IV Ogólnopolska Wystawa Motocykli i Skuterów – relacja

Pierwszy weekend marca, to czas, kiedy uwaga dużej części motocyklistów skierowana była na ulicę Marsa w Warszawie, gdzie w hali MT Polska odbywała się IV Ogólnopolska Wystawa Motocykli i Skuterów.

Ducati Panigale robiło na zwiedzających ogromne wrażenie.
fot. Motocaina

Tradycyjnie, wystawa była miejscem wielu premier.

Wzorem roku ubiegłego, wzrok największej części odwiedzających hipnotycznie przykuwało stoisko Ducati. Tam właśnie zaprezentowano, między innymi nowe Panigale, 848 Streetfighter, a ponadto zeszłorocznego debiutanta – Ducati Diavel.

Nie ulega wątpliwości, że ta włoska marka zawładnęła nie tylko niewieścimi sercami.

Nie mogło również zabraknąć ekspozycji BMW Motorrad, gdzie z bliska można było się przyjrzeć bliźniaczym maksi skuterom: C600 Sport oraz C650 GT, a co więcej sportowej propozycji na nadchodzący sezon w postaci BMW S1000RR.

Podczas targów, widzowie mieli także możliwość zapoznania się z BMW Financial Services, dotyczącej zarówno kwestii finansowania zakupu motockli, jak i promocyjnej oferty ubezpieczeniowej.

Jedną z największych atrakcji Hondy na tegorocznych targach był model RC212V, na której zawodnik Moto GP, Casey Stoner wywalczył tytuł mistrza świata. Wielbiciele marki mieli okazję równiez zobaczyć nowy model Fireblade CBR 1000RR, a także kompaktowe modele NC700S i NC700X, czy też Crosstourera – turystyczny koncept o ciekawej stylistyce.

Suzuki zaś, przywitało swoich fanów premierą modelu Inazuma 250 – idealnego dla początkujących fanów dwóch kółek, oraz GSX-R 1000, dla tych bardziej zaawansowanych w sztuce jazdy.

Yamaha ukazała w tym roku różne oblicza swego zasięgu w branży. Odwiedzający mogli przyjrzeć się z bliska off-road’owemu modelowi WR450F, ale również poznać nową odsłonę T-Max’a i skutera Xenter.

Podążając w stronę motocyklów terenowych, nie można nie wspomnieć o stoisku KTM, gdzie swoje miejsce znalazły modele takie, jak Duke 200, Duke 690 oraz Freeride 350. Co więcej, przy stoisku można było spotkać Marka Dąbrowskiego czy Jacka Czachora, a także obejrzeć motocykle zawodników Orlen Team.

Nie brakowało chętnym, aby zrobić sobie zdjęcie na wyścigowej Hondzie.
fot. Motocaina

Miłym zaskoczeniem okazała się możliwość zobaczenia motocykli marki Ural, która jak dotąd kojarzona była jedynie z hasłami „sowiecki” i „druga wojna światowa”. Teraz, bez wątpienia, wraca ona jednak do łask, czego potwierdzeniem było szerokie zainteresowanie motocyklami podczas wystawy.

Co więcej, na targach pojawiło się też stoisko firmy Harley-Davidson. Choć skromne, to sama nazwa i oryginalny sposób stylizacji modelek przykuwały uwagę większości odwiedzających, którzy swój wzrok mogli zawiesić na nowościach, jak Softail Slim czy Sportster 72.

Na wystawie trudno było nie dostrzec akcentów patriotycznych. W tej kategorii królował, bez wątpienia, bydgoski Romet.

Swoją obecnością, po raz kolejny potwierdził swoją stabilną pozycję wśród innych marek, a ponadto zaskoczył swych fanów ekspozycją rowerów, których produkcją zajmuje się od 2006 roku.

Na wystawie pojawiło się równiez stoisko miesięcznika Top Gear. Tam właśnie na widzów czekał nowy Mercedes SLK 55 AMG, a także Ducati Streetfighter.Towarzystwo to uświetniła obecność auta Caterham Academy. Stoisku przyciągało też młodszych amatorów motoryzacji, gdzie przez 3 dni trwała zabawa przed symulatorem jazdy gry NFS: THe Run.

Na wystawie nie zabrakło równiez atrakcji natury „mniej motocyklowej”, niż same jednoślady.

Widzowie mieli szansę wysłuchać dyskusji dyrekcji Zarządu Dróg Miejskich z warszawską policją, a także członkami Związku Motorowego. Swoje zdanie w temacie bezpiecznego podróżowania motocyklem wyrazili także znani entuzjaści jednośladów, jak Adam Badziak, Bartosz Wilczyński, Jerzy Dziewulski oraz ksiądz Robert Kotowski.

Ponadto, w ramach programu, organizatorzy uraczyli odwiedzających pokazem pierwszej pomocy w razie wypadku na motocyklu.

Podczas wystawy miały miejsce również pokazy capoeiry i akrobatyki na szarfie, a sami organizatorzy postępując krok dalej i mając na uwadze dbałość o męską częśc publiczności, przygotowali pokaz odzieży motocyklowej oraz bielizny, a wszystko to w oprawie pięknych modelek.

Podsumowując, co mówią liczby?

Na powierzchni 9000 mkw w ciągu trzech dni rezydowało 78 wystawców, 81 dziennikarzy i widzów w ilości ponad 22 tys.

Teraz może być tylko lepiej.

Do zobaczenia za rok!

Najnowsze

Opona Dunlop ScootSmart

Dunlop wprowadza na rynek nową oponę przeznaczoną dla użytkowników skuterów – ScootSmart. Powstała w oparciu o doświadczenia zdobyte podczas projektowania i użytkowania opony motocyklowej Dunlop RoadSmart.

fot. Goodyear

Optymalna przyczepność opony Dunlop ScootSmart wynika m.in. z połączenia mieszanek silikonowych z zaawansowaną rzeźbą bieżnika. Lepsze rozproszenie składników i zmniejszenie liczby składników silikonowych oprócz poprawy właściwości jezdnych pozwoliło także wydłużyć okres eksploatacji. Wirtualne tworzenie prototypów przy wykorzystaniu analizy metodą elementów skończonych (FEA) pozwoliło precyzyjne określić wpływ napompowania, obciążeń pionowych i poprzecznych oraz działających w obszarze barkowym. Bieżnik w środkowej części opony ScootSmart ma więcej rowków, zapewniających lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni, i mniej rowków w strefie barkowej, aby poprawić przyczepność w zakrętach pokonywanych przy dużym pochyleniu.

W oponach o rozmiarach radialnych zastosowano strukturę opon motocyklowych, optymalizując wydajność przy wysokich prędkościach i precyzję prowadzenia.

Zakres prędkości do 210 km/h – w zależności od rozmiaru.

fot. Goodyear

Paleta opon jest dostosowana do wszystkich typów skuterów: od małych o pojemności 50 cm3, przez klasyczne i o pojemności 125 cm3, po duże, z 16-calowymi kołami, trójkołowce i maszyny wyczynowe.

 

 

Najnowsze

Prawo surowsze dla kierowców

Nowy taryfikator dotyczący wykroczeń drogowych został podpisany przez ministra spraw wewnętrznych Jacka Cichockiego. Zaostrzone prawo wejdzie w życie prawdopodobnie w połowie maja.

fot. Motocaina.pl

Nowe prawo przewiduje wyższe kary m.in. dla kierowców wyprzedzających w niedozwolonych miejscach, jak również korzystających w czasie jazdy z telefonów komórkowych bez zestawu słuchawkowego i przewożących dzieci bez fotelików. Punktami karnymi będą również karane wykroczenia, które do tej pory nie były nimi obciążone, jak parkowanie na miejscu dla niepełnosprawnych, wyprzedzanie pojazdu uprzywilejowanego na terenie zabudowanym czy wjeżdżanie na skrzyżowanie, jeśli na nim lub za nim nie ma miejsca do kontynuowania jazdy.

Punkty znikają równo po roku od ich uzyskania, ale po przekroczeniu pułapu 24 punktów konieczny będzie ponowny egzamin na prawo jazdy.

Rozporządzenie czeka jeszcze na dwa podpisy: ministrów transportu i sprawiedliwości.

Nowy taryfikator zamieszczamy w materiałach dodatkowych.

Najnowsze

Abu Dhabi Desert Challenge: Kuba Przygoński goni pierwszą trójkę

W trzecim etapie Abu Dhabi Desert Challenge Kuba Przygoński zajął czwarte miejsce i w klasyfikacji generalnej zajmuje obecnie szóstą pozycję. Marek Dąbrowski nadal prowadzi w klasie Open.

Kuba Przygoński się nie poddaje
fot. Orlen Team

Różnice czasowe w czołówce pozostają bardzo niewielkie. Zwycięzca dzisiejszego odcinka specjalnego, Marc Coma, objął obecnie prowadzenie. Drugi jest zawodnik Husqvarny, Joan Barreda, a na trzecim miejscu uplasował się Jordi Viladoms (KTM).

Kuba Przygoński goni czołówkę, ale nie bez trudności.

„Przejechałem kolejny bardzo ciężki i upalny etap. Temperatura sięgała 39 stopni w cieniu. Jadę w złej grupie zawodników. Zaraz po starcie wyprzedzam i jadę przez cały etap sam. Bardzo ciężko w takich warunkach utrzymać dobre tempo. Mam nadzieję, że jutro znów uda mi się trochę zminimalizować czas do pozycji lidera i będę mógł walczyć o podium tego rajdu” – powiedział Kuba Przygoński, któremu kibicujemy podwójnie, od kiedy Jacek Czachor po kontuzji musiał wycofać się z rywalizacji.

Marek Dąbrowski osiągnął nieco gorszy czas od O’Connora, który uparcie go goni. Wynikało to w dużej mierze z kłopotów technicznych – zawodnik musi kontrolować eksploatację maszyny po wymianie tłoku silnika. Na szczęście jak dotąd przewaga Polaka jest niezagrożona.

 

Abu Dhabi Desert Challenge klasyfikacja mistrzostw świata  (trzeci etap)

1. Marc Coma  (E) KTM 450                                    4:49.51
2. Joan Barreda (E) Husqvarna TE 449 RR            +8.47
3. David Casteu (F) Yamaha 450 YZF                     +11.33
4. Kuba Przygoński (PL) KTM 450                          +12.58
5. Sean Gaugain (ZA) Honda CRF 450X                +15.06
6. Jordi Viladoms (E) KTM 450                               +18.33
7. Matthew Fish (AUS) KTM 450 EXC                  +19.22
8. Alessandro Botturi (I) KTM 450                          +19.29
9. Paulo Goncalves (P) Husqvarna TE 449 RR        +19.52
10. Ruben Faria (P) KTM 450                                  +20.50

 

Abu Dhabi Desert Challenge klasyfikacja Open Trophy (trzeci etap)

1. Troy O’CONNOR  (AUS) KTM 530 EXC          13:21:21

2. Marek Dąbrowski (PL) KTM 505                         +1:42

Klasyfikacja generalna (po trzecim etapie)

1. Coma 12:47.17, 2. Barreda +8.27, 3. Viladoms +19.09, 4. Goncalves +21.06, 5. Faria +24.06, 6. Przygoński +24.34, 7. Gaugain +40.11, 8. Casteu +46.00, 9. Fish +51.20, 10. Farres +1:06.31.

 

Najnowsze

Ty, Azor i wasza Honda

Honda przygotowała usprawnienie dla wszystkich właścicieli niewielkich czworonogów.

W.O.W. (skrót od Wonderful Open-hearted Wagon) to specjalna wnęka na wysokości fotela pasażera, zaopatrzona w wentylację, dzięki czemu ani nasi ulubieńcy nas, ani my ich nie tracimy z oka. W ten sposób podróż staje się bardziej komfortowa i przyjemna dla obu stron. Warunek jest jeden – nasz pupil musi być zdyscyplinowanym pasażerem przyzwyczajonym do jazdy samochodem. No i jeden minus – pies o gabarytach owczarka niemieckiego czy, dajmy na to, bernardyna, już się raczej do tej wnęki nie zmieści…

fot. The Presurfer

Najnowsze