
Jak jadąc nad morze ominąć wąskie gardło na węźle Szczecin Kijewo?
Zbliżający się długi weekend będzie z pewnością sprzyjał wyjazdom nad morze. W województwie zachodniopomorskim kierowcy powinni zwrócić szczególną uwagę na utrudnienia na przebudowywanym węźle drogowym Szczecin Kijewo na połączeniu autostrady A6 (wspólny przebieg z S3) i DK10. Podpowiadamy, jak jadąc nad morze ominąć wąskie gardło na węźle Szczecin Kijewo!
W obrębie węzła Szczecin Kijewo trwa między innymi przebudowa jezdni autostrady A6 w stronę Gdańska/Świnoujścia. W rejonie węzła jezdnie autostrady miały jeszcze poniemiecką nawierzchnię z płyt betonowych w bardzo złym stanie. To spowodowało konieczność wprowadzenia ruchu jedną jezdnią – po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Konsekwencją ograniczenia przepustowości są zatory drogowe, które sięgają w weekendy od kilku do nawet 10 kilometrów.
Jak jadąc nad morze ominąć wąskie gardło na węźle Szczecin Kijewo?
Węzeł Szczecin Kijewo położony jest w miejscu, które nie jest łatwo ominąć, jadąc na trasie Świnoujście – południe kraju (droga ekspresowa S3) czy Gdańsk – Koszalin – Kołobrzeg – Szczecin (droga ekspresowa S6). Węzeł zlokalizowany jest na wspólnym przebiegu tych dróg. W trakcie weekendów lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z dróg wojewódzkich, na których nie są prowadzone roboty drogowe.
Jadąc S3 od południa na węźle Myślibórz można zjechać na DW119 (dawna DK3), w Pyrzycach skręcić na DW106 i tą drogą można przez Stargard i Nowogard dojechać na wybrzeże. Jest też możliwość jazdy od Gorzowa Wielkopolskiego DW151 przez Barlinek, Choszczno, Węgorzyno do Świdwina, gdzie zjedziemy na prowadzącą do Kołobrzegu DW162.

W wakacje pojedziemy nad morze szybciej
Obecnie trwają intensywne prace, aby na czas wakacji (czyli mniej więcej od końca czerwca) udrożnić przejazd obiema jezdniami. Pozwoli to zmniejszyć utrudnienia w okresie największego wzmożenia ruchu. Po wakacjach planowany jest powrót do ruchu jedną jezdnią, aby wykonać przebudowę jezdni w stronę Kołbaskowa i wykonać prace przy jezdniach zbiorczo-rozprowadzających oraz nowych łącznicach. Całkowite zakończenie prac przy węźle planowane jest na połowę przyszłego roku.
Źródło informacji: GDDKiA, opracowanie własne
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!