Karolina Chojnacka

Hyundai Bayon – SUV stworzony specjalnie dla Europy

Bayon łączy kompaktowe nadwozie, przestronne wnętrze oraz szereg zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i łączności.

Hyundai zaprezentował model Bayon, całkowicie nowego SUV-a segmentu B, zaprojektowanego specjalnie dla Europy. To najnowszy i najmniejszy członek powiększającej się rodziny SUV-ów Hyundai.

Nazwa Bayon została zainspirowana popularnym celem wakacyjnych podróży. Bayonne jest stolicą francuskiego Kraju Basków i jednym z najpiękniejszych miejsc w południowo-zachodniej Francji. Ponieważ Bayon ma spełniać oczekiwania rynku europejskiego, firma zdecydowała się nadać mu europejską nazwę.

Wraz ze wzrostem popularności SUV-ów na całym świecie, Hyundai dostrzegł zapotrzebowanie na model, który będzie zwinnie poruszać się po europejskich miastach, a jednocześnie zapewni wystarczająco dużo miejsca, aby zaspokoić potrzeby klientów. I tak powstał Bayon.

Hyundai Bayon

Nowy Hyundai Bayon wyraża filozofię projektową Hyundaia Sensuous Sportiness, definiowaną przez harmonię między proporcjami, architekturą, stylistyką i technologią. Najnowsza interpretacja Sensuous Sportiness łączy wartości emocjonalne z nowatorskimi rozwiązaniami.

Dzięki wyrazistemu wyglądowi i integracji kluczowych elementów projektowych SUV-ów Hyundai, Bayon wzmacnia kierunek projektowania SUV-ów Hyundai. Koreańczycy liczą, że wyjątkowy i pewny siebie wygląd Bayona, wyrażony poprzez mocne linie i światła w kształcie strzał, uczyni go wyjątkowym produktem w szybko rozwijającym się europejskim segmencie B SUV-ów.

Hyundai Bayon

Przeczytaj też: Hyundai Bayon – oto pierwsze zdjęcia nowego SUV-a Hyundaia!

Bayon wyróżnia się charakterystycznym wyglądem zewnętrznym, który odróżnia go od konkurencji. Trzyczęściowe światła główne w połączeniu z wlotami powietrza tworzą niepowtarzalny wygląd. Pozioma linia wlotu powietrza i światłą do jazdy dziennej podkreślają szerokość, a dolna listwa ochronna potwierdza charakter SUV-a.

Z tyłu, światła w kształcie strzał podkreślają dynamicznie wyglądające słupki. Cienka pozioma linia łącząca tylne światła podkreśla szerokość i łączy tył z bokiem. Mocna część tylna i wizualnie wydłużona tylna szyba dają początek wyjątkowej i wyrazistej konstrukcji całego tyłu. W pełni ledowe reflektory i kierunkowskazy dopełniają nowoczesnego wyglądu samochodu.

Hyundai Bayon

Hyundai Bayon ma zapewniać komfort i przestronność SUV-a, a jednocześnie zwinność i zużycie paliwa znane z segmentu B. Kompaktowy rozmiar zewnętrzny i przyjazne rodzinie wnętrze powinny sprawić, że klienci będą się cieszyć tym, co najlepsze z obu światów. Kompaktowe rozmiary i wysoka pozycja siedząca mają ułatwić wsiadanie, obsługę oraz zapewniają doskonałą widoczność. Bayon ma również zapewniać poczucie bezpieczeństwa i pewności, których klienci oczekują od SUV-ów Hyundai.

Przy długości 4180 mm, szerokości 1775 mm i wysokości 1490 mm (lub 1500 mm z 17-calowymi kołami), wymiary samochodu zapewniają idealną równowagę między kompaktowością a wygodą. Rozstaw osi wynosi 2580 mm. Doskonała przestrzeń na nogi zapewni również pasażerom komfortową podróż, niezależnie od tego, czy siedzą na przednich, czy tylnych fotelach. Pasażerowie z przodu mogą cieszyć się 1072 mm miejsca na nogi, podczas gdy pasażerowie z tyłu mają 882 mm.

Hyundai Bayon

Bayon charakteryzuje się prostym, przestronnym wnętrzem. Duży nacisk położono na maksymalizację komfortu pasażerów z przodu i z tyłu oraz zwiększenie przestrzeni bagażowej.

Wnętrze jest definiowane przez szereg urządzeń komunikacyjnych, w tym 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i 10,25-calowy system multimediów i nawigacji lub 8-calowy wyświetlacz systemu info-rozrywki.

Hyundai Bayon

Bayon, zgodnie ze słowami producenta, może pochwalić się oszczędnością paliwa i wysoce konkurencyjnym poziomem emisji CO2 dzięki zmodernizowanej rodzinie silników Kappa. Silnik T-GDi to jednostka benzynowa z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem zapewniającym optymalną wydajność.

SUV został również wyposażony w technologię CVVD (Continuously Variable Valve Duration) firmy Hyundai, która reguluje czas otwierania i zamykania zaworu w zależności od warunków jazdy. Technologia CVVD optymalizuje osiągi silnika, jednocześnie poprawiając oszczędność paliwa, co skutkuje zmniejszeniem emisji i oszczędnością paliwa.

Na szczycie oferty znajduje się silnik 1.0 T-GDi o 100 KM, który może być połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów (6MT) lub 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT).

Silnik 1.0 T-GDi jest wyposażony w trzy tryby jazdy, aby zoptymalizować reakcję silnika i wydajność układu kierowniczego w zależności od warunków jazdy. Są to Eco, Normal i Sport.

Dostępny jest również wolnossący silnik 1.2 MPi o mocy 84 KM w połączeniu z manualną skrzynią biegów (5MT).

Bayon to pierwszy SUV marki Hyundai wyposażony w funkcję międzygazu, wcześniej zarezerwowaną dla sportowych modeli Hyundaia. Funkcja synchronizuje silnik z wałem wyjściowym, umożliwiając płynniejsze lub bardziej sportowe redukcje biegów. Będzie dostępny dla silnika 1.0 T-GDi w połączeniu z 7DCT dla wszystkich trybów jazdy.

Bayon został wyposażony w najnowszą wersję systemu Hyundai Bluelink, dzięki czemu użytkownicy mogą korzystać z najnowocześniejszych usług Connected Car. Najnowszy Bluelink obejmuje takie usługi, jak informacje o ruchu drogowym czy nową funkcję profilu użytkownika. Nowością w tej generacji Bluelink jest integracja kalendarza. Kierowca może teraz odtworzyć swój kalendarz Google lub Apple w systemie multimediów pojazdu. Jeśli termin kalendarza ma również adres, można go zaimportować bezpośrednio do systemu nawigacyjnego pojazdu.

Ponadto można zdalnie zlokalizować, zablokować i odblokować swój samochód za pomocą aplikacji Bluelink lub sprawdzić informacje o pojeździe, takie jak wymagany przegląd lub poziom paliwa.

Hyundai Bayon

Hyundai Bayon został wyposażony w szereg półautonomicznych systemów bezpieczeństwa. Asystent podążania za pasem ruchu (LFA) działa, aby pojazd pozostał wyśrodkowany na pasie. Asystent unikania kolizji czołowych (FCA) najpierw włącza alarm, a następnie, jeśli to konieczne, uruchamia hamulce, aby zapobiec wystąpieniu kolizji. Ta funkcja obejmuje wykrywanie samochodów, pieszych i rowerzystów. Inna zaawansowana funkcja, inteligentny tempomat oparty na nawigacji (NSCC), wykorzystuje dane z systemu nawigacyjnego pojazdu do autonomicznej regulacji prędkości podczas jazdy po autostradzie lub drodze ekspresowej.

Samochód posiada również kilka funkcji, które delikatnie zwracają uwagę kierowcy, gdy traci czujność. System monitorowania uwagi kierowcy (DAW) analizuje wzorce jazdy, aby pomóc wykryć senną lub nieostrożną jazdę. System ten działa w parze z ostrzeżeniem o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA), które ostrzega kierowcę, gdy pojazd przed nim rusza do przodu i ten nie reaguje wystarczająco szybko. Ponadto funkcja monitorowania tylnej kanapy (ROA) powiadamia kierowcę przed opuszczeniem pojazdu, jeśli czujniki wykryją ruch na tylnym siedzeniu. Dzięki temu Bayon jest jeszcze bezpieczniejszy dla pasażerów z tyłu, w tym dzieci i zwierząt, co czyni go świetnym wyborem dla rodzin.

Jeszcze inne funkcje zapewniają bezpieczeństwo podczas jazdy z małą prędkością lub podczas parkowania. Asystent unikania kolizji podczas parkowania (PCA-R) ostrzega i, jeśli to konieczne, uruchamia hamulce, gdy wykryta zostanie przeszkoda z tyłu, gdy samochód powoli cofa. Asystent unikania kolizji podczas cofania (RCCA) pomaga kierowcom w podobny sposób, gdy wyjeżdżają z miejsca parkingowego, a obok przejeżdża inny samochód. Natomiast asystent parkowania (PA) pozwala na półautonomiczne parkowanie z szeregiem czujników i oprogramowania współpracujących ze sobą, aby pomóc kierowcom dostać się w ciasne miejsca.

W razie wypadku system eCall automatycznie zaalarmuje służby ratownicze, jeśli poduszki powietrzne pojazdu zostaną wyzwolone. Alternatywnie pasażerowie mogą również aktywować tę funkcję, naciskając przycisk.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze