Jak kupić dobre wycieraczki do samochodu?

Najpierw na szybie pojawiają się delikatne smugi. Z czasem jest ich coraz więcej i znacznie ograniczają widoczność podczas jazdy w deszczu, a wycieraczki jedynie ślizgają się po szybie i piszczą. Oznacza, to że nadszedł czas na wymianę piór wycieraczek w naszym aucie.

fot. Motocaina.pl

Różnorodność mocowań oraz bogactwo oferty na sklepowych półkach sprawiają, że przed wymianą wycieraczek w samochodzie, oprócz długości piór, należy zwrócić uwagę na jeszcze kilka parametrów. Już na samym początku stajemy bowiem przed niełatwym wyborem między wycieraczkami klasycznymi (z przegubowym stelażem) a wycieraczkami płaskimi (bezprzegubowymi). Oba rozwiązania mają bowiem swoje wady i zalety.

Wycieraczki bezprzegubowe są droższe, lecz ich płaskie pióra są bardziej aerodynamiczne, dzięki czemu powodują mniejszy opór powietrza Mogą być jednak problematyczne, jeżeli szyba w naszym aucie jest bardzo wypukła. Wtedy źle dopasowane wycieraczki bezprzegubowe nie będą odpowiednio przylegać do szyby i się nie sprawdzą. Jeżeli więc zdecydujemy się na zakup konkretnych wycieraczek bezprzegubowych, koniecznie sprawdźmy na ich opakowaniu, czy są one przeznaczone do naszego pojazdu. Samo kompatybilne mocowanie oraz długość wycieraczek nie dają bowiem gwarancji, że ich wygięcie będzie odpowiednio dopasowane do szyby w naszym aucie.

Jeżeli chodzi o wycieraczki ze stelażem, sprawa jest teoretycznie prostsza – wystarczy wybrać takie, które mają odpowiednią długość oraz mocowanie. Jeżeli jeździmy starszym autem, możemy mieć problem ze znalezieniem do niego odpowiednich wycieraczek płaskich. Takiego kłopotu nie będziemy mieli w przypadku wycieraczek ze stelażem. Wycieraczki klasyczne sprawdzą się, jeżeli jeździmy stosunkowo spokojnie i nie rozwijamy ogromnych prędkości.

Niezależnie od typu wycieraczek, aby mieć pewność, że kupujemy pióra, które na pewno będą pasowały do naszego pojazdu, zawsze sprawdzajmy opis na opakowaniu i listę zamieszczonych tam modeli aut wraz z rocznikami.

O ile zakup nowych piór wycieraczek przedniej szyby nie powinien sprawiać kłopotu, o tyle w przypadku niektórych aut większy problem może być z wycieraczką tylną. Niektóre pojazdy są bowiem wyposażone w tylne wycieraczki o dość nietypowej konstrukcji. Gdy zajdzie potrzeba ich wymiany, musimy kupić nowe pióro wraz z całym ramieniem, co znacznie podnosi koszt wymiany wycieraczki – nawet do kilkudziesięciu lub kilkuset złotych. Na szczęście tylna wycieraczka jest używana znacznie rzadziej i co za tym idzie – nie zużywa się tak szybko.

Eksperci zalecają wymianę wycieraczek średnio co sześć miesięcy. W praktyce pióra wymienia się wtedy, gdy przestają one w zadowalającym stopniu zbierać wodę z szyby. Bardzo wiele zależy od tego, jak intensywnie korzystamy z wycieraczek i w jaki sposób się z nimi obchodzimy – szczególnie w okresie zimowym, kiedy to niektórzy kierowcy mają w zwyczaju odśnieżanie czy też odszranianie szyb właśnie za pomocą wycieraczek. Decydując się na zakup droższych wycieraczek (za kilkadziesiąt złotych), kupujemy pióra, które mogą być bardziej wytrzymałe i działać dłużej, aniżeli standardowe wycieraczki za kilkanaście złotych, lecz nigdy takiej gwarancji nie otrzymujemy.

Niezależnie jednak od ceny, kupując wycieraczki należy zwrócić uwagę, czy ich pióra zawierają domieszkę grafitu. Obecność tego składnika sprawia, że wycieraczki nie piszczą przy użytkowaniu. W grafitowe pióra nie są wyposażone najtańsze wycieraczki, które możemy znaleźć na dziale motoryzacyjnym w hipermarkecie, lecz mają je już oferowane za kilkanaście złotych wycieraczki ze średniej półki cenowej. One też wydają się być najlepszym kompromisem między ceną a jakością.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze