Inspekcje fotelików w Gdańsku – ZMIANA TERMINU

W najbliższy weekend w Gdańsku miała odbyć się się trójmiejska odsłona kampanii społecznej Ogólnopolskie Inspekcje Fotelików Samochodowych. Niestety termin uległ przesunięciu.

Bezpłatne inspekcje fotelików samochodowych już 16 sierpnia w Gdańsku.
fot. fotelik.info

INFORMACJA OD ORGANIZATORA:

Z przykrością muszę poinformować, że niestety z przyczyn od nas niezależnych jesteśmy zmuszeni inspekcje fotelików samochodowych, zaplanowane na najbliższy weekend w Gdańsku, przenieść na termin 17 sierpnia (sobota).

I tak nowe terminy przeprowadzenia naszej kampanii społecznej w Gdańsku to:

  • wykład otwarty „Jak wybrać fotelik dla dziecka” – 16 sierpnia (piątek), godz. 18.00,
  • inspekcje fotelików – 17 sierpnia (sobota), godz. 10.00-18.00

ORYGINALNA INFORMACJA

W Gdańsku po raz pierwszy odbędą się otwarte, bezpłatne wykłady dla rodziców pod tytułem „Jak wybrać fotelik dla dziecka” – w piątek (2 sierpnia) o godz. 18.00. (al. Grunwaldzka 355). A w sobotę 3 sierpnia odbędą się po raz drugi inspekcje fotelików samochodowych, podczas których niezależni eksperci ds. bezpieczeństwa dzieci w fotelikach samochodowych sprawdzą, czy foteliki są prawidłowo zamontowane i dobrane do samochodu.

Inspekcje są bezpłatne i odbędą się przy alei Grunwaldzkiej 355. (przy sklepie „Mama i Ja”) w godzinach 10-18. Każdy rodzic zaproszony jest z własnym samochodem i dzieckiem zapiętym w foteliku. Na najmłodszych czekają także gry i zabawy, m.in. wyścigi solarnych samochodzików, pokazy jajka-kaskadera, spacer farmera.

Warto zaznaczyć, że w 2011 roku w Polsce miało miejsce 4 077 wypadków drogowych z udziałem dzieci w wieku 0-14 lat. W zdarzeniach tych 102 dzieci poniosło śmierć, a 4 414 doznało obrażeń. Większość dzieci ginie w wypadkach z powodu źle zamontowanych fotelików samochodowych.

Jak pokazują dotychczasowe badania na świecie, 70%-85% dzieci przewożonych jest nieprawidłowo. Jest to jedna z głównych przyczyn ich śmierci lub poważnych obrażeń – mówi Paweł Kurpiewski, ekspert ogólnopolskiej kampanii „Inspekcje Fotelików”.

Podczas inspekcji sprawdzane są takie aspekty jak ocena fotelika w niezależnych testach zderzeniowych, kompatybilność fotelika z samochodem, poprawność i stabilność montażu, a także to czy fotelik jest odpowiednio dobrany do dziecka i czy jest ono w nim odpowiednio zapięte. Potem jest czas na praktykę pod okiem specjalistów i do tego zaproszeni są rodzice.

Wszyscy, którzy chcą, by inspektorzy sprawdzili i doradzili prawidłowy sposób przewożenia dzieci, proszeni są o rejestrację na stronie internetowej kampanii społecznej: www.inspekcje-fotelikow.pl

Najnowsze

Jakie auta kradną na Wyspach?

Zgodnie z danymi firmy Tracker, najczęściej kradzionym , ale również najczęściej odzyskiwanym samochodem w 2012 roku był BMW X5. Już drugi rok z rzędu ten model okazuje się być największym obiektem pożądania złodziei.

To czytelny sygnał dla właścicieli BMW, by zainstalowali w swoich autach jednostkę Tracker, ponieważ ich szanse na odzyskanie samochodu znacząco wzrosną. W zeszłym roku w ten sposób wróciły do właścicieli pojazdy o łącznej wartości 12,5 miliona funtów.

BMW X5 – obiekt pożądania złodziei
fot. BMW

Kolejne miejsca w gronie najczęściej kradzionych i odzyskiwanych pojazdów zajmują Land Rover Vogue i Sport. Oznacza to zmianę w stosunku do 2011 roku, kiedy Land Rover wśród najczęściej kradzionych aut plasował się na pozycji siódmej. Również BMW M3 znalazło się wyżej, z szóstego miejsca przesuwając się na trzecie. W 2011 BMW obsadzało całe podium. Obecnie BMW serii 3 zrównało się na czwartym miejscu z Audi RS4, a seria 1 wypadła poza pierwszą dziesiątkę. Bardzo modny jest natomiast w 2012 roku Mercedes.

System odzyskiwania pojazdów Tracker składa się z pojedynczych transmiterów ukrytych w różnych miejscach samochodu. Żadne z tych miejsc nie jest widoczne, więc złodziej nawet się nie zorientuje, że jest namierzany. Namiar działa nawet wówczas, gdy samochód jest ukryty w garażu albo wywieziony poza granice kraju.

Najczęściej kradzione i odzyskiwane auta w latach 2011/2012

2011

2012

BMW X5

BMW X5

BMW serii 1

Land Rover – Vogue/Sport

BMW serii 3

BMW M3

Audi RS

BMW serii 3/Audi RS4

Volkswagen Golf

Mercedes SLK

BMW M3

Mercedes ML

Land Rover Range Rover

BMW M5/X6

Mercedes C klasa

Mercedes CLS/E klasa

Audi A4

 

Porsche 911

 

 

Najnowsze

Nissan 370Z Nismo 2014 – czas na zmiany

Znamy już wstępny zakres cenowy nowego 370Z Nismo na rok modelowy 2014 – bazowa cena ma się nie różnić od tej dla wersji z 2013 roku. Sam model natomiast zmienił się i to znacznie. Przynajmniej pod względem designu.

Dla niektórych zawodem okazała się wiadomość, że zmodyfikowane Nismo nadal występuje z wersją silnika V-6. Zmiany skupiły się głównie w obrębie sylwetki i wnętrza. W porównaniu z poprzednią wersją, jest o 6,2 cala dłuższe, cały przód został przemodelowany. Inny jest spoiler przedniego zderzaka, progi boczne i spoiler tylny. Pojawiają się też detale w nowym czerwonym odcieniu Solid Red (w miejsce dotychczasowego Magma Red).  Nowością są też 19-calowe koła z oponami marki Bridgestone Potenza S001.

fot. Nissan

W nowym modelu wprowadzono rozwiązania techniczne, które w założeniu mają zwiększyć przydatność Nismo 370Z do sportowej jazdy: specjalnie zaprojektowane zawieszenie oraz  hamulce Nismo Sport Brakes o 14-calowych tarczach przednich i 13,8-calowych tarczach tylnych. Pod maską znajdziemy 3,7-litrowe V6, które 344 KM mocy i 374 Nm momentu obrotowego przekazuje na koła poprzez 6-biegową, manualną skrzynię biegów, z którą współpracuje system SynchroRev Match. Dzięki niemu zmiana biegów ma być niemal nieodczuwalna. System może być w każdej chwili zdezaktywowany.

fot. Nissan

Klienci będą mogli wybierać między czterema kolorami nadwozia: Pearl White, Magnetic Black, Gun Metallic i Solid Red. Każdy z nich będzie kontrastował z szarymi detalami wykończenia.  Również wnętrze zyskało bardziej sportowy pazur dzięki czarno-czerwonej tapicerce z czerwonymi przeszyciami. Pojawiła się też nowa kierownica wykończona skórą i alcantarą oraz obrotomierz Nismo o czerwonej barwie tarczy, zaprojektowany specjalnie do tego modelu. W standardowym wyposażeniu znajdziemy ponadto autoblokadę drzwi, automatyczną kontrolę klimatyzacji, system audio AM/FM/CD/AUX oparty na czterech głośnikach, inteligentny kluczyk, dzięki któremu możesz zamykać, otwierać samochód i włączać silnik nawet nie wyjmując kluczyka z kieszeni lub torebki oraz regulowane zagłówki foteli. System audio może być ponadto opcjonalnie rozbudowany o dwa dodatkowe głośniki, dwa subwoofery, Bluetooth z zestawem słuchawkowym i zintegrowany zmieniacz CD na sześć płyt. Z uwagi na zwiększone w stosunku do poprzednika sportowe osiągi, nieco inaczej prezentuje się również rynkowa konkurencja Nissana 370Z Nismo. Jego głównymi rywalami są, w opinii ekspertów, Audi TTS i BMW 135i Coupe.

Najnowsze

GP Węgier 2013, treningi

Pierwsze dwa treningi należały do Red Bulla, natomiast przed kwalifikacjami najlepszy okazał się Romain Grosjean.

I trening: Red Bull na czele

Sebastian Vettel oraz Mark Webber z Teamu Red Bull Racing byli dziś najszybsi podczas porannego treningu na torze Hungaroring pod Budapesztem.

Po 3 tygodniach przerwy Formuła 1 wróciła na tor. Tym razem do Węgier, gdzie debiutował Robert Kubica. W pierwszych minutach trwania treningu na torze był tylko Daniel Ricciardo, który aspiruje do zajęcia fotela po odchodzącym po tym sezonie Webberze.

Wiele problemów podczas tego weekendu będzie stwarzać temperatura zarówno toru jak i powietrza. Jak zapowiadają synoptycy, w niedzielę ma być aż 40 stopni. Już dziś słupek rtęci pokazywał 30 stopni Celsjusza, a tor miał prawię 44 stopnie.

Mark Webber
fot. Pirelli

Pierwsza sesja przebiegała spokojnie, nie licząc drobnych wyjazdów poza tor. Ekipy – po testach młodych kierowców – mają spory materiał do przeanalizowania. Przypomnijmy, że wiele ekip testowało również ustawienia na Hungaroring.

Jako trzeci za plecami dwójki z Red Bulla uplasował się Kimi Raikkonen, który prawdopodobnie zostanie w Lotusie na przyszły sezon. Za nim znalazł się Fernando Alonso, który wczoraj wraz z Markiem Gene oddali hołd ofiarom katastrofy kolejowej w Hiszpanii. Również Lotus pamięta o ofiarach umieszczając flagę Galicji na tylnym skrzydle.

Słabo poszło Felipe Massie, który uplasował się na 15 pozycji. Warto również dodać, że za sterami Marussi pojawił się Rodolfo Gonzalez, jednak zajął on ostatnią pozycję.

 

 

Poz.        Kierowca                 Zespół             Czas                Okr.

1          S.Vettel                    Red Bull         1:22.723          19

2          M.Webber                Red Bull         1:22.982          24

3          K.Raikkonen           Lotus              1:23.010          20

4          F.Alonso                  Ferrari             1:23.099          22

5          R.Grosjean              Lotus              1:23.111          20

6          J.Button                   McLaren         1:23.370          26

7          A.Sutil                     Force India     1:23.390          20

8          N.Rosberg               Mercedes        1:23.531          28

9          S.Perez                    McLaren         1:23.591          26

10        P.Maldonado           Williams          1:23.911          21

11        E.Gutierrez              Sauber             1:24.119          21

12        V.Bottas                  Williams          1:24.150          27

13        L.Hamilton              Mercedes        1:24.157          28

14        J.E.Vergne               Toro Rosso      1:24.204          15

15        F.Massa                   Ferrari             1:24.299          19

16        N.Hulkenberg          Sauber             1:24.314          23

17        D.Ricciardo             Toro Rosso      1:24.383          24

18        P. di Resta               Force India     1:24.608          21

19        C.Pic                      Caterham        1:25.827          24

20        G.van der Garde     Caterham        1:26.808          25

21        J.Bianchi                  Marussia         1:27.617          20

22        R.Gonzalez              Marussia         1:28.927          25

 

 

II trening: Red Bull po raz drugi najszybszy

Sebastian Vettel oraz Mark Webber również podczas drugiego treningu pokazali, że mają sporą ochotę na dublet na Hungaroringu.

Temperatura podczas drugiego treningu nie rozpieszczała kierowców. Temperatura asfaltu wynosiła 46 stopni, powietrza 33.. a to nie koniec.

Jak to tradycyjnie bywa, drugi trening przebiegał pod znakiem testowania miękkiej mieszanki, która okazało się być o ponad sekundę szybsza niż twardsza.

Na trzeci miejscu uplasował się Romain Grosjean, a za nim Fernando Alonso i Felipe Massa. Warte uwagi są czasy kierowców Mercedesa, którzy ze względu na karę nałożoną przez FIA nie mogli brać udział w teście młodych kierowców a co za tym idzie, testować mieszanek Pirelli.

Weekend na Hungaroringu jest również małym świętem dla Adriana Sutil, który świętuje swoje 100 Grand Prix. Sporo problemów miął podczas drugiego treningu Bottas, który zmagał się z awarią systemu KERS. Tradycyjnie stawka zamknęli kierowcy Marussi.

 

Poz.      Kierowca                 Zespół             Czas                Okr.

1          S.Vettel                    Red Bull         1:21.264          34

2          M.Webber                Red Bull         1:21.308          42

3          R.Grosjean              Lotus              1:21.417          40

4          F.Alonso                  Ferrari             1:21.426          34

5          F.Massa                   Ferrari             1:21.544          37

6          L.Hamilton              Mercedes        1:21.802          42

7          N.Rosberg               Mercedes        1:21.199          40

8          K.Raikkonen           Lotus              1:22.011          32

9          J.Button                   McLaren         1:22.180          41

10        A.Sutil                     Force India     1:22.304          41

11        P. di Resta               Force India     1:22.526          39

12        S.Perez                    McLaren         1:22.529          37

13        P.Maldonado           Williams          1:22.781          36

14        E.Gutierrez              Sauber             1:22.837          42

15        N.Hulkenberg          Sauber             1:22.841          39

16        J.E.Vergne               Toro Rosso      1:23.369          34

17        D.Ricciardo             Toro Rosso      1:23.411          41

18        V.Bottas                  Williams          1:23.646          34

19        C.Pic                      Caterham        1:24.324          38

20        G.van der Garde     Caterham        1:25.065          36

21        J.Bianchi                  Marussia         1:25.143          39

22        M.Chilton                Marussia         1:26.647          33

 

III trening: Grosjean najszybszy przed kwalifikacjami

Romain Grosjean okazał się najszybszy podczas trzeciej sesji treningowej na torze Hungaroring.

Wysoka temperatura asfaltu prawdopodobnie nie służy bolidom Red Bulla. Jak zauważyli nasi komentatorzy, im wyższa temperatura toru, tym bolidy „Czerwonych Byków” są wolniejsze.

Romain Grosjean
fot. Pirelli

Za Francuzem uplasował się Fernando Alonso, a trzeci był Sergio Perez, który na dwie minuty przed końcem treningu rozbił swojego McLarena. Wysoka temperatura – nie tylko ze względu na pogodę panuje również z boksach. Na torze zjawili się bowiem Jean Todt oraz Bernie Ecclestone, którzy poinformowali o sfinalizowaniu nowego Concorde Agreement.

Jak to zawsze bywa, trzecia sesja treningowa przebiegła pod znakiem wyjazdów kwalifikacyjnych oraz testowaniu miękkiej mieszanki. Stawkę tradycyjnie zamknęli kierowcy Marussi, Caterhama oraz Esteban Gutierrez – w jego bolidzie konieczna była wymiana silnika.

 

Poz.       Kierowca                 Zespół             Czas                Okr.

1          R.Grosjean              Lotus              1:20.730          20

2          F.Alonso                  Ferrari             1:20.898          13

3          S.Perez                    McLaren         1:21.052          10

4          S.Vettel                    Red Bull         1:21.125          27

5          F.Massa                   Ferrari             1:21.151          14

6          L.Hamilton              Mercedes        1:21.158          19

7          M.Webber                Red Bull         1:21.254          17

8          N.Rosberg               Mercedes        1:21.356          23

9          J.Button                   McLaren         1:21.499          15

10        A.Sutil                     Force India     1:21.519          20

11        K.Raikkonen           Lotus              1:21.589          17

12        P.Maldonado           Williams          1:21.646          19

13        P. di Resta               Force India     1:21.963          21

14        N.Hulkenberg          Sauber             1:21.964          21

15        D.Ricciardo             Toro Rosso      1:22.180          18

16        J.E.Vergne               Toro Rosso      1:22.423          19

17        V.Bottas                  Williams          1:23.028          16

18        G.van der Garde     Caterham        1:23.975          21

19        C.Pic                     Caterham        1:23.987          19

20        J.Bianchi                  Marussia         1:24.298          20

21        M.Chilton                Marussia         1:25.122          20

22        E.Gutierrez              Sauber             -:–.—              2

Najnowsze

GP Węgier 2013: Hamilton z pierwszego miejsca

Po trzecim treningu wielu typowało Romaina Grosjeana na zwycięzcę kwalifikacji. Jednak niespodziankę sprawił Lewis Hamilton, który minimalnie wyprzedził drugiego Vettela.

Temperatura toru dochodziła do 47 stopni Celsjusza, a powietrza do 34 stopni. Jednak naprawdę gorąco zrobiło się pod koniec trzeciej części czasówki, gdzie toczyła się zacięta walka o pierwsze pole startowe, a Mark Webber wypadł w furii z garażu Red Bulla.

Pierwsza część kwalifikacji przebiegła pod znakiem problemów Australijczyka i jego dyskusji radiowej z inżynierem wyścigowym, który poinformował Australijczyka, że nie dostrzeżono w telemetrii niczego niepokojącego. W pierwszej części czasówki odpadł Paul di Resta, co było sporym zaskoczeniem. Również pechowo kwalifikacje zakończyły się dla Estebana Gutirreza, który wraz z kierowcami Marussi oraz Caterhama pożegnał się z kwalifikacjami.

Hamilton zdobywa pole position
fot. Pirelli

Druga część czasówki to ogromny pech kierowców Williamsa, którzy znów nie weszli do finałowej części rywalizacji. Również Jenson Button nie zaliczy tych kwalifikacji do udanych, nie wspominając Adriana Sutila, który świętuje na Hungaroringu swoje 100 GP.

Trzecia część  to już popis Lewisa Hamiltona oraz Sebastiana Vettela. Obaj Panowie robili wszystko by wywalczyć pierwsze pole, jednak ta sztuka udała się Anglikowi, który – notabene – był bardzo zaskoczony końcowym sukcesem. Za tą dwójką ustawi się jutro Romain Grosjean. Słabo spisali się kierowcy Ferrari. Alonso wystartuje jutro z piątej, a Felipe Massa z siódmej pozycji. O sporym zaskoczeniu można mówić także w przypadku Raikkonena, który zmagał się z podsterownością i wylądował na szóstej pozycji..

 

 

Poz.        Kierowca                 Zespół  Czas

1          L.Hamilton                Mercedes        1:19.388

2          S.Vettel                     Red Bull          1:19.426

3          R.Grosjean               Lotus               1:19.595

4          N.Rosberg                Mercedes        1:19.720

5          F.Alonso                   Ferrari             1:19.791

6          K.Raikkonen            Lotus               1:19.851

7          F.Massa                   Ferrari             1:19.929

8          D.Ricciardo              Toro Rosso      1:20.641

9          S.Perez                     McLaren          1:22.398

10        M.Webber                Red Bull           -:–.—

 

11        A.Sutil                      Force India      1:20.569

12        N.Hulkenberg           Sauber             1:20.580

13        J.Button                    McLaren          1:20.777

14        J.E.Vergne                Toro Rosso      1:21.029

15        P.Maldonado            Williams           1:21.133

16        V.Bottas                   Williams           1:21.219

 

17        E.Gutierrez               Sauber             1:21.724

18        P. di Resta                Force India      1:22.043

19        C.Pic                       Caterham         1:23.007

20        G.van der Garde       Caterham         1:23.333

21        J.Bianchi                   Marussia          1:23.787

22        M.Chilton                 Marussia          1:23.997

Najnowsze