
Hyundai Motor ogłosił Strategię 2025 = pełna elektryfikacja modeli do 2040 roku!
Podczas CEO Investor Day 2020, które odbyło się w wirtualnej formie w Seulu, Hyundai Motor Company ogłosił aktualizację strategii biznesowej do roku 2025.
Strategia 2025 opiera się o trzy kluczowe filary: zwiększenie konkurencyjności biznesu motoryzacyjnego poprzez elektryfikację, osiągnięcie wiodącej pozycji w zakresie usług mobilności oraz ustanowienie inicjatyw na rzecz rozwoju ekosystemu wodorowego. Hyundai zamierza zaoferować Klientom innowacyjne i wszechstronne doświadczenia związane z mobilnością: rozwój pojazdów elektrycznych, rozwój miejskiej mobilności powietrznej (UAM), rozwój technologii autonomicznej jazdy oraz systemu wodorowych ogniw paliwowych.
Począwszy od premiery IONIQ 5 w 2021 roku, Hyundai planuje do 2025 roku sprzedawać 560 000 pojazdów elektrycznych rocznie. Firma zamierza wprowadzić 12 całkowicie elektrycznych modeli, w tym pojazdy zbudowane na platformie E-GMP – nowej platformie Hyundai Motor Group dedykowanej do pojazdów elektrycznych.
Aby odegrać wiodącą rolę na rynku UAM, Hyundai Motor zbuduje gamę pojazdów latających, która obejmie zarówno sektor transportu pasażerskiego, jak i ciężarowego. Firma planuje wprowadzić bezzałogowy system statków powietrznych (UAS) z napędem hybrydowym w 2026 r., a w 2028 r. uruchomić całkowicie elektryczny model latający, dostosowany do poruszania się w miastach. W latach 30. XXI wieku firma planuje uruchomienie lokalnej mobilności powietrznej, która połączy sąsiednie miasta.
W trakcie CEO Investor Day 2020, Hyundai zaprezentował HTWO, nową markę wiodącego na świecie systemu wodorowych ogniw paliwowych. Opierając się na ponad 20-letnim doświadczeniu w technologii wodorowych ogniw paliwowych, marka przedstawi wodór jako pozytywną energię dla ludzkości. HTWO pochodzi od H2 – cząsteczki wodoru, od H – pierwszej litery ang. słowa Hydrogen, czyli Wodór oraz od H – pierwszej litery ang. słowa ang. Humanity, czyli Ludzkość. Wprowadzenie na rynek nowej marki ogniw paliwowych ułatwi globalną działalność firmy Hyundai w tym obszarze i rozwinie ekosystem wodorowy.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: