IMA – Integrated Motor Assist
Koncepcja napędu hybrydowego IMA oferowanego przez Hondę to już piąta generacja tego rozwiązania.
| Hybryda równoległa w Hondzie Insight to piąta generacja napedu IMA |
![]() |
|
Fot. Motocaina
|
W Hondzie Insight zastosowano sprawdzone już rozwiązanie hybrydy równoległej IMA (Integrated Motor Assist). Podstawowym źródłem napędu jest silnik spalinowy o pojemności 1,3 i mocy 98 KM. Silnik ten jest stosunkowo niewielki podobnie jak wytwarzany przez niego moment napędowy 78 Nm. W przypadku zwiększonego zapotrzebowania na moc wspiera go silnik elektryczny o mocy 13 KM. Podczas hamowania silnik elektryczny może odzyskiwać energię, pracując jako prądnica i przesyłając energię do 100V akumulatora. Aby silnik benzynowy nie odbierał energii hamowania zastosowano system VCM (Variable Cylinder Management), który zostawia uchylone zawory-coś co dział jak „wolne koło” . Do prędkości 50 km/h auto może jechać korzystając wyłącznie z energii elektrycznej.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.

Zostaw komentarz: