Jak upiększyć drzwi garażowe?

Myślałaś kiedyś o tym, żeby zupełnie zmienić oblicze swoich drzwi od garażu? Być może do głowy przyszły ci kolorystyczne eksperymenty z farbą, ale możliwości jest więcej.

Niemiecka firma Style Your Garage wykoncypowała sposób na uatrakcyjnienie frontu naszego garażu poprzez przeobrażenie go w hangar jumbo-jeta, sportowy samochód, zagrodę dla koni albo łódź… Możliwości są praktycznie nieograniczone.

fot. Style Your Garage

 

fot. Style Your Garage
fot. Style Your Garage

 

fot. Style Your Garage

Jeśli się składa, że nie masz jeszcze w garażu swojego wymarzonego motocykla, możesz wybrać taki właśnie wizerunek, aby cię motywował w drodze do faktycznego zakupu. Fototapety są wykonane z solidnego, odpornego na warunki pogodowe materiału, a mocowanie na taśmę sprawia, że można je łatwo i bez pozostawiania śladów w każdej chwili usunąć.  Dostępnych jest w sumie siedem rozmiarów, włączając w to opcje na podwójne i pojedyncze garaże. Można również w

fot. Style Your Garage

odmienny sposób ozdobić każde pojedyncze skrzydło. Istnieje dużo opcji indywidualizacji, oprócz dostępnych fabrycznie 350 wzorów można zażyczyć sobie wykorzystania własnej fotografii.  Każdy projekt jest dostarczany z instrukcją i narzędziami do montażu. Instrukcję można również znaleźć na stronie producenta. Ceny zaczynają się od 59 euro (plus wysyłka). Więcej szczegółów na Style-Your-Garage.com/en.

Najnowsze

Maggie McNally prezesem zarządu AMA

Maggie McNally została wybrana prezesem zarządu American Motorcycle Association, największej motocyklowej organizacji w USA, stając się pierwszą kobietą na tak wysokim stanowisku w 89-letniej historii AMA.

McNally pochodzi z Albany, jest członkinią zarządu AMA od 2009 roku i jego reprezentantką na Północno-Wschodnie Stany. W grudniu 2011 roku została wybrana wiceprezesem zarządu.

„Ten wybór jest dla mnie zaszczytem, jestem też poruszona historycznym znaczeniem obecności kobiety na tym stanowisku” – powiedziała McNally. „Należy jednak pamiętać, że to nie płeć jest w tym przypadku najważniejsza, ale połączony wysiłek całego zarządu AMA na drodze promowania i rozwoju motocyklizmu”.

Maggie McNally
fot. AMA

Maggie pojawiła się na okładce lipcowej edycji „American Motorcyclist”, magazynu dla członków AMA. W wywiadzie zdradza, że jeździ na motocyklu od czasów college’u i jest obecnie właścicielką dwóch maszyn: Harleya-Davidsona Sportster 1200 z 1995 roku i Kawasaki Ninja 500 z 2006.

Czym AMA jest dla Stanów Zjednoczonych, tym FIM pozostaje dla motocyklistów na całym świecie. FIM skupia w sobie 103 lokalne, narodowe reprezentacje motocyklistów i patronuje 65 mistrzostwom i innym wydarzeniom sportowym na świecie. Nie jest zatem zaskoczeniem, że w łonie FIM znajduje się departament poświęcony wyłącznie kobietom, pod nazwą Women in Motorcycling Commission (CFM).  Celem przyświecającym CFM jest zabieganie o równe szanse i równe traktowanie kobiet zaangażowanych w motocyklizm. Organizacja wypuszcza informacyjny newsletter, w którym regularnie przytacza historie motocyklistek i informuje o ich sukcesach na całym świecie. Subskrybować go można na FIM-Africa.com, a także śledzić status na Facebooku.

Członkinie Women in Motorcycling Commission (CFM)
fot. FIM

Jedną z kobiet zasługujących na wsparcie, uwagę i popularyzację jest niewątpliwie Elena Myers, pierwsza kobieta w historii, która wygrała profesjonalny wyścig motocyklowy. Jej kariera zaczęła się, gdy miała zaledwie 13 lat. Wielki sukces przyszedł w marcu 2012 roku wraz z Supersport Race 2 na torze Daytona. Obecnie, mając zaledwie 19 lat, Elena zapewniła sobie wieloletni kontrakt, dzięki któremu wystartuje w AMA GoPro Daytona SportBike Series. Elena dosiądzie nowego Triumpha Daytona 675R.

