Ile walizek zmieści się w Splashu? – Test Suzuki

Ile jesteśmy w stanie zapakować do bagażnika małego miejskiego samochodu klasy B? Niewiele? Zobaczcie więc test Suzuki!

Samochody typu Suzuki Splash, nie są uważane za zbytnio pakowne a dane techniczne na temat litrażu często traktowane są z przymrużeniem oka.

Suzuki postanowiło wypowiedzieć walkę takim stereotypom i udowodnić, że po złożeniu tylnej kanapy do ich małego miejskiego Splash’a możemy zapakować naprawdę dużo. Wszystko za pomocą filmiku, dzięki któremu zobaczymy prawdziwą funkcjonalność samochodu!

Najnowsze

Fiat Freemont: ‘Samochód jedyny w swoim rodzaju’

Jak połączyć w jedno cechy vana, SUV-a i samochodu osobowego? Wydaje się, że Fiat Freemont jest odpowiedzią na to pytanie. Do tego dokładamy napęd na 4 koła i mamy wszechstronnego crossovera.

Nowa wersja Freemonta – największa i najdroższa opcja oferowana przez Fiata – z napędem na 4 koła AWD (All-Wheel Drive) może być wyposażona w silnik wysokoprężny 2.0 MultiJet II (170KM) lub benzynowy 3.6 V6 (280KM). Oba silniki współpracują z nową, sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów, co jak pisze producent: pozwala bezpiecznie poruszać się samochodem nawet w warunkach uznawanych za ekstremalne.

Fiat Freemont AWD 4×4
fot. Fiat

Fiat Freemont AWD posiada aktywny system napędu na cztery koła typu 'on demand' (w miarę potrzeby) sterowany elektronicznie, który w oparciu o wskazania układu czujników ocenia stopień przyczepności kół i decyduje o stopniu rozdziału mocy na oś tylną. System ten działa w sytuacjach obniżonej przyczepności  (błoto, śnieg, lód, itp.) zapewniając maksimum trakcji bez względu na podłoże. W przypadku jazdy na asfalcie działanie AWD generuje dodatkową przyczepność, zwiększając  bezpieczeństwa jazdy na łukach (zakrętach).

Pracując w trybie 'on demand' system AWD Fiata Freemont nie powoduje nadmiernego zużycia paliwa – oczywiście wg. producenta.

Najnowsze

Karolina Lampel-Czapka powołana do kadry narodowej!

Jedyna kobieta powołana do kadry narodowej sportów motorowych w sezonie 2012!

Karolina Lampel-Czapka
fot. karolinaautosport.pl

Zarząd Główny Polskiego Związku Motorowego powołał dziś kadrę narodową, która będzie miała obowiązek startować z godłem Polski na kombinezonach, w sezonie 2012.

Wśród wielu zawodników (m.in. Robert Kubica, Krzysztof Hołowczyc czy Leszek Kuzaj) pojawiła się jedna kobieta:  Karolina Lampel-Czapka (o Karolinie pisałyśmy też tu)

Gratulujemy!

 

 

 

 

Kadra Narodowa w sporcie samochodowym na sezon 2012
1. Jarosław Baran (Automobilklub Krakowski)
2. Maciej Baran (Automobilklub Krakowski)
3. Marcin Bełtowski (Automobilklub Krakowski)
4. Grzegorz Baran (Automobilklub Rzemieślnik)
5. Michał Bębenek (Automobilklub Orski)
6. Grzegorz Bębenek (Automobilklub Orski)
7. Stefan Biliński (Automobilklub Wielkopolski)
8. Dariusz Burkat (KS PROF)
9. Łukasz Byśkiniewicz (Automobilklub Polski)
10. Jan Chmielewski (Automobilklub Rzeszowski)
11. Wojciech Chuchała (Automobilklub Beskidzki)
12. Daniel Chwist (KS PROF)
13. Grzegorz Dachowski (Automobilklub Galicyjski)
14. Grzegorz Duda (Automobilklub Małopolski)
15. Grzegorz Dul (Automobilklub Mielecki)
16. Daniel Dymurski (Automobilklub Rallyland)
17. Paweł Dytko (Automobilklub Opolski)
18. Marcin Gagacki (LKT Wyczół Gościeradz)
19. Jakub Gerber (Automobilklub Rallyland)
20. Jakub Giermaziak (Automobilklub Leszczyński)
21. Adam Gładysz (Automobilklub Kielecki)
22. Marcin Gładysz (Automobilklub Kielecki)
23. Jerzy Gołębiowski (Automobilklub Małopolski)
24. Włodzimierz Grajek (Automobilklub Wielkopolski)
25. Tomasz Gryc (Automobilklub Rzemieślnik)
26. Marcin Grydziuszko (Automobilklub Gorzowski)
27. Grzegorz Grzyb (Moto-Car 93)
28. Jacek Handl (Automobilklub Ziemi Kłodzkiej)
29. Kamil Heller (Automobilklub Cieszyński)
30. Krzysztof Hołowczyc (Automobilklub Polski)
31. Robert Hundla (Automobilklub Krakowski)
32. Kajetan Kajetanowicz (Automobilklub Cieszyński)
33. Bartłomiej Karaś (Automobilklub Orski)
34. Waldemar Kluza (Automobilklub Krakowski)
35. Szymon Kornicki (KKCiM Smok)
36. Michał Kościuszko (KS PROF)
37. Wojciech Koczeski (Automobilklub Rzemieślnik)
38. Robert Kubica (Automobilklub Polski)
39. Tomasz Kuchar (Automobilklub Rallyland)
40. Michał Kuśnierz (Automobilklub Orski)
41. Leszek Kuzaj (Automobilklub Rzemieślnik)
42. Karolina Agnieszka Lampel-Czapka (Automobilklub Wielkopolski)
43. Andrzej Lewandowski (Automobilklub Wielkopolski)
44. Robert Lukas (Automobilklub Kielecki)
45. Rafał Marton (Automobilklub Rzemieślnik)
46. Przemysław Mazur (Moto-Car 93)
47. Aleksander Michałowski (Automobilklub Lubelski)
48. Mariusz Miękoś (Automobilklub Wielkopolski)
49. Tomasz Mikołajczyk (Automobilklub Polski)
50. Teodor Myszkowski (Automobilklub Wielkopolski)
51. Andrzej Obrębowski (Automobilklub Polski)
52. Maciej Oleksowicz (Automobilklub Rzemieślnik)
53. Bartosz Opioła (Automobilklub Rzeszowski)
54. Andrzej Papamichalis (Automobilklub Dolnośląski)
55. Robert Pawlak (AMK Limanowa)
56. Ariel Piotrowski (Automobilklub Polski)
57. Ireneusz Pleskot (Automobilklub Polski)
58. Sebastian Rozwadowski (Automobilklub Warmiński)
59. Szymon Ruta (Automobilklub Radomski)
60. Maciej Rzeźnik (Automobilklub Rzeszowski)
61. Andrzej Szepieniec (Automobilklub Krakowski)
62. Daniel Siatkowski (Automobilklub Rzemieślnik)
63. Krzysztof Skorupski (Automobilklub Rzemieślnik)
64. Konrad Sobecki (Automobilklub Rzeszowski)
65. Michał Sołowow (Automobilklub Kielecki)
66. Michał Sowa (Automobilklub Lubelski)
67. Zbigniew Staniszewski (Automobilklub Polski)
68. Maciej Stańco (Automobilklub Kielecki)
69. Witold Starobrat (Automobilklub Inowrocławski)
70. Mariusz Stec (Automobilklub Rzemieślnik)
71. Maciej Steinhof (Automobilklub Krakowski)
72. Maciej Szczepaniak (Automobilklub Wałbrzyski)
73. Konrad Tadla (Automobilklub Wielkopolski)
74. Marcin Wicik (Automobilklub Bydgoski)
75. Maciej Wisławski (Automobilklub Polski)
76. Przemysław Zawada (Moto-Car 93)
77. Aleks Zawada (Automobilklub Radomski)
78. Łukasz Zoll (Automobilklub Rzemieślnik)
79. Tomasz Żerebecki (Automobilklub Ziemi Kłodzkiej)

Najnowsze

Zuzanna Ścibior – Drugi Wicemistrz Polski w Quadcrossie w klasie Junior

Skończył się sezon 2011. Ten rok był szczególny. Głównie dla Zuzanny Ścibior, która startowała pod patronatem Motocaina.pl

Zuzannie udało się osiągnąć niebywałą jak dla kobiety rzecz w tej dyscyplinie sportowej. Zdobyła tytuł drugiego Wicemistrza polski w klasyfikacji generalnej w motocrossie QUADÓW w klasie Junior. Jest pierwszą kobietą która stanęła na podium w tym sporcie w Polsce. W swojej klasie startowała jako jedyna przedstawicielka płci pięknej.

– W tym roku udowodniłam ze kobiety tez potrafią !! – mówi Zuzanna.

Zuzanna Ścibior
archiwum Zuzanny

18 września 2011 roku odbyła się ostatnia eliminacja mistrzostw polski. Kolejność nazwisk w tabeli wyników zmieniała się jak w kalejdoskopie – wszystko mogło się zdarzyć. Dopiero po przedostatnim biegu w ostatniej rundzie stało się jasne, że Zuzanna zajmie miejsce na podium w klasyfikacji generalnej.

– Tytuł drugiego Wicemistrza  Polski w Quadcrossie jest dla mnie ogromnym wynagrodzeniem za cały trud, wysiłek oraz za czas który poświęciłam aby to osiągnąć – opowiada zaskoczona zawoniczka która pierwszy raz miała okazję stanąć na podium.  – W tym sporcie najważniejsze jest aby ukończyć każdy bieg, dojechać do mety!!

26 listopada 2011 roku w sobotę odbyła się uroczysta Gala Mistrzów Sportu Motocyklowego. Najlepsi zawodnicy zajechali w sobotę do Kazimierza Dolnego nad Wisłą gdzie w hotelu Król Kazimierz odbyło się oficjalne wręczenie nagród mistrzom i wicemistrzom polski w różnych dziedzinach min. : MotoCross, cross country i enduro.

– W przyszłym roku bardzo chciałabym powtórzyć swoje osiągnięcie i pokazać na co mnie stać. Już zaczęłam trenować do przyszłego sezonu. Mam nadzieję ze mi się to uda. – zapewnia Zuzanna.

Z naszej strony życzymy  Zuzannie wielu sukcesów w sezonie 2012 i trzymamy kciuki za dalsze zwycięstwa!

 

Najnowsze

Lewostronna Anglia

Planujesz urlop lub wakacje. Wybór pada na Anglię. Zabierasz rodzinę do samochodu i... w drogę! Pamiętać należy tylko, o ruchu lewostronnym obowiązującym na Wyspach, który niejednemu Europejczykowi przysporzył kłopotów. Na szczęście... masz nasz poradnik!

Lewostronny ruch w Anglii
fot. internet

O czym musisz pamiętać, wyjeżdżając do Anglii?

– Ruch lewostronny to nie tylko trzymanie się przeciwnej niż normalnie strony jezdni. Wciąż musisz walczyć z nabytymi odruchami. Uwaga zwłaszcza na automatyczne patrzenie w lewo zamiast w prawo (np. przy dojeżdżaniu do drogi głównej) – to częsty powód kolizji!

– Nie ma zasady prawej czy lewej ręki, z wyjątkiem dojazdu do ronda (pierwszeństwo dla nadjeżdżającego z prawej), ale też prawie nie ma równorzędnych skrzyżowań, za to rond jest bardzo dużo.

Patrz w prawo!
fot. internet

– Na angielskich drogach jest bardzo dużo kamer, a kierowcy łamiący przepisy są skutecznie ścigani i bardziej restrykcyjnie niż w Polsce karani.

– Piesi są przyzwyczajeni, że kierowcy przepuszczają ich i to nawet przy czerwonym świetle, więc bądź gotowy, że wejdą na jezdnię, jeśli się do niej zbliżają. Niezależnie od światła.

– Rowerzysta zawsze ma rację, nawet jeśli nie ma racji. I nie zawaha się wykorzystać swojej uprzywilejowanej pozycji.

– Jeźdźcy na koniach, stada owiec i bydła to nie jest rzadkość na drogach, wręcz przeciwnie – trzeba zachować szczególną ostrożność.

– Ograniczenia prędkości dla samochodów osobowych i motocykli: na autostradzie 70 mil/h (112 km/h); inne drogi: obszar zabudowany 30 mil/h [48 km/h], single carriageway, czyli drogi bez pasa rozdzielającego jezdnie o przeciwnym kierunku ruchu 60 mil/h [96km/h], a dual carriageway, czyli droga z pasem rozdzielającym jezdnie – limit jak na autostradach).

– Peryferyjne drogi są wąskie i często obsadzone dodatkowo utrudniającymi widoczność żywopłotami – trzeba dostosować prędkość, aby móc zatrzymać się w razie potrzeby na swoim pasie w granicach widoczności, czyli na odcinku, który widzisz, a przy mijaniu korzystać z zatoczek lub poszerzeń.

– Pasy dla autobusów – nie wjeżdżamy na nie, nawet jeśli chcemy tylko wyprzedzić. Wjazd zarejestrują kamery (nie dotyczy to motocyklistów).

– Za jazdę pod wpływem alkoholu grożą poważne restrykcje – dużo większe niż w Polsce. Limity:

  • 35 mikrogramów (0,73‰) alkoholu w wydychanym powietrzu,
  • 80 miligramów alkoholu (1,68‰) w krwi,
  • 107 miligramów alkoholu (2,24‰)/ w moczu.

– Kary za przestępstwa związane z prowadzeniem pojazdu pod wpływem alkoholu:

  • odmowa badania alkomatem, dostarczenia próbki krwi lub moczu grozi:
  1. utratą uprawnień do prowadzenia pojazdów na co najmniej 1 rok,
  2. pozbawieniem wolności na okres do 6 miesięcy,
  3. mandatem karnym do 5 000 funtów;
  • prowadzenie pojazdu w stanie nietrzeźwym grozi:
  1. obowiązkową utratą uprawnień do prowadzenia pojazdów na minimum 1 rok przy pierwszym wykroczeniu tego typu (3 lata, jeśli było to drugie wykroczenie w ciągu 10 lat),
  2. pozbawieniem wolności na 6 miesięcy,
  3. mandatem karnym do 5 000 funtów;
  • odpowiadanie za pojazd mechaniczny w stanie nietrzeźwym grozi:
  1. utratą uprawnień do prowadzenia pojazdu (wg wyroku sądu),
  2. pozbawieniem wolności do 3 miesięcy,
  3. mandatem karnym do 2 500 funtów;
  • spowodowanie śmierci w wyniku jazdy pod wpływem alkoholu grozi:
  1. utratą uprawnień do prowadzenia pojazdu na co najmniej 2 lata,
  2. pozbawieniem wolności na okres do lat 14,
  3. nieograniczonym mandatem karnym (wg wyroku sądu),
  4. koniecznością zdania rozszerzonego egzaminu na prawo jazdy.
  • Uwaga na ciężarowy tranzyt z kontynentu oraz vany dostawcze – kierowcy tirów z kierownicą z lewej nie widzą wszystkiego (ogromne martwe pole w lusterkach), a dostawcy jeżdżą mało bezpiecznie.
Londyńskie ulice
fot. internet

– Parkowanie – dużo bardziej utrudnione. Wielka machina ścigania (zdjęcia, mandaty). Kiedy są pojedyncze linie, koniecznie trzeba zwracać uwagę na tabliczki mówiące o możliwości parkowania.

– Nie ma obowiązku używania świateł mijania na drogach oświetlonych, ale uwaga – chodzi o drogi w terenie zabudowanym, czyli takim, który jest oświetlony lampami ustawionymi w odległości 100 m od siebie. Wtedy standardowo dopuszczalna prędkość to 30mil/h i standardowo korzysta się ze świateł pozycyjnych, ale można (nie trzeba) korzystać ze świateł mijania. Gdy jednak są znaki podwyższające limit prędkości, np. 40 mil/h, to używanie świateł mijania jest już konieczne.

Najnowsze