Jak kupować fotelik samochodowy?
Eksperci opracowujący rozwiązania dotyczące bezpiecznego przewożenia dzieci w fotelikach samochodowych, w odpowiedzi na zapotrzebowanie rodziców wskazują, jakie błędy są najczęściej popełniane przy zakupie fotelika dziecięcego i podpowiadają prawidłowe rozwiązania.
![]() |
fot. Rafał Kaliński
|
Fotelik samochodowy zwiększa bezpieczeństwo naszego dziecka podczas ewentualnych wypadków i zdarzeń drogowych, a często ratuje życie. Jeżeli będziemy podchodzić do jego zakupu z troską i odpowiednią dbałością o bezpieczeństwo dziecka, unikniemy wówczas wielu błędów. Dopytujmy znajomych i szukajmy informacji zanim wybierzemy się do sklepu.
Crashtest fotelika obejrzysz klikając tu. |
– Już od kilku lat obserwujemy rosnące zainteresowanie rodziców bezpieczeństwem dzieci podczas podróży samochodem. Świadczą o tym, nie tylko wskaźniki sprzedaży fotelików dziecięcych w naszym kraju, ale przede wszystkim większa świadomość kupujących. Klienci szukają nowych rozwiązań technicznych, dopytują o prawidłowe rozwiązania dla ich dziecka. Takie zachowania pozwalają wyeliminować wiele błędów, które możemy popełnić przy zakupie fotelika – uważa Monika Kujawska z Ramatti, ekspert w dziedzinie samochodowych fotelików dziecięcych.
Typowy fotelik dla malucha |
![]() |
fot. Ramatti
|
Wśród najczęściej popełnianych błędów przy zakupie samochodowego fotelika dziecięcego można wymienić między innymi:
1. Niedostosowanie fotelika do indywidualnych potrzeb dziecka, przede wszystkim jego wagi.
2. Sugerowanie się ceną.
3. Kupowanie używanego fotelika. Nie znając historii fotelika, można dokonać zakupu produktu, który nie zadziała odpowiednio w przypadku kolizji. Każdy fotelik po jakimkolwiek uderzeniu powinien zostać wymieniony.
Eksperci podpowiadają prawidłowe rozwiązania, które powinny pomóc w zakupie odpowiedniego samochodowego fotelika dziecięcego. Fotelik powinien być:
1. Funkcjonalny, to znaczy dostosowany do wieku, wagi i wzrostu dziecka.
Należy zmieniać fotelik, kiedy dziecko osiągnie wagę będącą górną granicą działania fotelika lub kiedy głowa wystaje ponad fotelik. W przeciwnym razie fotelik nie zadziała jak powinien.
Typowy fotelik dla średniaka |
![]() |
fot. Ramatti
|
2. Zamontowany odpowiednio w samochodzie.
Noworodki i niemowlęta do 9 kilogramów powinny być przewożone w fotelikach odwróconych tyłem do kierunku jazdy. Nigdy jednak na przednim siedzeniu, jeżeli poduszka powietrzna nie jest odłączona. Dzieci, które osiągnęły wagę 9 kilogramów mogą być przewożone przodem do kierunku jazdy. Fotelik powinien być zamontowany bardzo dokładnie i stabilnie.
3. Odpowiednio wyposażony technicznie.
Jeżeli samochód jest wyposażony w system do mocowania ISOFIX, właściwym rozwiązaniem jest zamontowanie fotelika z tym systemem. Nowym rozwiązaniem na rynku jest ponadto system pasów krzyżowych, które w znaczący sposób zmniejszają przeciążenia działające na ciało dziecka podczas kolizji.
4. Opatrzony w odpowiednie atesty bezpieczeństwa, instrukcje obsługi.
Fotelik powinien odpowiadać standardom europejskim, posiadać certyfikat bezpieczeństwa ECE Regulation 44, atesty bezpieczeństwa oraz certyfikaty jakości. Należy wystrzegać się fotelików produkowanych w Chinach. Jakość materiałów wykorzystywanych do produkcji fotelików jest wątpliwej jakości.
5. Wyposażony w etykietę z informacją o produkcie.
Powinny tam się również znaleźć m.in. informacje o dacie produkcji, numerze serii oraz grupie wagowej dziecka, dla którego jest przeznaczony.
6. Wyposażony w okres gwarancji dłuższy niż jeden rok.
Foteliki najwyższej jakości mają dwuletni okres gwarancji. Produkty z krótszą gwarancją są odpowiednio tańsze, ale na pewno dużo gorszej jakości.
Więcej przeczytasz na www.ramatti.com.pl
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
Zostaw komentarz: