IMA – Integrated Motor Assist
Koncepcja napędu hybrydowego IMA oferowanego przez Hondę to już piąta generacja tego rozwiązania.
Hybryda równoległa w Hondzie Insight to piąta generacja napedu IMA |
![]() |
Fot. Motocaina
|
W Hondzie Insight zastosowano sprawdzone już rozwiązanie hybrydy równoległej IMA (Integrated Motor Assist). Podstawowym źródłem napędu jest silnik spalinowy o pojemności 1,3 i mocy 98 KM. Silnik ten jest stosunkowo niewielki podobnie jak wytwarzany przez niego moment napędowy 78 Nm. W przypadku zwiększonego zapotrzebowania na moc wspiera go silnik elektryczny o mocy 13 KM. Podczas hamowania silnik elektryczny może odzyskiwać energię, pracując jako prądnica i przesyłając energię do 100V akumulatora. Aby silnik benzynowy nie odbierał energii hamowania zastosowano system VCM (Variable Cylinder Management), który zostawia uchylone zawory-coś co dział jak „wolne koło” . Do prędkości 50 km/h auto może jechać korzystając wyłącznie z energii elektrycznej.
Najnowsze
-
Płatne parkowanie a wzrost wypadków motocyklowych – to szokujące dane! Jak jeździć bezpieczniej?
Wydaje się, że przesiadka na jednoślad w mieście to same korzyści - dowiedz się, czy ma to sens i czy jesteś na to gotowy. -
Test BMW 120 – z potencjałem na przyjaciela
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
-
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Zostaw komentarz: