Jak brzmi silnik Hondy przeznaczony do F1? Usłysz to!

Dziś Honda upubliczniła nagranie dźwięku nowego silnika Formuły 1, który został uruchomiony po raz pierwszy. Silnik przeznaczony będzie do startów w F1 w sezonie 2015, w którym Honda weźmie udział w ramach wspólnego projektu z firmą McLaren.

Honda będzie odpowiedzialna za rozwój, produkcję i dostawę jednostki napędowej, w tym silnika i systemu odzyskiwania energii, podczas gdy do zadań MacLarena będą należały rozwój i produkcja podwozia oraz zarządzanie nowym zespołem McLaren Honda.

O uczestnictwie Hondy w Formule 1 w 2015 roku informowałyśmy wcześniej tutaj.

Nowe przepisy, obowiązujące w F1 od 2014 roku, wymagają wprowadzenia silnika o pojemności 1.6 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbodoładowaniem i systemem odzysku energii. Możliwość dalszego rozwoju prac nad tymi rozwiązaniami technicznymi w świetle wyzwania, jakim są wyścigi, to główny powód decyzji Hondy o udziale w F1. W całej swojej historii, Honda z pasją poprawiała sprawność silnika spalinowego, a w ostatnich latach z sukcesem rozwijała układy hybrydowe. Udział w wyścigach Formuły 1, w której obowiązywać będą nowe przepisy, jeszcze bardziej przyczyni się do postępu firmy w obu dziedzinach. Ponadto, kolejne pokolenie inżynierów Hondy może doświadczyć emocji związanych z wyzwaniami towarzyszącymi udziałowi w tych najbardziej prestiżowych wyścigach motoryzacyjnych.

Od czerwca 2014 r. europejska baza dla działań Hondy związanych z wyścigami będzie zlokalizowana w Milton Keynes.

Najnowsze

Kampania Škoda Citigo wygrała w dotarciu do kobiet

Kampania wprowadzająca Škodę Citigo na Polski rynek zdobyła srebrną statuetkę w konkursie Effie, którego celem jest wybór najbardziej efektywnych kampanii reklamowych.

Nagrodzona kampania Škody Citigo skupiała się na kobietach, kupujących swoje pierwsze auto. Podkreślała, że żaden samochód nie rozumie lepiej potrzeb kobiet: jest niezastąpiony na zakupach, parkowanie nie wymaga wysiłku i bezpieczne prowadzi się w miejskiej dżungli.

Nasz test Skody Citygo przeczytasz tutaj.

Poza standardowymi mediami jak telewizja, prasa, Internet czy outdoor, akcja reklamowa przeprowadzona była również w kinach, klubach fitness, sklepach odzieżowych i salonach fryzjerskich. Całości dopełniła współpraca z blogerami i liderami opinii.

Kampanię zrealizowały dom mediowy MediaCom i agencja Change Integrated, we współpracy z Kalicińscy.com i GoldenSubmarine.

Skoda Citygo
fot. Skoda

Najnowsze

Kobieto! Chcesz kariery menedżera w motoryzacji? Renault i Nissan da Ci szansę

Alians Renault-Nissan ponownie chwali się sukcesami w zakresie wyrównywania szans pomiędzy płciami. Firma zatrudnia coraz więcej kobiet.

W ostatnich latach organizacja ta zwiększyła zatrudnienie i promocję kobiet na kluczowych rynkach wzrostu – o tym pisałyśmy tutaj.

Wśród krajów, w których osiągnięto największe postępy w zakresie zatrudniania i promocji kobiet na stanowiska kierownicze, znajdują się Rosja i Brazylia. W Rosji, będącej drugim z kolei największym rynkiem zbytu Renault, kobiety reprezentują 19% ogółu pracowników oraz 25% menedżerów. W 2013 r. 40% osób przyjętych do pracy przez Renault w Rosji stanowiły kobiety, o 5% więcej niż w roku poprzednim.

O niedawnym sukcesie Agaty Szczech z Renault Polska pisałyśmy wcześniej tu.

Na rynku rosyjskim kobiety stanowią 17% ogółu pracowników oraz 27,7% menedżerów Nissana, co stanowi jeden z najwyższych wyników w ramach całego przedsiębiorstwa.

Innym kluczowym rynkiem wzrostu jest Brazylia, gdzie szybkie zatrudnianie pomogło zwiększyć liczbę kobiet na stanowiskach kierowniczych firmy. Nissan niemal potroił liczbę kobiet na szczeblu kierowniczym w tym kraju w przeciągu zaledwie jednego roku. Obecnie kobiety stanowią tam niemal 20% wszystkich menedżerów. Częściowo dzięki sukcesowi odniesionemu w Brazylii liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych wzrosła o 70% w ciągu ostatnich pięciu lat działalności Nissana na terenie obu Ameryk.

Mouna Sepehri, wiceprezes Biura Dyrektora Generalnego Renault oraz członek zarządu Aliansu Renault-Nissan.
fot. Renault

Z uwagi na szybkie tempo wzrostu i zapotrzebowanie na nowe talenty, rynki wschodzące stanowią wyjątkową okazję do globalnego wyrównania szans pomiędzy kobietami i mężczyznami – powiedział prezes i dyrektor generalny Renault-Nissan, Carlos Ghosn. – Nie zapominajmy jednak, że osiągnięcie równości pomiędzy płciami jest naszym celem na całym świecie, w tym na naszych rynkach rodzimych.

Renault pozostaje światowym liderem, jeśli chodzi o liczbę kobiet wśród przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej. Wśród dziesięciu członków Komitetu Wykonawczego Grupy są dwie kobiety. Podobny jest udział kobiet na wszystkich szczeblach przedsiębiorstwa. Stanowią one 17,4% wszystkich pracowników Renault, 17% kadry zarządzającej oraz zajmują 16% ze 150 kluczowych stanowisk kierowniczych.

We Francji Renault może pochwalić się jednym z najwyższych wskaźników zatrudnienia kobiet na kluczowych stanowiskach wśród spółek indeksu CAC40.

W Japonii kobiety stanowią 6,8% zatrudnionych na szczeblu kierowniczym w Nissanie, ponad dwa razy więcej niż krajowa średnia japońskich producentów. Celem Nissana jest osiągnięcie obecności 10% kobiet na stanowiskach menedżerskich w Japonii do 2017 r.

Co roku Renault i Nissan informują o swoich postępach w ramach wyrównywania szans płci przed Women’s Forum for the Economy and Society (forum kobiet na rzecz gospodarki i społeczeństwa), międzynarodowym sympozjum zachęcającym kobiety do pokonywania historycznych barier i korzystania z możliwości, jakie oferuje gospodarka. W tym roku konferencja ta odbywa się w dniach 16–18 października w Deauville, we Francji.

Alians Renault-Nissan, głównego partnera Forum Kobiet w Deauville, reprezentują trzy mówczynie:
– 16 października: Mouna Sepehri, wiceprezes Biura Dyrektora Generalnego Renault oraz członek zarządu Aliansu Renault-Nissan, wygłosiła na sesji plenarnej wykład zatytułowany Gdzie dziś kończy się współpraca, a zaczyna rywalizacja?
– 16 października: Alians Renault-Nissan zorganizował sesję pt. Innowacja u podstaw piramidy, prowadzoną przez Claire Martin, wiceprezes ds. odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstwa w Renault oraz dyrektor zarządzającą Fundacji Renault.
– 17 października: Marie-Françoise Damesin, wiceprezes Renault ds. zasobów ludzkich, wygłosi wykład zatytułowany Jak przyciągnąć kobiety do branż zdominowanych przez mężczyzn.

Alians Renault-Nissan to strategiczne partnerstwo między Renault (z siedzibą w Boulogne-Billancourt we Francji) a Nissanem (z siedzibą w Jokohamie w Japonii). Oba koncerny odpowiadają łącznie za 10% całkowitej światowej sprzedaży samochodów. Od 1999 r. Renault i Nissan są partnerami strategicznymi, a w 2012 r. koncerny te sprzedały 8,1 miliona samochodów w niemal 200 krajach. Alians Renault-Nissan prowadzi strategiczną współpracę z wieloma producentami samochodów, w tym z niemieckim Daimlerem i chińskim Dongfengiem, a także z regionalnymi producentami, takimi jak indyjski Ashok Leyland.

Najnowsze

Premiery BMW Motorrad: R nineT i R1200 GS Adventure

Podczas nadchodzących targów motocyklowych w Mediolanie, na stoisku BMW pojawi się sporo nowości, począwszy od nowych modeli marki, a na odzieży zaprojektowanej wspólnie z Dainese skończywszy.

B

BMW Motorrad presents two world premieres and three trade fair premieres at this year’s EICMA, the 71st Salone Internationale del Motociclo,    November 7th – 10th in Hall 14 at the Milan trade fair centre.

 

In addition to the serial production version of the BMW C evolution electric scooter, which premiered at this year’s Frankfurt Motor Show (IAA) as recently as last September, BMW Motorrad will also be presenting the new BMW R 1200 GS Adventure and the new        BMW R nineT for the first time.

A further two top-of-the-range motorcycles will see their world premiere at the EICMA.

The fair will also feature the first presentation of the new BMW Motorrad rider equipment collection including the new leather suit DoubleR RaceAir with D-Air® Racing Protector, created in collaboration with Dainese.

Najnowsze

Styl retro w damskiej kolekcji na jesień od Harley-Davidson

Kolekcja Harley-Davidson MotorClothes pojawia się tej jesieni z nowym pomysłem na odzież do jazdy na motocyklu, oferując sporo ciekawego dla motocyklistek.

Nowa kolekcja HD, inspirowana klasycznymi wzorami retro, łączy klasyczną, dawną grafikę i sztucznie postarzone wykończenia z nowoczesnymi materiałami. Najciekawsze w jesiennej kolekcji są śmiałe dodatki do odzieży damskiej, szczególnie w zupełnie nowej mini-kolekcji Victory Lane.

Motocyklowa kurtka damska Harley-Davidson – linia Victory Lane.
fot. Harley-Davidson

Victory Lane dla kobiet
Zupełnie nowa mini-kolekcja w jesiennym asortymencie MotorClothes – damska linia Victory Lane – inspirowana jest znanym motywem pomarańczowego paska Harley-Davidson i stanowi nowe ujęcie kilku klasycznych wzorów.

Motocyklowa kurtka damska Harley-Davidson z systemem Rider Comfort.
fot. Harley-Davidson

Więcej kurtek damskich z systemem Rider Comfort
System Rider Comfort (RCS) zawiera warstwę bazową, która chroni przed wilgocią, warstwę środkową dla dodatkowej izolacji oraz warstwę zewnętrzną dla większej ochrony motocyklistów we wszystkich warunkach pogodowych, na jakie mogą trafić w trakcie jazdy.

Motocyklowa kurtka damska Harley-Davidson z systemem Triple Vent.
fot. Harley-Davidson

Kurtki damskie z systemem Triple Vent
System Triple Vent, oferowany obecnie w wybranych modelach kurtek Harley-Davidson, to innowacja w zakresie wentylacji w odzieży do jazdy na motocyklu. System testowano w tunelu aerodynamicznym i poddano rygorystycznym testom wydajności na drodze.

Podstawą linii MotorClothes jest kolekcja Core Collection. Są to klasyczne fasony, często z logo Harley-Davidson Bar & Shield w tradycyjnej kombinacji kolorów czarnego i pomarańczowego oraz nowość w kolekcji damskiej – kolor burgundu. Podstawowe produkty w kolekcji to odzież skórzana, odzież do jazdy FXRG, odzież sportowa i dodatki. Dodatkowo, co 3 miesiące wypuszczane są kolekcje sezonowe, dostępne tylko przez krótki okres. Mają one swój unikalny styl, materiały i zestawy kolorystyczne oraz produkowane są w ograniczonych liczbach egzemplarzy.

Najnowsze