Hyundai i Uber planują wprowadzenie latających taksówek

11 stycznia 2020
Podczas targów Customer Electronic Show 2020 firmy Hyundai Motor i Uber ogłosiły partnerstwo w celu opracowania powietrznych taksówek oraz zaprezentowały pełnowymiarowy koncept latającego pojazdu.
Loading module...

Hyundai jest pierwszą firmą motoryzacyjną, która przyłączyła się do inicjatywy Uber Elevate, zakładającej masową produkcję latających pojazdów elektrycznych. Koncepcja pojazdu powietrznego została stworzona przez Hyundai i Uber w ramach tzw. otwartego procesu projektowego. Proces ten inspirowany jest podejściem znanym z NASA, według którego wprowadzenie innowacji rozpoczyna się od publicznego opublikowania koncepcji. Dzięki temu także inne firmy mogą wykorzystać przedstawiony projekt do wprowadzenia innowacji w swoich technologiach i modelach taksówek powietrznych.

Hyundai współpracował z Uber Elevate nad opracowaniem modelu PAV (Personal Air Vehicle) S-A1 i optymalizacją możliwości pionowego startu i lądowania elektrycznych samolotów, wykorzystując historyczne podejście NASA zakładające publiczne przedstawianie koncepcji projektowych. Inicjatywa ma bowiem zainspirować także inne firmy do wdrażania innowacji, pobudzić rozwój modeli badawczych nowych koncepcji aerodynamicznych oraz przyspieszyć postęp branży w zakresie projektowania pojazdów powietrznych.

Elektryczny pojazd powietrzny Hyundai S-A1 zaprezentowany na CES:

  • Jest przeznaczony do prędkości przelotowej do 290 km/godz. na wysokości przelotowej wynoszącej około 300–600 m nad ziemią, oraz do lotów na dystansie do 100 km.
  • Pojazd będzie w 100% elektryczny, wykorzystując rozproszony napęd elektryczny. Ładowanie zajmie około pięć do siedmiu minut.
  • Napęd elektryczny samolotu zasila kilka wirników i śmigieł wokół płatowca, co zwiększa bezpieczeństwo w przypadku awarii jednego z nich. Kilka mniejszych wirników obniża również poziom hałasu w stosunku do dużych śmigłowców spalinowych, co jest bardzo ważne dla miast.
  • Model został zaprojektowany do pionowego startu, poziomego lotu po pochyleniu wirników na czas lotu, a następnie do pionowego lądowania.
  • Pojazd Hyundai będzie początkowo pilotowany przez pilota, ale z czasem stanie się autonomiczny.
  • Kabina wyposażona została w fotele dla czterech pasażerów, rozmieszczone w sposób umożliwiający łatwe wsiadanie i wysiadanie.
  • Prezentując koncept PAV oraz nowy specjalnie zbudowany pojazd do transportu naziemnego PBV Hyundai wkracza w nową erę mobilności także w obszarze transportu miejskiego. Wizja Hyundai zakłada zbudowanie nowych systemów transportowych, w tym jeszcze jedną nową koncepcję z obszaru infrastruktury miejskiej, nazwaną Hub (ośrodek). Zadokowane i podłączone do hubu pojazdy PBV i PAV stworzą nową przestrzeń publiczną.
    Loading module...

    Komentarze

    Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!