Jaguar XF i XJ z napędem na cztery koła
Długo oczekiwana wersja napędu na cztery koła w Jaguarze XF oraz XJ ujrzała światło dzienne. System AWD (All-Wheel Drive) został zaprojektowany specjalnie dla tych dwóch modeli.
Nowy układ napędowy bazuje na systemie koncernu Jaguar Land Rover i napędzany jest przez silnik benzynowy 3.0 V6 Supercharged, który zgodnie ze specyfikacją roku modelowego 2013 połączony jest z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów oraz systemem Start/Stop.
![]() |
|
fot. Jaguar
|
Dzięki bardzo wysokiej mocy i potężnemu momentowi obrotowemu cała energia przekazywana jest na wszystkie koła niezależnie od warunków drogowych. Półtora roku testów w arktycznym klimacie – niskich temperaturach, śniegu i lodzie – pozwoliło inżynierom na bezkompromisowe zestrojenie układu napędowego oraz zawieszenia. Wzdłużna pozycja silnika umożliwia utrzymanie tylnej osi jako głównego napędu, podczas gdy przednia oś dołączana jest w warunkach ograniczonej przyczepności.
![]() |
|
fot. Jaguar
|
Układy DSC oraz ABS pozwalają na kontrolę każdego koła indywidualnie. Zaprojektowana od nowa belka poprzeczna, mocowanie silnika oraz układ wydechowy pozwoliły na umieszczenie przedniej części układu napędowego tak, aby środek ciężkości pojazdu pozostał jak najniżej.
![]() |
|
fot. Jaguar
|
Ponadto zawieszenie zostało znacznie przekonstruowane, otrzymując całkowicie nowe sprężyny, amortyzatory oraz stabilizatory przedniego zawieszenia. Model XJ dodatkowo wyposażony jest w stabilizator poprzeczny.
![]() |
|
fot. Jaguar
|
Natomiast oba modele XF i XJ otrzymały oprogramowanie sterujące systemem zawieszenia – Adaptive Dynamics, które w modelu XJ AWD dostępne jest w standardzie, a w Jaguarze XF AWD jako opcja dodatkowa.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?




Zostaw komentarz: