Hyundai Veloster N dostaje nową skrzynią dwusprzęgłową
Nowy Hyundai Veloster N jest teraz dostępny z zupełnie nową 8-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów z mokrymi sprzęgłami (N DCT). Trafi do sprzedaży w Korei Południowej w tym miesiącu, a następnie na kolejne rynki.
Dzięki N DCT nowy Veloster N może przyspieszyć od 0 do 100 km / h w 5,6 sekundy czyli o 0,5 sekundy szybciej niż odpowiednik ze skrzynią manualną.W przeciwieństwie do przekładni dwusprzęgłowej z suchymi sprzęgłami, N DCT wykorzystuje olej, który znacznie poprawia wydajność smarowania i chłodzenia, co pozwala na przeniesienie większego momentu obrotowego.
N Grin Shift (NGS) zwiększa moment obrotowy o 7 procent z 353 do 378 Nm, umożliwiając chwilowe „przeładowanie” turbosprężarki i maksymalizuje reakcję przekładni przez 20 sekund. Natomiast funkcja N Power Shift (NPS) włącza się, gdy samochód podczas przyspieszania ma przepustnicę otwartą w ponad 90 procentach. Dzięki temu złagodzony zostaje spadek momentu obrotowego spowodowany zmianą biegu w celu zapewnienia maksymalnej mocy na koła.
Wszystkie powyższe funkcje można skonfigurować za pomocą wysokiej rozdzielczości 8-calowego wyświetlacza nowego systemu informacyjno-rozrywkowym. Zmodernizowany system multimedialny jest połączony z wysokiej jakości systemem nagłośnienia JBL.
Obok posiadania takich funkcji, jak Rev Matching, Launch Control i Overboost, Veloster N automatycznie wyczuwa styl jazdy Klienta, a także warunki drogowe w celu dobrania odpowiednich punktów zmiany biegów.
Czytaj również: Veloster N ETCR – pierwszy elektryczny samochód wyścigowy Hyundaia
Veloster N został wyposażony w technologie bezpieczeństwa Hyundai SmartSense, w tym asystenta unikania kolizji czołowym (FCA), system monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAW), asystenta podążania na pasie ruchu (LFA), asystenta utrzymania pasa ruchu (LKA), asystenta świateł drogowych (HBA), system monitorowania martwego pola (BCW) i system ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCW).
Klienci mogą również wyposażyć nowy Veloster N w fotele kubełkowe N Light Sports. Jednoczęściowe kubełkowe fotele są wykończone miękką tapicerką z alcantary, aby mocno trzymać kierowcę w pozycji, gdy samochód jedzie na zakrętach z dużą prędkością. Fotele do jazdy na torze są cieńsze i ważą około 2 kg mniej niż standardowe siedzenia.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.
Zostaw komentarz: