IMA – Integrated Motor Assist

Koncepcja napędu hybrydowego IMA oferowanego przez Hondę to już piąta generacja tego rozwiązania.

Hybryda równoległa w Hondzie Insight to piąta generacja napedu IMA
Fot. Motocaina

W Hondzie Insight zastosowano sprawdzone już rozwiązanie hybrydy równoległej IMA (Integrated Motor Assist). Podstawowym źródłem napędu jest silnik spalinowy o pojemności 1,3 i mocy 98 KM. Silnik ten jest stosunkowo niewielki podobnie jak wytwarzany przez niego moment napędowy 78 Nm. W przypadku zwiększonego zapotrzebowania na moc wspiera go silnik elektryczny o mocy 13 KM. Podczas hamowania silnik elektryczny może odzyskiwać energię, pracując jako prądnica i przesyłając energię do 100V akumulatora. Aby silnik benzynowy nie odbierał energii hamowania zastosowano system VCM (Variable Cylinder Management), który zostawia uchylone zawory-coś co dział jak „wolne koło” . Do prędkości 50 km/h auto może jechać korzystając wyłącznie z energii elektrycznej.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze