Agnieszka Serafinowicz

Izera – platforma już wybrana

Izera - platforma dla pierwszego polskiego samochodu elektrycznego już wybrana, a wybór ten ma zamknąć usta niedowiarkom.

Spis treści

Izera – platforma konstrukcyjna polskiego samochodu elektrycznego, miała być ujawniona już dawno. Na razie prezentowane przez Electromobility Poland auta nie są nawet prototypami, a co najwyżej ładnymi makietami.

Izera – platforma znana Electromobility Poland

Jeżeli wierzyć słowom prezesa Electromobility Poland, Piotra Zaremby, platforma konstrukcyjna dla samochodu została już wybrana.

W wypowiedzi dla serwisu wnp.pl, prezes Zaremba stwierdził:

W drugiej połowie listopada ogłosimy wybór platformy i pokażemy wybraną technologię oraz zaprezentujemy partnera. Myślę, że wybrana przez nas technologia, jak i renoma partnera rozwieje wiele wątpliwości co do naszego projektu, związanych z tym, czy jesteśmy w stanie dostarczyć na rynek samochód, który będzie w stanie konkurować z obecnymi już na nim modelami.

Izera

Przypomnijmy, że pierwotnie platforma do PSE Izera miała być zaprezentowana jeszcze w ubiegłym roku, później w pierwszym kwartale tego roku, jednak pandemia nie ułatwiła planowania, jak również trwająca wojna Rosji z Ukrainą. Tak przynajmniej opóźnienia wyjaśniają przedstawiciele Electromobility Poland.

Jaka platforma będzie w PSE Izera? Wróżymy

Skoro negocjacje z partnerem, dostawcą platformy konstrukcyjnej dla PSE Izera, zostały zakończone, ale nie znamy jeszcze nazwy firmy, która będzie odpowiadać za dostarczenie tego kluczowego elementu każdego nowoczesnego samochodu, to możemy spróbować zgadnąć, kto mógłby być dostawcą tejże.

Przecież mowa o samochodzie elektrycznym, a zgodnie z zapewnieniami prezesa Zaremby platforma miałby pochodzić od „doświadczonego gracza, którego rozwiązania stosowane są w wielu samochodach”, to na myśl przychodzą takie konstrukcje jak np.:

  • płyta MEB grupy VW AG (jednak tej możliwości zaprzecza sam Volkswagen),
  • rozwiązania grupy Stellantis,
  • platforma ScaleBase zaprojektowana przez niemiecką firmę Edag Engineering
  • platforma chińskiego giganta Geely (właściciela m.in. takich marek jak Volvo czy Lotus).

Co ostatecznie stanowić będzie technologiczny fundament PSE Izera? Dowiemy się w drugiej połowie listopada.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze