Hyundai wprowadza markę premium – Genesis

Dzięki marce Genesis Hyundai będzie konkurować z wiodącymi producentami luksusowych samochodów - w skład oferty wejdzie 6 modeli samochodów.

Hyundai ogłosił wprowadzenie nowej marki Genesis, oferującej luksusowe modele, stworzone w oparciu o najwyższe standardy jakości i zaawansowane technologie, z myślą o nowej generacji wymagających konsumentów. Marka wprowadzi do sprzedaży do 2020 roku sześć nowych modeli Genesis i tym samym ma chęci konkurować z najbardziej rozpoznawalnymi na świecie markami samochodów premium.

Modele Genesis mają się wyróżniać osiągami, stylistyką oraz najwyższą jakością. Logo marki będzie nawiązywać do opartego o motyw skrzydeł emblematu, widocznego na flagowej limuzynie Genesis, oferowanej przez Hyundaia od 2014 roku.

Marka Genesis przyjmie nową, alfanumeryczną strukturę nazw. Nazwy przyszłych modeli będą tworzone poprzez łączenie litery „G” (pochodzące od Genesis) z cyframi 80, 90, 70 itd. w zależności od segmentu.

Konsekwencją decyzji Hyundaia o wprowadzeniu nowej marki jest stworzenie specjalnego departamentu zajmującego się designem samochodów prestiżowych, na czele którego, w połowie przyszłego roku, stanie Luc Donckerwolke – współpracujący wcześniej z markami: Audi, Bentley, Lamborghini, SEAT, Skoda. Będzie nie tylko szefem nowego działu designu, ale także szefem centrum projektowego Hyundaia.

Najnowsze

Oaza aromaterapii w Oplu Astra?

W nowej Astrze postanowiono zainstalować małe spa: system aromatyzujący AirWellness, który wypełnia kabinę subtelnym zapachem, oraz ergonomiczne i podgrzewane fotele.

Jedną z ciekawych opcji wyposażenia jest opracowany przez firmę Opel system aromatyzacji kabiny AirWellness, który wypełnia wnętrze samochodu określonym zapachem. Można np. zażyczyć sobie relaksujący zapach Balancing Green Tea (zielona herbata), który wespół z funkcją masażu wbudowaną w fotele może oddać atmosferę niczym w dobrym spa. Osobom preferującym bardziej męskie nuty zapachowe Opel proponuje zapach Energizing Dark Wood (energetyzujące ciemno drewno).

Opel oraz francuska firma perfumeryjna Azur Fragrances wspólnie tworzyli system AirWellness przez ponad rok. Testowano i ulepszano niezliczone próbki kompozycji zapachowych. Ostatecznie na potrzeby systemu aromatyzującego w nowej Astrze wybrano dwa powyższe zapachy: z efektem relaksującym oraz odświeżającym. Kierowca nie musi decydować się na jeden z tych zapachów. Wkłady zapachowe można szybko i łatwo wymieniać, w zależności od nastroju.

Za opracowanie formuły zapachowej odpowiadali specjaliści z branży perfumeryjnej, natomiast inżynierowie firmy Opel zaprojektowali odpowiedni osprzęt. System można zamontować na konsoli centralnej za pomocą adaptera PowerFlex (400 zł) i umieścić w nim wkład zapachowy. Elektryczna grzałka zasilana napięciem 5 V uwalnia zapach rozchodzący się po całej kabinie. AirWellness jest oferowany za 200 zł, a wkłady zapachowe można kupić za 33 zł.

Na relaks i dobre samopoczucie składa się wiele elementów, w tym fotele z regulacją w 18 kierunkach, zapewniające dobry komfort siedzenia i doskonałe oparcie dla pleców. Opel udoskonalił ergonomiczne fotele z certyfikatem AGR (kampanii na rzecz zdrowych pleców), wyposażając je po raz pierwszy w funkcje masażu, pamięci, wentylacji i podgrzewania.

Najnowsze

Katarzyna Frendl

Anneliese Abarth ambasadorką marki Abarth

Nie trzeba być młodą, piękną aktorką, piosenkarką, czy "zwykłą" celebrytką, aby zasłużyć na miano ambasadorki historycznej, słynnej marki. Stojąca przez wiele lat u boku genialnego konstruktora samochodów i założyciela marki, Anneliese Abarth nadal reprezentuje markę z logo Skorpiona, na znak głębokiego zawodowego i osobistego związku z jej założycielem.

Pani Anneliese, od zawsze pasjonowała się motoryzacją. Obok genialnego założyciela marki, aż do dnia jego odejścia, przewodniczyła – i robi to do dziś – fundacji jego imienia: Carlo Abarth Foundation. Anneliese Abarth aktywnie reprezentuje Abartha na licznych imprezach motoryzacyjnych i międzynarodowych spotkaniach różnych klubów, propagując wartości marki. Nikt lepiej niż ona, która osobiście tworzyła historię Abartha, nie może wyrazić tego, co założyciel realizował w praktyce, projektując te niezwykłe samochody.

Carlo i Anneliese Abarth poznali się na początku lat 60. XX wieku, a w ich związku życie zawodowe i osobiste stale się przeplatało. Byli zawsze obok siebie, podczas każdej ważnej okazji, a Anneliese uczestniczyła i zawsze była emocjonalnie związana z każdym testem czy wyścigiem. Poza tym, była ulubioną fotomodelką Carlo Abartha.

Dzisiaj legenda Abartha nadal żyje w sercach wszystkich miłośników tej marki, także w najnowszych modelach tj.: 595 Yamaha Factory Racing i 695 Biposto Record. Ten pierwszy jest wyrazem hołdu dla współpracy pomiędzy marką z logo Skorpiona, a zespołem Movistar Yamaha. W latach 2015 i 2016 Abarth jest i będzie oficjalnym sponsorem i dostawcą samochodów dla zespołu biorącego udział w Motocyklowych Mistrzostwach Świata (FIM) MotoGP. Do tej pory zdobył dwa z trzech tytułów Mistrzostw Świata.

Abarth 695 biposto Record jest wersją stworzoną dla uczczenia 50. rocznicy ustanowienia przez Carlo Abartha w 1965 roku a torze Monza rekordu przyspieszenia samochodem klasy G. Samochód wyróżnia się kolorem Giallo Modena (żółty) ozdobionym tytanowymi wykończeniami „Tar Cold Grey” i znaczkiem „695 Record” na bokach. Auto wyposażono w samoblokujący mechanizm różnicowy zestawiony – po raz pierwszy – z manualną, pięciostopniową skrzynią biegów.

Najnowsze

Katarzyna Frendl

Audi wydrukowało model Auto Union Typ C

Owszem, nie wyprodukowało, a wydrukowało. Dział wytwarzania narzędzi w Audi, przy pomocy drukarki 3D, wydrukował model historycznego, sportowego samochodu Auto Union Typ C z roku 1936. Równocześnie firma testuje możliwości zastosowania drukarek 3D do produkcji bardziej skomplikowanych, metalowych części.

Prace koncentrują się przede wszystkim na procesie wdrożenia druku 3D w metalu oraz druku 3D metodą sand printing. W ramach działań badawczych, dział narzędziowy Audi wykorzystał metodę druku 3D do wykonania wszystkich metalowych części modelu samochodu Auto Union Typ C – tzw. „srebrnej strzały”, w skali 1:2.

By tego dokonać, należało uruchomić proces, w którym laser, metodą selektywnego stopu, wytapiał warstwami metalowy pył o ziarnistości od 15 do 40 tysięcznych milimetra. To miara odpowiadająca połowie grubości ludzkiego włosa. Dzięki temu, możliwa jest produkcja części o skomplikowanej geometrii, które nie mogą być wytworzone tradycyjnymi metodami lub ich wytworzenie pociągnęłoby za sobą ogromne trudności i nakłady. Dział narzędziowy Audi już teraz używa drukarki 3D do produkcji części z aluminium i ze stali. Metodą tą wydrukować można obiekty o dowolnych kształtach, w rozmiarach od 240 milimetrów długości krawędzi do 200 milimetrów wysokości. Drukowane komponenty mają większą gęstość materiałową niż części produkowane w procesie odlewania lub kształtowania na gorąco.

Jednym z wielu ciekawych wdrożeń czterech pierścieni jest narzędzie, pomagające wyostrzać kontury w blasze karoserii. Lasery zainstalowane w tymże narzędziu mierzą położenie blachy, a aktywatory korygują kąty tłoczenia. 

Najnowsze

Roksana Ćwik

Susie Wolff przechodzi z F1… na sportową emeryturę

Pierwsza od 25 lat kobieta, która miała okazję prowadzić bolid Formuły 1 poinformowała wczoraj, że wraz z końcem sezonu 2015 kończy swoją wyścigowa karierę, aby skupić się w pełni na rodzinie.

Szkotka, która od wielu lat była związana z ekipą Williamsa jako kierowca rozwojowy przyznała, że występ w RoC w Londynie będzie jej ostatnim występem jako kierowca wyścigowy. Wiele mówi się o tym, że 32-latka ma żal do ekipy o to, iż to Adrian Sutil, a nie ona, został kierowcą zastępczym w czasie, kiedy Valtteri  Bottas zmagał się z kontuzją pleców.

„Byłam bardzo rozczarowana, ale każdy wie, że to bardzo trudne i wymagające środowisko, a o miejsce walczą najlepsi kierowcy świata. Czasem mam wrażenie, że jestem bardzo blisko, ale potem okazuje się, że jestem bardzo, bardzo daleko” – komentowała wówczas sytuację zawodniczka.

Przypomnijmy, że Wolff była wielką nadzieją na to, że będzie pierwszą etatową zawodniczką ekipy Williamsa, jednak ta postanowiła przedłużyć kontrakty Bottasowi oraz Massie. Decyzję o odwieszeniu kasku na półkę Szkotka motywuje tym, że już straciła nadzieję na to, że będzie uczestniczyć w pełnym cyklu Grand Prix.

„Teraz czas skupić się na rodzinie” – powiedziała Susie, czym wywołała lawinę plotek o tym, jakoby spodziewała się dziecka.

Najnowsze