Hyundai Elantra N Line – zobaczcie jak się prezentuje na pierwszych zdjęciach

Hyundai opublikował pierwsze zdjęcia oraz film zapowiadające nowego sedana Elantra N Line.

Wersja N Line będzie po raz pierwszy dostępna w tym kompaktowym sedanie. Wiadomo już, że będzie wyposażona w sportowe elementy stylistyczne, turbodoładowany silnik, zmodyfikowany układ napędowy i zawieszenie.

Hyundai Elantra N Line - zobaczcie jak się prezentuje na pierwszych zdjęciach

Sugeruje się, że pod maską może znajdzie się silnik o pojemności 1,6 litra generujący 200 KM i moment obrotowy 270 Nm. Na poniższym materiale możemy zauważyć, że Elantra będzie wyposażona w skrzynię biegów automatyczną, przyjrzyjcie się – widać łopatki do zmiany biegów przy kierownicy. 

Chociaż producent nie podaje dokładnej daty premiery tego modelu, możemy się jej spodziewać jeszcze w tym roku.

Hyundai Elantra N Line - zobaczcie jak się prezentuje na pierwszych zdjęciach

Najnowsze

Seat zaprasza na wirtualną przejażdżkę nowym Leonem po Barcelonie. Dzięki technologii VR

Wideo 360 stopni pozwala przenieść się do wnętrza samochodu i zobaczyć – deskę rozdzielczą z zaawansowanym cyfrowym kokpitem, system multimedialny i bardziej ergonomiczną przestrzeń dla podróżujących.

Branża motoryzacyjna coraz chętniej wykorzystuje technologię VR – nie tylko przy prezentowaniu klientom nowych modeli, ale także podczas procesu projektowania. Inżynierowie mogą dzięki niej testować rozwiązania bez konieczności budowy fizycznych prototypów. Dotyczy to zarazem bryły samochodu, jak i układ oraz ergonomii wnętrza. 

Film w 360 stopniach pozwala fanom motoryzacji doświadczyć przejażdżki najnowszym modelem marki po ulicach Barcelony – można dokładnie przyjrzeć się kabinie i sprawdzić, jakie wrażenie samochód robi w ruchu.

W interaktywnym wideo można przyjrzeć się znadującemu się na desce rozdzielczej 10-calowemu wyświetlaczowi, zapewniającemu dostęp do zaawansowanego systemu multimedialnego. Został on wyposażony w funkcję rozpoznawania gestów i poleceń głosowych, która znacznie ułatwia interakcję użytkownika z samochodem. 

Najnowsze

Opel Vivaro-e – wjeżdża na rynek dostawczych elektryków

Opel Vivaro-e jest pierwszym w pełni elektrycznym samochodem użytkowym niemieckiego producenta samochodów. Pojawia się na rynku właśnie w czasie kiedy bezemisyjna dostawa towarów i usług staje się koniecznością w wielu miejscach.

Przyjmowanie zamówień planowane jest od tego lata, a w ciągu roku mają zostać zrealizowane pierwsze dostawy. Vivaro-e jest produkowany w tym samym zakładzie, na tej samej linii produkcyjnej, co wersje z silnikami diesla.

Vivaro-e oferuje ładowność nawet 1275 kg, a więc prawie tak dużą, jak wersje z silnikiem spalinowym. Na przykład Furgon w rozmiarze Compact z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2 litrów, posiada maksymalną ładowność 1405 kg.

Opel Vivaro-e – wjeżdża na rynek dostawczych elektryków

Klienci Vivaro-e mogą wybierać pomiędzy dwoma wariantami akumulatorów litowo-jonowych, w zależności od potrzeb: 75 kWh z zasięgiem do 330 km lub, w przypadku mniej intensywnego codziennego użytkowania pojazdu, 50kWh z zasięgiem do 230 km.

Opel Vivaro-e – wjeżdża na rynek dostawczych elektryków

Akumulatory składają się odpowiednio z 27 i 18 modułów. Ponieważ od początku planowano elektryczną wersję, są one umieszczone pod przestrzenią ładunkową w taki sposób, aby nie ograniczały możliwości jej użytkowania. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosząca 130 km/h umożliwia jazdę z prędkością autostradową, przy jednoczesnym zachowaniu elektrycznego zasięgu.

Opel Vivaro-e – wjeżdża na rynek dostawczych elektryków

Funkcja „Charge My Car” z aplikacji „Free2Move Services” umożliwia dostęp do ponad 140 000 punktów ładowania w całej Europie, łącznie z płatnościami. Dzięki praktycznemu otworowi ładunkowemu FlexCargo, umieszczonemu po stronie pasażera z przodu, pojemność ładunkowa najkrótszej wersji Compact wynosząca 4,6 m3 wzrasta do 5,1 m3. Umożliwia to również transport przedmiotów o długości do 3,32 m.

Opel Vivaro-e – wjeżdża na rynek dostawczych elektryków

Oprócz wyświetlacza projekcyjnego Head Up Display, Vivaro-e wyposażone jest w system wspomagania utrzymania pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, układ ostrzegający o zmęczeniu kierowcy, tempomat adaptacyjny hamujący silnikiem, alarm kolizji przedniej i automatyczne hamowanie awaryjne.

Opel Vivaro-e – wjeżdża na rynek dostawczych elektryków

Systemy multimedialne Multimedia i Multimedia Navi Pro, oferowane w Vivaro-e, wyposażone są w duży 7,0-calowy ekran dotykowy. Oba można zintegrować z telefonem poprzez aplikacje Apple CarPlay i Android Auto. System Multimedia Navi Pro wyposażony jest dodatkowo w europejską nawigację z widokiem 3D.

Najnowsze

Fabryki samochodów wznawiają produkcję w całej Europie

Coraz więcej fabryk samochodów potwierdziło, że zamierza od 4 maja wznowić produkcję w większości swoich głównych europejskich fabryk pojazdów i silników.

Produkcja Forda ruszy 4 maja w etapach: w zakładach montażowych pojazdów Saarlouis oraz zakładach montażowych i fabryce silników w Kolonii, a także w zakładach montażowych w Walencji w Hiszpanii; oraz Krajowej w Rumunii, gdzie odbywa się montaż pojazdów i produkcja silników. W Walencji w Hiszpanii produkcja ruszy 18 maja, natomiast daty wznowienia produkcji silników w Dagenham i Bridgend w Wielkiej Brytanii zostaną potwierdzone w późniejszym terminie.  

Wdrożony zostanie kompleksowy kodeks standardów Forda, obowiązujący na całym świecie, dotyczący zachowania dystansu społecznego oraz BHP w zakładach produkcyjnych i innych jednostkach Forda w całej Europie, obejmujący między innymi:

  • Zarządzono, aby każdy przebywający w zakładzie Forda korzystał z dostarczonej przez firmę maseczki, a na wybranych stanowiskach produkcyjnych i innych stanowiskach, w których trudno osiągnąć właściwy dystans społeczny – z przyłbicy
  • Wszystkie osoby wchodzące do zakładu Forda będą poddawane przy wejściu kontroli temperatury ciała za pomocą urządzeń skanujących, spełniających wszelkie lokalne normy

Fabryki samochodów wznawiają produkcję w całej Europie

  • Przeprowadzenie codziennej procedury samooceny potwierdzającej dobre samopoczucie, sprawność i gotowość do pracy przed wejściem pracownika do zakładu pracy
  • Przeprojektowanie stref pracy, aby spełniały wytyczne dotyczące dystansu społecznego, zmniejszenie gęstości stanowisk w budynkach, co umożliwi stopniowy powrót do pracy
  • Firma zapewni również wszystkim pracownikom po powrocie do pracy osobiste „zestawy higieniczno-ochronne”. Zestawy obejmują jednorazowe maseczki, termometr wielokrotnego użytku i inne artykuły higieniczne.  

Od 4 maja zaczną wracać etapami również pracownicy spoza sektorów produkcyjnych, z pierwszeństwem dla tych, którzy uczestniczą w planach wznowienia prac oraz w kluczowych działaniach biznesowych lub których funkcje wymagają korzystania ze specjalistycznego sprzętu (jak aparatura do testowania pojazdów), dostępnego tylko w siedzibach Forda. Inni pracownicy, spoza sektora produkcji, którzy mogą pracować zdalnie, nadal będą działać poza firmą, dotyczy to również osób zatrudnionych w niepełnym wymiarze.

Fabryki samochodów wznawiają produkcję w całej Europie

General Motors, Ford Motor i Fiat Chrysler Automobiles postawiły sobie za cel częściowe wznowienie produkcji w fabrykach w USA od 18 maja, pisze Reuters powołując się na doniesienia The Wall Street Journal.

Według gazety władze koncernów rozmawiały w ostatnich dniach ze związkami zawodowymi i gubernatorem stanu Michigan w sprawie wznowienia produkcji. Reuters przypomina, że jeszcze w ubiegłym tygodniu związek UAW ostrzegał, że jest zbyt wcześnie i zbyt ryzykownie, aby wznawiać produkcję w Michigan na początku maja. Źródła The Wall Street Journal twierdzą, że rozmowy spółek ze związkami dotyczące warunków bezpieczeństwa pracy nie zostały jeszcze sfinalizowane.

W następny poniedziałek również Porsche wznowi produkcję – z zachowaniem specyficznych zasad w odniesieniu do fabryk i zadań. Wszystkie wymagane środki podjęto z wyprzedzeniem, tak aby zagwarantować pracownikom maksymalne możliwe bezpieczeństwo i umożliwić stopniowe zwiększanie wolumenu produkcji aż do uzyskania pełnej wydajności. Wszyscy pracownicy głównych zakładów w Zuffenhausen oraz fabryki w Lipsku będą stopniowo wracać do pracy w miarę zwiększania produkcji. Odpowiednio przystosowane procesy z zakresu produkcji, logistyki i zaopatrzenia zostały uzgodnione z radą zakładową i działem zarządzania opieką zdrowotną. Przestrzegane będą również wymagania odpowiednich władz.

Fabryki samochodów wznawiają produkcję w całej Europie

Zarówno dla zakładów Porsche w Zuffenhausen, jak i w Lipsku przygotowano kompleksową gamę środków. Najwyższy priorytet ma tu ochrona zdrowia pracowników. Poza tym środki te mają na celu jak najszybsze wznowienie uporządkowanej i wydajnej produkcji. Pracownicy zatrudnieni bezpośrednio przy produkcji muszą zachowywać na przykład minimalną odległość od drugiej osoby (1,5 metra), przestrzegać podstawowych zasad postępowania albo – na określonych obszarach – pracować w maseczce ochronnej.

Jeśli chodzi o wyposażenie w odzież ochronną, instytucje i personel medyczny mają dla Porsche absolutny priorytet. Z tego względu firma organizuje sprzęt w ramach inicjatywy „Porsche pomaga”, a także przekazuje środki na rzecz szpitali oraz żywność dla banków żywności; budżet na darowizny został zwiększony o 5 mln euro.

Po ponad miesięcznym postoju polska motoryzacja wraca do produkcji. Ruszyły m. in. fabryki MAN-a w Starachowicach oraz Volkswagena w Poznaniu, Wrześni i Swarzędzu. Do wznowienia prac przygotowuje się gliwicka fabryka Opla. Za tydzień mają ruszyć zakłady Toyoty w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach. Produkcja rozpoczyna się na razie w ograniczonej skali. W każdym zakładzie wprowadzono wiele zmian w celu zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom począwszy od środków dezynfekujących przez maski i odzież ochronną na zapewnieniu odpowiednich odstępów podczas produkcji kończąc. W ślad za dużymi koncernami do gry starają się także wrócić mniejsi poddostawcy. Także na zachodzie Europy koncerny motoryzacyjne planują uruchamianie produkcji. Jak podają media w Chinach z 33 fabryk produkujących części dla Volkswagena wznowiły pracę 32 zakłady.

Najnowsze

Audi A6 Avant TFSI e quattro debiutuje. Duże kombi doczekało się hybrydy plug-in

Po zelektryfikowanej limuzynie Audi A6, na rynek wchodzi właśnie jej wersja kombi – Audi A6 Avant z napędem hybrydowym typu plug-in (PHEV).

Nowe Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro ma systemową moc 367 KM. Silnik elektryczny oraz sprzęgło zintegrowane są z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów S tronic, która do przeniesienia momentu obrotowego do napędu quattro wykorzystuje technikę ultra. Systemowy moment obrotowy rzędu 500 Nm osiąga swe maksimum przy 1250 obr./min.

Samochód od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,7 sekundy. Jego prędkość maksymalna to 250 km/h – w trybie wyłącznie elektrycznym prędkość maksymalna ograniczona jest do 135 km/h.

Audi A6 Avant TFSI e quattro debiutuje. Duże kombi doczekało się hybrydy plug-in

Kierowca wybierać może między trzema trybami jazdy: „EV” dla jazdy całkowicie elektrycznej, „Hybrid” dla efektywnego połączenia obu typów napędów i „Hold” w celu oszczędzania energii elektrycznej dostępnej w danym momencie.

Predyktywny asystent wydajności zajmuje się tu dokładnym planowaniem tego etapu podróży. W tym celu wykorzystuje dużą ilość informacji pozyskiwanych m.in. z systemu nawigacji, uwzględnia różne zdarzenia drogowe, styl jazdy kierowcy oraz dane pozyskiwane z czujników pojazdu, kamery i radaru. Planuje zarządzanie napędami i decyduje o sposobie rekuperacji.

Audi A6 Avant TFSI e quattro debiutuje. Duże kombi doczekało się hybrydy plug-in

Na publicznych stacjach ładowania klienci mogą naładować swoją hybrydę typu plug-in z mocą 7,4 kW przy pomocy standardowego kabla mode 3. Litowo-jonową baterię naładować można w ten sposób w ok. 2,5 godziny. Specjalna karta Audi e-tron Charging Service daje dostęp do ponad 140 000 publicznych punktów ładowania w 24 krajach Europy. 

Litowo-jonowa bateria, umieszczona w tylnej części pojazdu, ma pojemność 14,1 kWh energii.Standardowo, pojemność bagażnika to 405 litrów.Po złożeniu oparć tylnej kanapy pojemność bagażnika wzrasta do 1435 litrów.

Audi A6 Avant TFSI e quattro debiutuje. Duże kombi doczekało się hybrydy plug-in

W Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro standardowo znajdziemy zewnętrzny pakiet stylistyczny S line, czarny pakiet stylistyczny, czarne obudowy lusterek zewnętrznych i przyciemniane szyby. Wszystko to nadaje autu wyjątkowo dynamicznego wyglądu. Reflektory przednie Matrix LED, sportowe fotele, czterostrefowa automatyczna klimatyzacja, Audi virtual cockpit, sportowe zawieszenie, 19-calowe felgi i czerwone zaciski hamulców dopełniają gamy rozbudowanego wyposażenia standardowego.

Najnowsze