Hyundai Tucson nowej generacji przeszedł testy drogowe. Zobaczcie zdjęcia w kamuflażu!

Przed rynkowym debiutem Tucson nowej generacji przeszedł wymagające testy drogowe. Podczas testów sprawdzane było prowadzenie i komfort jazdy oraz ogólna jakość. Zobaczcie jak się prezentuje w kamuflażu!

Po fazie intensywnego rozwoju w ośrodkach testowych Hyundaia, na poligonach doświadczalnych i drogach na całym świecie, tuż przed rynkowym debiutem Tucson został poddany finalnym szlifom na czeskich i austriackich drogach.

Jest to pierwsza generacja tego modelu zaprojektowana z uwzględnieniem nowej filozofii designu marki Hyundai Sensuous Sportiness. Przyjemność z prowadzenia zapewniono dzięki palecie responsywnych silników i skrzyń biegów w połączeniu z praktycznymi w codziennym użytkowaniu elementami, począwszy od napędu na cztery koła po możliwość holowania przyczep.

Hyundai Tucson nowej generacji przeszedł testy drogowe. Zobaczcie zdjęcia w kamuflażu!

W ostatnich miesiącach Tucson był dopracowywany i testowany w Europie. Został poddany testom trwałości i próbom dynamicznym na najbardziej wymagającym torze wyścigowym na świecie, słynnej północnej pętli Nürburgringu. Przeszedł również rygorystyczne testy drogowe w całej Europie począwszy od skrajnych zimowych warunków w Szwecji, poprzez holowanie przyczep w Alpach, kończąc na upalnym południu Hiszpanii.

W trakcie testów na specjalnym poligonie w Czechach, Tucson musiał udowodnić swoją jakość w ekstremalnych warunkach. System napędu na cztery koła, system rozdziału momentu obrotowego, sterowanie sprzęgła i wzrost momentu obrotowego przy niskich prędkościach zostały sprawdzone i przetestowane w najróżniejszych warunkach. 

Hyundai Tucson nowej generacji przeszedł testy drogowe. Zobaczcie zdjęcia w kamuflażu!

Na przykład na wymagających drogach, inżynierowie Hyundaia sprawdzili ogólną sztywność konstrukcji nadwozia, otwierając wszystkie drzwi, tylną klapę i panoramiczny dach, w sytuacji z dwoma kołami na ziemi i dwoma kołami znajdującymi się po przekątnej w powietrzu. Podczas tego testu drzwi zostały zamknięte bez najmniejszych problemów, co potwierdziło wysoką sztywność nadwozia. Na nierównych nawierzchniach inżynierowie zidentyfikowali nietypowe dźwięki wydawane przez samochód w określonych warunkach i zredukowali je.

Inżynierowie wjechali samochodem również do wody, aby sprawdzić, czy elementy takie jak osłony podwozia i osłony kół będą działać prawidłowo po przejeździe po wodzie, nawet przy wyższych prędkościach. Ponadto zbadali, czy model bez problemu brodzi w wodzie o głębokości od 20 do 30 centymetrów. Hamulec postojowy, systemy Autohold i asystent zjazdu ze wzniesienia także musiały udowodnić swoją wytrzymałość na stromych wzgórzach o nachyleniu od 30 do 45 procent.

Hyundai Tucson nowej generacji przeszedł testy drogowe. Zobaczcie zdjęcia w kamuflażu!

Po udowodnieniu jakości w Czechach, Tucson musiał zademonstrować swoje możliwości holowania w austriackich Alpach. Inżynierowie Hyundaia zabrali Tucsona Nowej Generacji z przyczepą na trudną trasę u podnóży góry Grossglockner, testując zachowanie pojazdu podczas holowania przyczepy w trakcie pokonywania podjazdów, zjazdów i ostrych zakrętów.

Najnowsze

Jak bezpiecznie przewieźć psa lub kota w samochodzie?

Nie tylko w czasie wakacji wycieczki za miasto z czworonożnym pupilem są przyjemnym sposobem na spędzenie wolnego czasu. Jednak okazuje się, że niewielu kierowców wie, jak prawidłowo przewieźć psa lub kota w samochodzie. Zatem w jaki sposób zadbać o bezpieczeństwo zarówno swoje, jak i czworonoga?

Choć polskie prawo nie przewiduje konkretnych zasad przewożenia zwierząt w autach, to przede wszystkim należy zachować zdrowy rozsądek i pamiętać o kilku prostych zasadach.

Pies na fotelu pasażera, na tylnej kanapie, na półce nad bagażnikiem, czy nawet na desce rozdzielczej – kto z nas nie spotkał się z takim widokiem. Często właściciele nie zdają sobie sprawy z   tego, jak wielkim zagrożeniem jest ich malutki pupil swobodnie przemieszczający się po kabinie samochodu.

Łatwo jednak wyobrazić sobie jakie skutki miałoby takie zdarzenie nie tylko dla samego zwierzęcia, ale i jego współpasażerów – zarówno dorosłych, jak i dzieci. I na nic zdadzą się tu tłumaczenia, że pies w podróży zachowuje się spokojnie, bo sytuacje losowe są nieprzewidywalne. Warto zatem postawić bezpieczeństwo na pierwszym miejscu.

Jak bezpiecznie przewieźć psa lub kota w samochodzie?

Zagrożenia związane z  gwałtownym hamowaniem czy kolizją to nie jedyny powód, dla którego warto poświęcić kilka chwil na odpowiednie przygotowanie się do podróży z psem. Pamiętajmy także o tym, że zwierzę o wiele gorzej znosi jazdę samochodem niż człowiek. Nieraz wystarczy nagły hałas czy błysk świateł, by dotychczas grzecznie leżący na fotelu pasażera pies spłoszył się i wskoczył na kolana bądź – co gorsza – pod nogi kierowcy blokując przy tym możliwość szybkiego użycia pedałów.

Jak bezpiecznie przewieźć psa lub kota w samochodzie?

Zwierzęta możemy przewozić zarówno w przestrzeni pasażerskiej, jak i bagażowej. Mniejsze pieski można zabezpieczyć dzięki dostępnym na rynku specjalnym szelkom dopinanym do pasów bezpieczeństwa. Większe czworonogi na pewno będą bezpieczniejsze w bagażniku, szczególnie w samochodach typu kombi, gdzie możemy zamontować specjalną klatkę. Tak podróżujący pies w nagłej sytuacji nie uszkodzi ani siebie ani innych pasażerów – tłumaczy Marcin Wojnowski i dodaje: – Choć wydawać by się mogło, że metalowa konstrukcja nie jest zbyt komfortowa i narzuca niewygodne pozycje, to jednak nie zapominajmy o tym, że w czasie jazdy samochodem przede wszystkim musimy zadbać o bezpieczeństwo. A to rozwiązanie służy właśnie takim celom.

A co z kotami? Tu najlepszym rozwiązaniem są tak zwane transportery. Mruczek w zamkniętej przestrzeni może wygodnie ułożyć się oraz czuć pewnie i bezpiecznie, a dzięki specjalnym otworom ma stały dostęp do świeżego powietrza. Pamiętajmy, by taki transporter przypiąć pasami bezpieczeństwa.

Źródło: RS Auto

Najnowsze

Cupra Leon Competición gotowa do startu w WTCR 2020. Pod maską 340 KM!

Nowy hiszpański samochód wyścigowy weźmie udział w mistrzostwach WTCR 2020 jako oficjalny pojazd zespołu Zengő Motorsport. Do ekipy dołącza Mikel Azcona, mistrz TCR Europe 2018 i oficjalny kierowca marki. Kiedy odbędą się pierwsze wyścigi?

Za kierownicami trzech sportowych samochodów Cupra zasiądą Mikel Azcona, mistrz Węgier Gábor Kismarty-Lechner oraz debiutujący Bence Boldizs.Mistrzostwa rozpoczną się na torze w belgijskiej miejscowości Heusden-Zolder. Kolejne etapy odbędą się kolejno na niemieckim Nürburgring, słowackim Slovakia Ring, węgierskim Hungaroring, hiszpańskim Motorland Aragón oraz włoskim Adria International Raceway. W sumie do 15 listopada zaplanowano 16 wyścigów formatu WTCR.

fot. Piotr Kopeć "MotoFoto"

Cupra Leon Competición została zaprojektowana, by sprostać wymogom wyścigów w formacie TCR. Samochód napędza 2-litrowy silnik z turbodoładowaniem, który w połączeniu z sześciobiegową skrzynią sekwencyjną przekłada się na 340 KM mocy przy 6800 obrotach na minutę oraz maksymalny moment obrotowy równy 410 Nm. Prędkość maksymalna pojazdu wynosi 260 km/h. Pierwsze wyścigi serii odbędą się 12 i 13 września na belgijskim torze Zolder.

Cupra Leon Competición gotowa do startu w WTCR 2020. Pod maską 340 KM!

W porównaniu do poprzedniej generacji, Cupry TCR, Leon Competición wyróżnia się nowymi projektami karoserii oraz geometrii podwozia, które pozwoliły na obniżenie masy pojazdu, optymalizację sztywności zawieszenia oraz zwiększenie możliwości dostosowania pojazdu do potrzeb poszczególnych zespołów i kierowców. Już półtora miesiąca po premierze nowego modelu na torze w Monzy egzemplarze kierowane przez Salvatore Tavano z Scuderia del Girasole by Cupra Racing oraz Roberta Dahlgrena z PWR Racing uplasowały się na szczytach tabel wyścigów obu formatów.

Najnowsze

Goodc

„Electric Feels” to nowa piosenka od… Hyundaia!

Hyundai zlecił piosenkarce i autorce tekstów Ren Harvieu napisanie i wykonanie utworu „Electric Feels”, aby uczcić swoje przywództwo w dziedzinie ekomobilności, a także by okazać wsparcie brytyjskim artystom, świętując jednocześnie piąty rok jako główny sponsor nagrody Hyundai Mercury.

Hyundai wypuścił nowy utwór zatytułowany „Electric Feels”, napisany i wykonany przez brytyjską artystkę Ren Harvieu. Piosenka w wykonaniu Ren została napisana wspólnie z Romeo Stodartem.

Hyundai zlecił stworzenie „Electric Feels” w ramach swojego zaangażowania na rzecz ekomobilności. Dzięki piosence firma chce zwrócić uwagę na możliwości pojazdów z napędem elektrycznym.

„Electric Feels” to nowa piosenka od... Hyundaia!

Utwór jest dawką sassy synth pop i czerpie inspirację z doświadczeń Ren podczas narodowej kwarantanny, spowodowanej epidemią koronawirusa, w tym ze zmieniających się dźwięków miasta, których była świadkiem, gdy drogi opustoszały, a zanieczyszczenie powietrza zmniejszyło się. Artystka wyznała:

Kiedy Hyundai zwrócił się do mnie z pomysłem „Electric Feels”, natychmiast to do mnie przemówiło.

Już myślałam o zmianach, które widziałam w miastach w całym kraju, cichszych drogach, mniejszym zanieczyszczeniu powietrza i myślę, że dostaliśmy małe okienko na to, jak mogłaby wyglądać bardziej zrównoważona przyszłość.

Ta kampania ma na celu skłonienie ludzi do myślenia o środowisku i przejścia na energię elektryczną. Dla mnie to bardzo ważna wiadomość .

Przeczytaj też: Hyundai gwiazdą K-popu? To nie żart!

Badania przeprowadzone przez OnePoll dla Hyundaia, którego alternatywnie napędzane samochody obejmują NexoFuel Cell i Kona Electric, wykazały, że muzyka pop była najpopularniejszym gatunkiem słuchanym przez Brytyjczyków podczas kwarantanny, a następnie rock, klasyka, indie i dance.

Ashley Andrew, dyrektor zarządzający Hyundai Motor UK, powiedział:

Cichsze drogi w czasie kwaranntany naprawdę dały nam wgląd w to, jak mógłby wyglądać i brzmieć bardziej ekologiczny świat – i jest jasne, że brytyjska opinia publiczna poważnie podchodzi do swojego zaangażowania w ulepszanie planety i żyć w sposób bardziej przyjazny dla środowiska.

Aby zwrócić na to uwagę oraz możliwości, jakie niesie przyszłość pojazdu elektrycznego, współpracowaliśmy z Ren Harvieu nad piosenką o nazwie „Electric Feels”.

Jako dumni sponsorzy nagrody Hyundai Mercury i zwolennicy brytyjskiej sceny muzycznej, jesteśmy naprawdę podekscytowani nowym utworem. Mam nadzieję, że przemówi do ludzi na różnych poziomach i zachęci do szerszej rozmowy na temat paliw alternatywnych.

„Electric Feels” to nowa piosenka od... Hyundaia!

Przeczytaj też: Nowy Hyundai Kona i całkowicie nowa Kona N Line zaprezentowane! SUV-y otrzymały szereg modernizacji i nowych funkcji

Najnowsze

Podwójne zwycięstwo Hyundaia w Rajdzie Estonii. Ott Tänak triumfował po raz pierwszy w sezonie 2020!

Dzięki podwójnemu zwycięstwu na wznowionych Rajdowych Mistrzostwach Świata Hyundai Motorsport osiągnął w ten weekend wymarzony wynik w Estonii. Udany występ zaliczyła także załoga Hyundai Poland Racing w Hyundaiu i20 R5, startująca w klasyfikacji WRC3.

Mistrzowski występ Ott Tänaka i Martina Järveoja to pierwsze zwycięstwo Estończyków w barwach Hyundai Motorsport. Załoga zakończyła rajd 22,2 sekundy przed kolegami z zespołu Craigiem Brenem i Paulem Nagle. Ott wysunął się na prowadzenie na trzecim odcinku i do końca rajdu nie oddał prowadzenia. Wynik ten był trzecim z rzędu miejscem na podium Tänaka w tym sezonie, który zajął drugie miejsce w Szwecji i Meksyku.

Drugie miejsce załogi w składzie Hyundai Motorsport Craig Breen i pilot Paul Nagle to ich dotychczas najlepszy wynik w WRC i pierwsze podium za kierownicą Hyundaia i20 Coupe WRC.

Podwójne zwycięstwo Hyundaia w Rajdzie Estonii. Ott Tänak triumfował po raz pierwszy w sezonie 2020!

Miniony weekend był za to pechowy dla Thierry’ego Neuville’a i Nicolasa Gilsoula, którzy podczas wypadku na siódmym oesie urwali koło. Przed feralnym zdarzeniem utrzymywali dobre tempo i byli najszybsi na 6. etapie rozgrywanego na szutrach rajdu Estonii. Dzięki staraniom mechaników załoga powróciła do zmagań i stawiła się na wszystkich kolejnym etapach, aby walczyć o punkty na odcinku Power Stage, z którego musiała się niestety wycofać z uwagi na komplikacje.

Wszystkie załogi Hyundai Motorsport wygrały przynajmniej na jednym z rajdowych odcinków. Hyundai i20 Coupe WRC był najszybszy na sześciu oesach, poza Neuvillem, dwa razy jako pierwszy na mecie meldował się Breen, a trzykrotnie z najlepszym czasem finiszował zwycięzca rajdu Ott Tänak. Po wygranej w Estonii Tänak awansuje na trzecie miejsce w klasyfikacji kierowców i traci tylko 13 punktów do lidera.

Podwójne zwycięstwo Hyundaia w Rajdzie Estonii. Ott Tänak triumfował po raz pierwszy w sezonie 2020!

Dla zespołu Hyundaia sukces w Estonii oznaczał 16. triumf i czwarty dublet w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Drużyna Hyundai Motorsport również poprawiła swój dorobek punktowy i już tylko pięć punktów dzieli ją od szczytu tabeli.

Po raz kolejny na rajdowe oesy team Hyundai Motorsport wyruszy już za dwa tygodnie w Rajdzie Turcji rozgrywanym w dniach 18-20 września.

Rajd Estonii będą dobrze pamiętać reprezentująca Hyundai Poland Racing załoga w składzie Jari Huttunen i Mikko Lukka. Fińska załoga Hyundaia i20 R5 zajęła 2. miejsce w swojej kategorii i zajęła 11. lokatę w klasyfikacji generalnej Rajdu Estonii. Świetny wynik udało się uzyskać pomimo przebicia opony na jednym z oesów. Po wygranej w rajdzie Szwecji, Huttunen i Lukka ponownie stanęli na podium. Dzięki świetnemu występowi Jari powiększył swój dorobek punktowy i utrzymał się na pozycji lidera w klasyfikacji kierowców WRC3.

Najnowsze