Elena Myers
fot. ElenaMyers.com

„Bardzo się cieszę, że stałam się częścią rodziny Triumpha. Ze wszystkimi pracuje mi się znakomicie. A dla samego motocykla wprost nie mam wystarczających słów uznania! Nie mogę się doczekać, by dalej rozwijać swoją maszynę i osiągnąć wraz z nią podium” – powiedziała promiennie młodziutka zawodniczka.

Osiągnięcia Myers można śledzić na jej profilu na Facebooku, na Twitterze i oficjalnej stronie ElenaMyers.com.

Najnowsze

1,5 miliona smartów fortwo

Taśmę montażową opuścił 1,5-milionowy smart fortwo. Jubileuszowy egzemplarz - biały smart fortwo electric drive cabrio - wyprodukowano jeszcze przed rozpoczęciem wydłużonej przerwy wakacyjnej. W lipcu i sierpniu zakład przechodzi gruntowne prace modernizacyjne.

W czasie wydłużonej przerwy wakacyjnej fabryka smarta w Hambach przechodzi gruntowne prace modernizacyjne – największej od chwili uruchomienia produkcji w 1998 roku. Maszyny i instalacje zostaną w dużej mierze wymienione na nowe, a wdrożenie nowocześniejszej technologii pozwoli usprawnić proces montażu. Inwestycje modernizacyjne są częścią wartego ponad 200 mln euro programu rozbudowy, mającej na celu przygotowanie do produkcji nowej generacji smarta. Jednym z największych indywidualnych projektów jest nowa lakiernia, w której – nakładem ponad 50 mln euro – wdrożony zostanie ekologiczny proces malowania, spełniający obecne standardy koncernu Daimler dla aut osobowych. Dodatkowo, pozwoli on poszerzyć paletę stosowanych barw. W efekcie przyszli nabywcy smarta będą mogli wybrać kolor tridionu spośród wszystkich dostępnych odcieni lakieru.

Jubileuszowy smart fortwo electric drive cabrio
fot. smart

Fabryka smarta w Hambach ruszyła w 1997 roku, a od roku 1998 produkuje smarty fortwo (od 2007 – drugą generację modelu). W ubiegłym roku wyjechało stąd ponad 104 tys. samochodów. Na miejscu pracuje około 1,5 tys. ludzi. Milionowy egzemplarz smarta fortwo opuścił zakład we wrześniu 2008 roku, równe 10 lat po narodzinach marki.

Linia montażowa ma kształt symbolu „+”, co ma zapewniać optymalną wydajność procesów produkcyjnych i pozwalać na bezpośrednie dostarczanie podzespołów, a w rezultacie ograniczenie logistyki do minimum.

Odnowiony w ubiegłym roku smart wciąż pisze historię swojego sukcesu. Jako dwuosobowy samochód o kieszonkowych wymiarach, zajmuje na parkingu mniej miejsca niż jakikolwiek inny model. Obecnie smart sprzedawany jest na 46 rynkach świata, od niedawna również w Rosji. Największą popularnością cieszy się w Niemczech, we Włoszech i w Chinach.

Najnowsze

Smutny koniec Magnata F1?

Stało się. Niemiecka prokuratura oskarżyła szefa F1 Berniego Ecclestona. Niemieccy prokuratorzy stwierdzili, że należy postawić Berniego przed sądem za łapówkę przy sprzedaży F1 do CVC w 2005 roku.

Bernie został oskarżony o wręczenie łapówki byłemu urzędnikowi publicznego bawarskiego banku BayernLB, Gerhardowi Gribkowsky’emu. W konsekwencji miało dojść do umyślnego zaniżenia cen przy sprzedaży akcji F1 grupie inwestycyjnej CVC Capital Partners w 2005 roku. To inni udziałowcy, którzy okazali się przy tym stratni, przede wszystkim grupa Constantin Medien, wszczęli postępowanie prawne w 2011 roku. Za łapówkę w wysokości, bagatela, 44 milionów dolarów, Gribkowsky został skazany na osiem i pół roku więzienia. Ecclestone stawił się na rozprawie w charakterze świadka, ale z supozycją, jakoby był wspólnikiem, a nie ofiarą, zupełnie się nie zgadza.

Bernie Ecclestone ma poważne kłopoty
fot. materiały prasowe

Twierdzi, że owszem, wyłożył pieniądze, ale w obawie przed donosem do urzędu skarbowego, w stresie i pod presją. Ecclestone zamierza walczyć o swoje, ale jest świadom konsekwencji. W rozmowie z Associated Press powiedział, że przyjmuje oskarżenie, ale jego prawnicy już myślą nad odpowiedzią na zarzuty. List zostanie wysłany do monachijskiego sądu.

Wie również, iż CVC będzie się zapewne domagało jego usunięcia ze stanowiska.

Będą prawdopodobnie zmuszeniu do pozbycia się mnie, jeśli przyjdą po mnie Niemcy. To dość oczywiste, gdy zostanę zamknięty – podsumował w rozmowie z Sunday Telegraph.

Najnowsze

Kobiety a mężczyźni na drodze

Kobiecy styl jazdy samochodem znacznie różni się od męskiego sposobu prowadzenia. Wpływ na to mają czynniki biologiczne, psychologiczne i... ewolucja. Kierowcy, w zależności od płci, inaczej  odnajdują się w nowym terenie czy reagują na stanie w korku.

Z biologicznego punktu widzenia, kobiety lepiej orientują się w terenie, w którym już były, ponieważ kierują się charakterystycznymi punktami, które się tam znajdują. Mężczyźni natomiast orientują się głównie na podstawie kierunków i stosunków odległości, dzięki temu łatwiej im się odnaleźć w terenie zupełnie nieznanym.

Z psychologicznego punktu widzenia mężczyźnie więc pytać o drogę nie wypada, bo z jednej strony to przyznanie się do własnej niewiedzy, z drugiej konieczność zaufania zewnętrznym autorytetom. Mężczyzna woli przejechać więcej, dłużej, objazdem, byle tylko nie ujawnić swojej niewiedzy. Z badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii wynika, że przeciętny kierowca płci męskiej w tym kraju przejeżdża dodatkowych 276 mil rocznie, szukając drogi. Co więcej aż 41% tych kierowców, poszukując drogi, zapewnia swoich pasażerów, że doskonale wie, gdzie jedzie.

To testosteron zmienia ulicę w arenę rywalizacji. Mężczyzna za kółkiem walczy o dominację na drodze – wyprzedza słabszych, trąbi i wysyła epitety, nieustannie sprawdzając i udowadniając swoją siłę. W ten sposób pokazuje innym mężczyznom – konkurentom, kto rządzi. Ponadto za kierownicą ma skłonność do przeistoczenia  w demona prędkości. Dlatego tak stresujące może być dla niego utknięcie w korku, gdzie prędkość spada do zera. Demon prędkości stresuje się, poci, trąbi i wygraża innym użytkownikom drogi.

Inaczej sytuacja wygląda w przypadku kobiet. Płeć piękna nie ma problemu z tym, by korzystać z pomocy innych. Kobiety – poza nielicznymi wyjątkami – traktują prowadzenie samochodu jako czynność zupełnie zwyczajną, nie wymagającą nadludzkich umiejętności i nadprzyrodzonej siły. Jadą zazwyczaj spokojniej i mniej brawurowo. Dla pań przymusowy postój w korku bywa chwilą na poprawę makijażu czy miłą pogawędką telefoniczną z przyjaciółką.

Z pierwotnymi instynktami się nie wygra, dlatego powstają subtelne narzędzia – takie jak nawigacja – pozwalające mężczyźnie zostać panem sytuacji na drodze, a kobiecie czuć się pewniej. Jak wynika z badań, dla przedstawicieli obydwu płci aktualność map w nawigacji – czyli jej podstawowa funkcja –  ma  duże znaczenie. Kobiety  podróżując, doceniają przede wszystkim bezpieczeństwo, pewność i oszczędność czasu, a to właśnie daje im nawigacja. Mężczyznami kierują różne motywy, ale to niechęć pytania o drogę ma kluczowe znaczenie. Współczesne nawigacje to jednak coś więcej niż prowadzenie z punktu A do punktu B,  bo wytyczają  trasy omijające korki, a dodatkowo informują o miejscach ustawienia fotoradarów i kontroli drogowych.

Źródło: NaviExpert

Najnowsze