Hyundai Kona N 2021 – producent zdradza kolejne szczegóły. Pod maską znajdziemy silnik 2.0 Turbo

Hyundai Motor ujawnił kolejne szczegóły dotyczące Hyundaia Kona N. Co wiemy już o tym modelu?

Hyundai będzie dostępny z ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów i silnikiem 2.0 Turbo. N DCT to ulepszona wersja opracowanej przez firmę skrzyni 8DCT, ośmiobiegowej dwusprzęgłowej przekładni typu mokrego. Aby dostosować skrzynię do modeli N, zwiększono jej trwałość, dzięki czemu może sprostać właściwościom pojazdów o wysokich osiągach. 

Sportowa, automatyczna skrzynia biegów N DCT po raz pierwszy została zaprezentowana w modelu VELOSTER N, oferowanym w Ameryce Północnej i Korei.

Dwusprzęgłowa przekładnia typu mokrego DCT jest strukturalnie podobna do manualnej skrzyni biegów, dzięki czemu zachowana została niemal niezmienna wydajność w dostarczaniu mocy i reakcji zmiany przełożeń. W przeciwieństwie do dwusprzęgłowej przekładni typu suchego, mokra skrzynia DCT wykorzystuje dwie elektryczne pompy olejowe w celu zmniejszenia tarcia między ruchomymi częściami i lepszego chłodzenia sprzęgła, umożliwiając w ten sposób przeniesienie momentu obrotowego przez skrzynię biegów.

N DCT oferuje wysokowydajne funkcje, które znajdą zastosowanie u entuzjastów sportowej jazdy. Funkcje: N Power Shift, N Grin Shift i N Track Sense Shift zwiększają możliwości samochodu dzięki zastosowaniu dedykowanego trybu przełożeń biegów.

Skrzynia N DCT była testowana w fazie rozwoju na legendarnym torze Nürburgring-Nordschleife przez około 1350 okrążeń pod kątem wytrzymałości.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze