Infiniti Q50: nowy model, nowa nazwa, nowy silnik
Gama Infiniti wzbogaca się o model z czterocylindrowym silnikiem Diesla. To pierwsze Infiniti z nowej generacji modeli dla Europy.
Q50, pierwszy z generacji modeli premium Infiniti, jest szczególnie ważnym samochodem marki stworzonym na rynek europejski, inauguruje bowiem nowy system nazewnictwa Infiniti Q.
Q50 jest pierwszym Infiniti, który korzysta ze współpracy marki z firmą Daimler AG. Inżynierowe Infiniti zmodernizowali jej czterocylindrowy, 2,2-litrowy, turbodoładowany silnik Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Podobnie jak silnik, także obydwie dostępne skrzynie biegów − sześciobiegowa manualna i siedmiobiegowa automatyczna − zostały dostosowane do specyficznych wymagań Infiniti.
![]() |
fot. Infiniti
|
Drugą wersją Q50 na rynek europejski jest hybryda z silnikiem o pojemności 3,5 litra i z systemem Direct Response Hybrid, z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h szacowanym na 5,5 sekundy. Q50 3.5 Hybrid będzie dostępny w Europie zarówno w wersji z napędem na tylne, jak i na cztery koła.
Dynamiczne właściwości w przypadku Q50 zwiększa zastosowanie systemu bezpośredniego sterowania adaptacyjnego – pierwszej tego typu technologii na świecie, która zapewnia szybszą reakcję na ruchy kierownicy i większą precyzję. System bezpośredniego sterowania adaptacyjnego można konfigurować zarówno w zakresie siły wspomagania kierownicy, jak
i przełożeń.
![]() |
fot. Infiniti |
Infiniti stworzyło w modelu Q50 cyfrowe środowisko nowej generacji. W inteligentnym kluczyku można zapisać i przechowywać nawet do 96 różnych parametrów samochodu, i to nawet dla czterech różnych kierowców.
W konstruowaniu fotela nowego typu wykorzystano badania NASA dotyczące naturalnej pozycji, jaką ciało przyjmuje w warunkach nieważkości. Fotele modelu Q50 zostały zaprojektowane tak, by zapewnić maksymalne podparcie kręgosłupa i dzięki temu zmniejszyć zmęczenie odczuwane podczas jazdy na długich dystansach.
Q50 jest pierwszym modelem o nazwie zgodnej z nową strategią nazewnictwa Infiniti, która zakłada, że wszystkie modele będą miały albo symbol Q, albo − w przypadku crossoverów − QX. Zmiana ta nawiązuje do modeli Q sprzed dwudziestu lat. W nowym systemie, dwucyfrowy numer będzie oznaczał segment rynku, w którym samochód konkuruje.
![]() |
fot. Infiniti |
Q50 w obu wersjach silnikowych (Diesel i hybryda) wejdzie do sprzedaży w Europie jesienią 2013 roku w wersjach standardowej i sportowej.
Wersje sportowe otrzymują sportowe zawieszenie z amortyzatorami dwutłokowymi oraz udoskonalone tarcze z zaciskami hamulcowymi (czterotłoczkowymi z przodu i dwutłoczkowymi z tyłu). W ramach programu oceny osiągów i właściwości jezdnych, były one testowane m.in. przez trzykrotnego mistrza świata Formuły 1, kierowcę zespołu Infiniti Red Bull Racing − Sebastiana Vettela na torze testowym Tochigi w Japonii, a także przez kierowcę testowego zespołu RBR Sebastiena Buemi na torze Nordschleife − jednym z najbardziej wymagających torów świata.
Najnowsze
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Oto przegląd modeli Ford Pro - od kompaktowego Couriera po pełnowymiarowego Transita. Sprawdź, jakie zabudowy są dostępne, porównaj ładowność, zasięg i funkcjonalność, i dowiedz się, który wariant najlepiej odpowiada potrzebom Twojego biznesu. -
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
-
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
Zostaw komentarz: