie, jaki model chce znaleźć. 73% użytkowników poszukuje samochodu wskazując na jego konkretny model. W grudniu 2009 najczęściej poszukiwano VW Passata (5,54% osób, które poszukiwały konkretnego modelu, wskazało właśnie na VW Passata), Audi A4 (5,32%), BMW serii 3 (4,25%) i Audi A6 (4,01%). Interesowało nas także BMW serii 5 (2,94%), Opel Astra (1,83%) i Vectra (1,64%). Na kolejnych miejscach w poszukiwaniach znalazły się także auta niemieckie, a były to Audi A3, VW Sharan i Ford Mondeo. Następna w kolejności była Toyota Avesis. 

– Wybory Polaków różnią się od wskazań Europejczyków. Największym zainteresowaniem na europejskich platformach internetowych w 2009 roku cieszył się Opel Astra. W Polsce pierwsze miejsce należy do VW Passata. Statystyki wskazują, że auta niemieckie wśród Polaków są szczególnie popularne – mówi Remigiusz Smoliński, Country Manager Poland w mobile.international GmbH. 

Jeśli wybieramy Forda, to zaznaczamy od razu model Mondeo lub Focus. Szukając Skody, wskazujemy na Octavię, a Hondy – Civic. Oto jak wygląda lista 10 najczęściej poszukiwanych modeli: 

 

Marka

Model

%

1.

VW

Passat

5,54

2.

AUDI

A4

5,32

3.

BMW

3er

4,25

4.

AUDI

A6

4,01

5.

BMW

5er

2,94

6.

OPEL

Astra

1,83

7.

OPEL

Vectra

1,64

8.

AUDI

A3

1,61

9.

VW

Sharan

1,42

10.

FORD

Mondeo

1,37

Jaki typ auta był najczęściej wskazywany przez osoby poszukujące samochodu? W grudniu 2009 na mobile.eu polscy użytkownicy najczęściej poszukiwali samochodu typu limuzyna (sedan). Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się również samochody kombi. W znacznie mniejszym stopniu, poszukiwania Polaków oscylowały wokół aut terenowych, typu van oraz tzw. małych samochodów. Lubimy auta cztero- lub pięciodrzwiowe i poszukujemy ich zdecydowanie częściej niż np. dwudrzwiowych. Te pierwsze były wskazane przez 80% osób, które zdecydowały się wybrać platformie liczbę drzwi.

fot. Motocaina

Co na to dzieci?
Gdyby mali Polacy wybierali auto, czy ich preferencje zgodne byłyby z wyborami ich rodziców? Poproszono przedszkolaków o wybór ich ulubionego auta z grupy kilku typów samochodów**. Dzieci najczęściej wskazywały na auto terenowe oraz sportowy kabriolet. Do gustu przypadł im także mały damski samochodzik. Dlaczego? 4-letni Miłosz wskazując na srebrną terenówkę, swój wybór argumentuje tak:
– To auto ma piękny dach i jest duże i szybkie.
 5-letnia Julia wybrała pomarańczowy kabriolet, bo jej mama też jeździ autem „bez dachu”. Często argumentacją dzieci było to, że widziały podobny samochód w bajkach. Tym skojarzeniem najczęściej argumentowały wybór niebieskiej zabytkowej limuzyny.

Co ciekawe, zdecydowana większość przedszkolaków, gdyby miała wybrać środek lokomocji wybrałaby motocykl lub quad. To właśnie te pojazdy budziły największą ciekawość maluchów. Czy gdyby nie ograniczenia budżetowe dorośli Polacy także zdecydowaliby się na potężne auta terenowe i szybkie, sportowe kabriolety?

* dane pochodzą z analizy statystyk dotyczących wyszukiwań na mobile.eu – Grudzień 2009
** dzieci z Akademii Zabaw i Twórczego Rozwoju Edukado oraz Przedszkolu nr 282 w Warszawie.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze