
II Zlot Miłośniczek Zabytkowych Mercedesów „She’s Mercedes”
W ubiegły weekend na Warmię przyjechało 10 damskich załóg w Mercedesach z różnych epok motoryzacji, od powojennego „Pontona” przez szykowne roadstery R 107 aż po „młode klasyki” serii 124 oraz 129. W sobotnie przedpołudnie uczestniczki zaprezentowały swoje samochody przy miejskiej plaży w Olsztynie, a wieczorem wspólnie świętowały 50. urodziny marki Mercedes-AMG.
Po udanym zeszłorocznym spotkaniu w Chomiąży Szlacheckiej właścicielki i miłośniczki zabytkowych Mercedesów spotkały się po raz kolejny – tym razem na Warmii. Podobnie jak przed rokiem na spotkaniu stawiło się 10 klasycznych Mercedesów oraz 18 uczestniczek, a wśród nich nie zabrakło nowych twarzy. W piątek 20 sierpnia wieczorem załogi zameldowały się w hotelu w Sile, skąd w sobotnie przedpołudnie udały się do Olsztyna. Tam na parkingu przy plaży nad jeziorem Ukiel spotkały się z mieszkańcami miasta i miłośnikami klasycznej motoryzacji. Z koszem białych róż przywitali je panowie z Olsztyńskiego Klubu Motorowego. „Nasze auta wzbudzały zrozumiałe zainteresowanie. Jeden z mieszkańców Olsztyna, który przyjechał do nas klasą S W 221, zapytał, jak można zostać członkiem Klubu, bo kocha Mercedesy od dawna i chciałby częściej spotykać się gronie podobnych sobie. Z Olsztyna przyjechał biało-czarny Mercedes W 136 V i rozpostarł swój pióropusz, co było dla nas i gości dodatkową atrakcją” – relacjonuje organizatorka zlotu Małgorzata Przebindowska, właścicielka Mercedesa 300 SL (R 107).
W sobotnie popołudnie panie udały się w liczącą około 100-kilometrową trasę wiodącą wzdłuż warmińskich jezior i lasów. Odwiedziły m.in. Gietrzwałd, miejsce kultu religijnego, Pręglity, gdzie kręcono film „Róża”, a także Węgajty, gdzie działa lokalny Teatr Wiejski. Kolejnym przystankiem wyprawy było Lawendowe Muzeum Żywe w Starym Kawkowie mieszczące się w starej, przeniesionej łemkowskiej chacie. To miejsce, w którym można napić się lawendowej herbaty i zjeść lawendowe ciastko, zobaczyć, jak produkuje się olejki lawendowe, i obejrzeć suszące się metrami na poddaszu bukieciki. I choć pola lawendy już przekwitły, ich widok wciąż robił na uczestniczkach nie lada wrażenie. Pełen atrakcji dzień zakończył się uroczystym balem, w trakcie którego panie postanowiły w wyjątkowy sposób uczcić 50. urodziny marki Mercedes-AMG – obowiązującym strojem były bowiem kreacje z roku 1967. Nie brakowało więc stylizacji à la Jacqueline Kennedy czy Twiggy.
W gronie aut uczestniczących w zlocie największe zainteresowanie wzbudzał świetnie utrzymany Ponton (220S / W 180) z 1957 r. Na spotkanie przyjechało też aż pięć roadsterów z serii 107, co odzwierciedla trend w nabywaniu atrakcyjnych kabrioletów, oraz dwa egzemplarze eleganckich limuzyn serii 108 i 109. Nie zabrakło też modeli dopiero aspirujących do miana klasyków, czyli przedstawicieli typoszeregów 124 oraz 129.
Entuzjazm, który po raz kolejny panował na spotkaniu, zachęcił społeczność pań lubiących zabytkowe Mercedesy do zaplanowania trzeciej edycji zlotu – ma ona odbyć się w pierwszy weekend września 2018 r.
Spotkanie odbyło się pod patronatem Mercedes-Benz Polska oraz Klubu Zabytkowych Mercedesów Polska. Tak jak w ubiegłym roku, zorganizowano je pod hasłem „She’s Mercedes” – inicjatywy Mercedes-Benz mającej na celu wspieranie dążenia kobiet do realizacji własnych ambicji i przyciągnięcie uwagi damskiej części klienteli. Centrum komunikacji „She’s Mercedes” stanowi serwis internetowy tworzony przy współudziale kobiet z całego świata – kobiet, które wzajemnie się inspirują i dzielą swoimi spostrzeżeniami na temat pracy, życia prywatnego oraz pasji (adres: mercedes-benz.com/en/mercedes-me/inspiration/she/).
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: