Integracja motocykla ze smartfonem – pomysł Bosch’a

Bosch wchodzi na rynek jednośladów integrując motocykle ze smartfonem i oferując zaprojektowane przez siebie kompletne układy wtryskowe.

Konstruktorzy opracowali elektronicznie sterowany układ wtryskowy, który można dowolnie konfigurować w zależności od potrzeb konkretnych pojazdów – zaczynając od niedrogich, jednocylindrowych motocykli na rynek azjatycki, aż po zaawansowane technologicznie maszyny oferowane w Europie i Ameryce Północnej.

Bosch do tej pory oferował motocyklom wyższych klas odpowiednio zaadaptowane rozwiązania stosowane w samochodach osobowych.

Według prognoz, w roku 2020 sprzedaż pojazdów jednośladowych osiągnie próg 150 milionów i przewyższy poziom sprzedaży samochodów osobowych.
fot. Bosch

Teraz także motocykliści będą mogli korzystać z  rozwiązań systemowych Bosch, które pomagają obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2 lub zwiększyć moc silnika. W Indiach i w krajach w południowo-wschodniej Azji co roku odnotowuje się dwucyfrowy wzrost liczby jednośladów. Dodatkowo, szeroko rozpowszechnione w Azji gaźniki osiągnęły już szczyt swoich możliwości. Bosch może oferować elektronicznie sterowane układy wtryskowe dla silników jednocylindrowych w cenach porównywalnych z cenami gaźników. Do obniżenia kosztów produkcji przyczyniły się m.in. specjalnie zaprojektowane sterowniki i wtryskiwacze o rozszerzonej funkcjonalności. Dalsze oszczędności Bosch osiągnął dzięki wykorzystaniu szerokiego know-how w dziedzinie procesu spalania i dynamiki silników. Umożliwiają one taki rozwój funkcji i oprogramowania, który pozwala zastąpić czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.

Bosch integruje pojazdy jednośladowe ze smartfonem
Równocześnie, bazując na elektronicznym układzie wtrysku, Bosch umożliwia realizację licznych funkcji integracyjnych dla pojazdów jednośladowych. Kierowca może wyświetlić na swoim smartfonie dane dotyczące średniego spalania albo swojego profilu jazdy. Przy pomocy smartfona będzie mógł także aktywować immobilizer, odcinając zasilanie paliwem.

Wtryskiwacz Bosch
fot. Bosch

Równolegle Bosch wspiera także bezemisyjną mobilność, oferując w Chinach skutery z napędem elektrycznym.

Poza technologią zasilania Bosch od wielu lat oferuje kompleksowe rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa dla motocykli. Należy do nich m.in. niedrogi układ front-ABS, który zapobiega niebezpiecznemu blokowaniu się przedniego koła w motocyklach niższego segmentu cenowego. Pod koniec ubiegłego roku do produkcji seryjnej wprowadzono światową nowość, układ MSC firmy Bosch. Umożliwia on optymalne hamowanie i przyspieszanie także na zakrętach, przy nachyleniu motocykla. Układ stabilizacji MSC ma podobne znaczenie dla bezpieczeństwa motocykli jak układ ESP w samochodach.

Według prognoz, w roku 2020 sprzedaż pojazdów jednośladowych osiągnie próg 150 milionów i przewyższy poziom sprzedaży samochodów osobowych. Także w przypadku segmentu jednośladów motorem wzrostu będzie Azja.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze