Hyundai Veloster N dostaje nową skrzynią dwusprzęgłową

Nowy Hyundai Veloster N jest teraz dostępny z zupełnie nową 8-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów z mokrymi sprzęgłami (N DCT). Trafi do sprzedaży w Korei Południowej w tym miesiącu, a następnie na kolejne rynki.

Dzięki N DCT nowy Veloster N może przyspieszyć od 0 do 100 km / h w 5,6 sekundy czyli o 0,5 sekundy szybciej niż odpowiednik ze skrzynią manualną.W przeciwieństwie do przekładni dwusprzęgłowej z suchymi sprzęgłami, N DCT wykorzystuje olej, który znacznie poprawia wydajność smarowania i chłodzenia, co pozwala na przeniesienie większego momentu obrotowego.

N Grin Shift (NGS) zwiększa moment obrotowy o 7 procent z 353 do 378 Nm, umożliwiając chwilowe „przeładowanie” turbosprężarki i maksymalizuje reakcję przekładni przez 20 sekund. Natomiast funkcja N Power Shift (NPS) włącza się, gdy samochód podczas przyspieszania ma przepustnicę otwartą w ponad 90 procentach. Dzięki temu złagodzony zostaje spadek momentu obrotowego spowodowany zmianą biegu w celu zapewnienia maksymalnej mocy na koła.

Wszystkie powyższe funkcje można skonfigurować za pomocą wysokiej rozdzielczości 8-calowego wyświetlacza nowego systemu informacyjno-rozrywkowym. Zmodernizowany system multimedialny jest połączony z wysokiej jakości systemem nagłośnienia JBL. 

Obok posiadania takich funkcji, jak Rev Matching, Launch Control i Overboost, Veloster N automatycznie wyczuwa styl jazdy Klienta, a także warunki drogowe w celu dobrania odpowiednich punktów zmiany biegów.

Czytaj również: Veloster N ETCR – pierwszy elektryczny samochód wyścigowy Hyundaia

Hyundai Veloster N dostaje nową skrzynią dwusprzęgłową

Veloster N został wyposażony w technologie bezpieczeństwa Hyundai SmartSense, w tym asystenta unikania kolizji czołowym (FCA), system monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAW), asystenta podążania na pasie ruchu (LFA), asystenta utrzymania pasa ruchu (LKA), asystenta świateł drogowych (HBA), system monitorowania martwego pola (BCW) i system ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCW).

Klienci mogą również wyposażyć nowy Veloster N w fotele kubełkowe N Light Sports. Jednoczęściowe kubełkowe fotele są wykończone miękką tapicerką z alcantary, aby mocno trzymać kierowcę w pozycji, gdy samochód jedzie na zakrętach z dużą prędkością. Fotele do jazdy na torze są cieńsze i ważą około 2 kg mniej niż standardowe siedzenia. 

Najnowsze

Cena ropy spadła pierwszy raz do -40 USD! Co to oznacza dla kierowców?

Ceny ropy naftowej, na kontraktach terminowych na maj, w poniedziałek wieczorem czasu polskiego spadły do nienotowanego w historii poziomu -40 USD! Co może oznaczać dla rynków ta bezprecedensowa sytuacja? Jakie znaczenie może mieć dla konsumentów?

Mamy komentarz Zbigniewa Łapińskiego, prezesa zarządu ESPPOL Trade sp. z o.o., członka zarządu, dyrektora ds. zaopatrzenia logistyki i klientów kluczowych Anwim S.A.:

Bezpośrednią przyczyną ujemnych cen był brak chętnych do kupna kontraktów terminowych z dostawą na maj, przy jednoczesnym terminie zapadalności kontraktów (konieczność ich sprzedaży).

Niewątpliwie, można powiedzieć, że ceny ropy Brent szukają swojego dna. W końcówce lat 90. poprzedniego stulecia, ceny ropy Brent oscylowały wokół 15 USD za baryłkę. Od maja powinny wejść w życie limity produkcji państw zrzeszonych wokół tzw. OPEC+ . Wydaje się zatem, że minimum za baryłkę wyniesie pomiędzy 15 a 20 USD, jednak jak widać, sytuacja jest bardzo dynamiczna. 

Obecne ceny ropy nie pokrywają kosztów jej wydobycia. Utrzymujący się taki stan doprowadzi do radykalnego ograniczenia światowej produkcji ropy. To z kolei w dłuższej perspektywie, przy odbudowującym się popycie, może wywindować ceny ropy na dużo wyższe poziomy. Reasumując, sądzę, że czeka nas okres dużej zmienności cen. Najbliższe miesiące to będzie bardzo trudny czas dla producentów ropy i krajów, których budżet uzależniony jest od przychodów ze sprzedaży „czarnego złota”.

