motocaina.pl logo

Hyundai Ioniq przeszedł modernizację

13 maja 2019
35
1
Od czasu premiery w 2016 sprzedanych zostało już 60 000 sztuk Ioniqa, co uczyniło ten samochód jednym z filarów zelektryfikowanej oferty Hyundaia. Teraz Koreańczycy zaprezentowali zmodernizowaną wersję swojego ekologicznego modelu

Nowy Hyundai Ioniq w dalszym ciągu oferuje wyjątkową możliwość wyboru jednego spośród trzech różnych układów napędowych. Akumulatory elektrycznej wersji zostały zwiększone z 28 kWh do 38,3 kWh, co pozwala na przejechanie nawet 294 km. Zastosowany silnik elektryczny dostarcza moc maksymalną 136 KM oraz 295 Nm momentu obrotowego. Nowy elektryczny Hyundai IONIQ został wyposażony w mocniejszą pokładową ładowarkę pozwalającą teraz na ładowanie z mocą 7,2 kW wobec wcześniejszej 6,6 kW. Ładowanie przy użyciu stacji szybkiego ładowania o mocy 100 kW pozwoli na uzupełnienie energii do 80 procent w zaledwie 54 minuty.

Nowy Hyundai Ioniq Hybrid oraz Ioniq Plug-in napędzane są, tak jak poprzednio, benzynowym silnikiem 1.6 GDI osiągającym moc 105 KM oraz 147 Nm. Silnik elektryczny w wersji hybrydowej osiąga moc 43 KM oraz moment obrotowy 170 Nm, a litowo-polimerowe akumulatory mają pojemność 1,56 kWh i zostały umieszczone pod tylnymi siedzeniami. Jednostka elektryczna w wersji Plug-in dostarcza 60,5 KM mocy oraz 170 Nm momentu obrotowego, a akumulatory mają pojemność 8,9 kWh, co pozwala na pokonanie maksymalnie 52 kilometrów w trybie czysto elektrycznym z prędkością do 120 km/h. Łączna moc układów napędowych w obu przypadkach to 141 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 265 Nm.

Nowy Hyundai Ioniq został wyposażony w system Hyundai Blue Link, który przez połączenie aplikacji z pojazdem i pokładową telematyką pozwala kierowcy na zdalne sterowanie wieloma funkcjami samochodu. Jest to na przykład zdalne uruchamianie lub wyłączanie pojazdu, jego otwieranie i zamykanie, sterowanie ustawieniami klimatyzacji, a także lokalizowanie samochodu, który informuje o swoim położeniu poprzez miganie światłami oraz sygnał dźwiękowy. Przez aplikację w wersjach Plug-in oraz Electric możliwe jest także sprawdzenie stanu naładowania baterii oraz planowanie i kontrolowanie ładowania.

Nowy system multimediów i nawigacji z dotykowym ekranem o przekątnej 10,25 cala pozwala na dzielenie widoku na dwa ekrany, aby móc wyświetlić więcej informacji, oraz na edycję wyświetlanych widżetów i ikon. Oprócz standardowej obsługi Android Auto oraz Apple Car Play, system pozwala na podłączenie kilku telefonów poprzez Bluetooth, a także zapewnia obsługę głosową w sześciu językach przy wykorzystaniu technologii gromadzenia danych w chmurze. Oprócz tego nowy Ioniq został wyposażony w usługę LIVE dostępne z nawigacją satelitarną. Klienci otrzymają bezpłatną pięcioletnią subskrypcję na tę usługę, która dostarcza bieżące informacje o pogodzie, ruchu drogowym, wolnych miejscach parkingowych oraz stacjach ładowania.

Zmiany w zmodernizowanym Ioniq objęły nie tylko technologię, ale także wnętrze. Poniżej 10,25-calowego ekranu znajduje się nowy panel sterowania klimatyzacją, deskę rozdzielczą ozdabia listwa w kolorze ciemnego chromu, pod którą umieszczono niebieskie oświetlenie ambientowe. Tapicerka foteli może być wykonana z ciemnego materiału lub skóry ekologicznej w jednej z trzech z wersji: czarnej, czarno-szarej lub electric shadow (tylko dla odmiany elektrycznej).

Z przodu wersje Hybrid oraz Plug-in otrzymały zmodernizowany grill z siatkowym wypełnieniem. Ioniq Electric również otrzymał nowy zabudowany grill z charakterystycznym wzorem. Wszystkie trzy odmiany otrzymały nowy wzór przedniego zderzaka ze srebrną listwą u dołu, antracytową listwę na tylnym zderzaku oraz przednie obudowy świateł do jazdy dziennej o dynamicznym wyglądzie. Światła do jazdy dziennej, reflektory przednie i światła tylne LED zostały przeprojektowane tak, aby Ioniq wyróżniał się w nocy.

Nowy Ioniq Plug-in oraz Ioniq Electric dostępne są z nowymi wzorami 16-calowych felg aluminiowych. Natomiast decydując się na wersję hybrydową, można wybierać spośród nowych wzorów 15-calowych i 17-calowych obręczy. Auto dostępne jest w dziewięciu kolorach nadwozia, w tym z czterech nowych: Fluid Metal, Electric Shadow, Liquid Sand i Typhoon Silver. Pozostałe kolory to Phantom Black, Polar White, Iron Gray, Intense Blue oraz Fiery Red.

Nowy Ioniq Hybrid i Plug-in zostały wyposażone w system wspomagania oszczędnej jazdy (Eco DAS), który pomaga zmniejszyć zużycie paliwa oraz zminimalizować zużycie hamulców. Tryb żeglowania analizuje informacje drogowe z systemu nawigacji, aby poinformować kierowcę o zbliżającej się konieczności hamowania (np. zmiana kierunku, skrzyżowanie, zjazd z autostrady), może być aktywowany w zakresie prędkości od 40 do 160 km/h.  Eco DAS posiada dodatkowo funkcję inteligentnego zarządzania energią podczas podjazdów i zjazdów. Gdy przed przewidywanym podjazdem bateria jest pusta, auto zwiększa pracę silnika spalinowego w celu ładowania akumulatora. Natomiast kiedy osiągnięty jest dostateczny poziom naładowania baterii podczas jazdy w dół, interweniuje silnik elektryczny, aby zminimalizować zużycie paliwa, a energia jest odzyskiwana przy jednoczesnym hamowaniu regeneracyjnym.

Zmodernizowany Ioniq Hybrid oraz Plug-in będą dostępne od lipca 2019 roku, a na wersję Electric poczekamy od września 2019 roku.

Komentarze

mirD
15 maja 2019 14:02
Koreańczycy poczynili ostatnio ogromne postępy na rynku motoryzacyjnym. Osobiście jednak wolę tradycyjne napędy i przy moich przebiegach korando z silnikiem diesla 2.0 jest najlepszą opcją