Czeka nas spadek cen hurtowych i detalicznych paliw płynnych. W ciągu kilku tygodni na rynku powinna na dłużej zagościć cena poniżej 3,5 zł za litr paliwa. W dłuższej perspektywie wszystko zależy od notowań ropy i waluty.

 

Najnowsze

Seat Leon po raz pierwszy oferuje aż 4 rodzaje napędów o mocy nawet 204 KM

Seat Leon czwartej generacji to pierwszy model hiszpańskiego producenta dostępny w Polsce w czterech wersjach napędu: benzynowej (TSI), diesel (TDI) oraz miękkiej hybrydzie (eTSI) i hybrydzie typu plug-in (eHybrid).

Kierowcy mogą korzystać także z czterech zaprogramowanych trybów jazdy – Eco, Normal, Comfort i Sport. Możliwe jest również dostosowanie parametrów do indywidualnych potrzeb za pomocą adaptacyjnego zawieszenia (DCC).

Wszystkie silniki benzynowe dostępne w najnowszym modelu Seata Leona są wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie, zapewniając moc na poziomie od 90 KM do 190 KM. Gamę otwierają litrowe trzycylindrowe jednostki o mocy 90 KM (przy 5500 obrotach na minutę) i 110 KM (przy 5500 obr./min). Pierwsza z nich zapewnia maksymalny moment obrotowy na poziomie 175 Nm pomiędzy 1500 i 4000 obr./min, druga – na poziomie 200 Nm pomiędzy 1500 i 4000 obr./min.

Czytaj: Nowy Seat Leon zadebiutował. Wszystko, co musicie o nim wiedzieć

Jednostki TDI nowego Seata zostały wyposażone w system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z podwójnym dozowaniem, który obejmuje podwójny wtrysk płynu AdBlue, co znacznie ogranicza poziom emisji NOx w porównaniu do silników Diesla oferowanych w poprzedniej generacji Leona.Najnowszy Seat Leon Sportstourer jest dostępny z dwiema jednostkami napędowymi Diesla o pojemności 2 litrów. Podstawowy wariant o mocy 115 KM jest dostępny z manualną skrzynią biegów, z kolei pojazdy z jednostkami o mocy 150 KM mogą być wyposażone w manualną albo automatyczną dwusprzęgłową skrzynię biegów (DSG).

Układ napędowy oparty na technologii „miękkej” hybrydy (eTSI) sprawia, że kompaktowy samochód staje się jeszcze bardziej wydajny. System jest dostępny w połączeniu z jednym z dwóch silników spalinowych – litrową jednostką TSI o mocy 110 KM lub 1,5-litrową jednostką o mocy 150 KM. Silnik spalinowy sparowany z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów DSG i 48-woltowym elektrycznym układem hybrydowym, co przekłada się na niższe spalanie.

Seat Leon po raz pierwszy dostępny jest również z układem hybrydowym typu plug-in. Dzięki połączeniu 1,4-litrowego silnika TSI i silnika elektrycznego, układ napędowy generuje 204 KM. Moc na koła trafia za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni DSG, a energia elektryczna jest gromadzona w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 13 kWh.

Gama silników

Wersje benzynowe (TSI)

  • 1.0 TSI 90 KM 5-stopniowa manualna skrzynia biegów 
  • 1.0 TSI 110 KM 6-stopniowa manualna skrzynia biegów
  • 1.5 TSI 130 KM 6-stopniowa manualna skrzynia biegów
  • 1.5 TSI 150 KM 6-stopniowa manualna skrzynia biegów
  • 2.0 TSI 190 KM 7-stopniowa skrzynia biegów DSG

Diesel (tylko Leon Sportstourer)

  • 2.0 TDI 115 KM 6-stopniowa manualna skrzynia biegów
  • 2.0 TDI 150 KM 6-stopniowa manualna skrzynia biegów
  • 2.0 TDI 150 KM 7-stopniowa skrzynia biegów DSG
  • 2.0 TDI 150 KM 7-stopniowa skrzynia biegów DSG 4Drive 

mHEV

  • 1.0 eTSI 110 KM mHEV 7-stopniowa skrzynia biegów DSG
  • 1.5 eTSI 150 KM mHEV 7-stopniowa skrzynia biegów DSG

PHEV

  • 1.4 eHybrid 204 KM PHEV 6-stopniowa skrzynia biegów DSG

Najnowsze

Nissan dostarcza przyłbice ochronne dla pracowników opieki zdrowotnej w Wielkiej Brytanii

Eksperci Nissana odpowiedzialni za łańcuch dostaw pomagają dostarczyć setki tysięcy przyłbic ochronnych pracownikom z pierwszej linii frontu walki z wirusem.

Zespół wolontariuszy zbudował linię kompletacji części w strefie montażu końcowego zakładów produkcyjnych Nissana w Sunderland, na której odbywa się sortowanie tysięcy elementów przyłbic pakowanych następnie w zestawy po 125 sztuk i wysyłanych bezpośrednio do National Health Service, czyli instytucji odpowiedzialnej za opiekę zdrowotną w Wielkiej Brytanii.

Czytaj także: Lotos wspiera medyków w walce z koronawirusem. Przekaże samochody

Do końca zeszłego tygodnia fabrykę opuściło ponad 77 000 przyłbic, a od tego tygodnia do odbiorców będzie trafiać nawet po 100 000 sztuk tygodniowo.

W pierwszej fazie projektu zespół odebrał setki kartonów z elementami przyłbic od ochotników z całego kraju, którzy produkują ten sprzęt ochrony indywidualnej na własnych drukarkach 3D.

Nissan dostarcza przyłbice ochronne dla pracowników opieki zdrowotnej w Wielkiej Brytanii

Nissan przekazał środki na zakup wtryskarki, która pozwoli zwiększyć liczbę produkowanych części pozyskiwanych obecnie od firm z Lancashire, Coventry i Gateshead. Wtryskarka umożliwia szybsze wytwarzanie niezbędnych plastikowych elementów i zwiększa moce produkcyjne.

Zobacz: Koronawirus: Volkswagen angażuje się w pomoc

Przyłbica składa się z trzech części: elastycznej opaski na głowę, ramki i przezroczystej osłony na twarz. Części te są wysyłane do Nissana, który zajmuje się pakowaniem gotowych do montażu zestawów dostarczanych do centrum zaopatrzeniowego NHS. Przyłbice są wysyłane w tej formie na życzenie NHS, aby ograniczyć do minimum ryzyko uszkodzenia w transporcie oraz umożliwić dostarczanie jednorazowo jak największych partii.

Wszyscy czterej bracia Grilli nadal drukują przyłbice na drukarkach 3D w swoich domach i dostarczają je lokalnym ośrodkom opieki i hospicjom.

Najnowsze

Mazda wspiera kulturę. Startuje projekt Muzyka dla SPATiFu

Data 13 marca oznacza dzień, w którym we wnętrzach SPATiFu przy Ujazdowskich 45 w Warszawie zapadła cisza. Ostatnie trzy lata działalności Klubu obfitowały w niemal półtora tysiąca wydarzeń – dźwięków, obrazów i gwaru ludzi, których energia sprawia, że to unikalne na mapie Warszawy miejsce.

Muzyka dla SPATiFu to seria ośmiu koncertów transmitowanych w każdą sobotę na fanpage’u Mazda Polska. Skąd zaangażowanie marki w takim projekcie?

„Ze SPATiFem łączy nas misja – przełamywanie konwencji oraz wyznaczanie nowych standardów. Klub realizuje ją w dziedzinie kultury, my przełamując standardy w motoryzacji. Połączyła nas też liczba sto – w tym roku obchodzimy stulecie istnienia Mazdy. Celebrując naszą rocznicę, nie mogliśmy pozostać obojętni na sytuację Klubu. Pandemia wkroczyła w życie nas wszystkich – nie godzimy się na to i wierzymy, że wzajemna solidarność i wsparcie pozwoli nam przetrwać te najtrudniejsze chwile. Dlatego w naszych głowach zrodził się pomysł projektu Muzyka dla SPATiFu, który – mamy nadzieję – sprawi, że Klub także będzie mógł w przyszłości świętować swoje stulecie” – mówi Zuzanna Glinkowska, Conquest Sales Manager Mazda Polska.

Repertuar projektu Muzyka dla SPATiFu jest esencją tego, co zazwyczaj dzieje się w Klubie – starannie wyselekcjonowani artyści, różnorodne dźwięki i pozytywny przekaz, który jest niezwykle ważny w aktualnym kontekście. Transmisje będą organizowane przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa oraz dystansu między muzykami i realizatorami, który jest nadal konieczny, aby zadbać o zdrowie nas wszystkich. Za oprawę wizualną będzie odpowiadał Jan Holoubek – reżyser, operator i wieloletni przyjaciel SPATiFu.

Projekt startuje w najbliższą sobotę, 25 kwietnia, koncertem Skubasa. W akcję włączyli się także Wojtek Mazolewski i Joanna Duda, Aga Zaryan, Shofar (Mikołaj Trzaska, Raphael Rogiński, Macio Moretti), Sza-Za (Paweł Szamburski, Patryk Zakrocki), Kuba Więcek, Grzegorz Tarwid, Jerz Igor (Jerzy Rogiewicz, Igor Nikiforow), Noam Zylberberg i Mała Orkiestra Dancingowa.

Najnowsze