Hybrydowa Kia Niro przeszła modernizację

Odświeżone Niro wyróżnia się nowymi detalami w stylistyce nadwozia i lepszej jakości materiałami we wnętrzu. Zmiany objęły wersję hybrydową i hybrydową Plug-In.

Pod względem stylistyki nadwozia Niro w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in nawiązują do wyglądu elektrycznego e-Niro. Crossover otrzymał nowe zderzaki z przodu oraz z tyłu i przeprojektowano projekcyjne reflektory, w których znajdują się teraz charakterystyczne światła do jazdy dziennej LED w kształcie kostek lodu. W ofercie są również opcjonalne reflektory w całości wykonane w technice LED. Od nowa zaprojektowano światła LED z tyłu, a nowy tylny zderzak otrzymał srebrną listwę oraz mieści w narożnikach nowe światła odblaskowe i przeciwmgielne.

W kabinie Niro wprowadzono szereg drobnych zmian w wyglądzie oraz w doborze materiałów. Górna część deski rozdzielczej jest wykończona miękkim w dotyku materiałem, a na całej tablicy rozdzielczej znajduje się sporo wstawek w kolorze błyszczącej czerni wykończonych srebrnymi lub chromowanymi elementami. Do Niro po faceliftingu Kia oferuje także system multimedialny z nowym opcjonalnym panoramicznym ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala i 7-calowy wyświetlacz Supervision na zestawie wskaźników. W standardzie Niro jest wyposażone w 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego i 4,2-calowy wyświetlacz między zegarami.

Wnętrze odświeżonego Niro jest dostępne z nowymi pakietami kolorystycznymi do wyboru. W zależności od wyposażenia i rynku, hybrydowy crossover może być wykończony elementami w kolorach czerwono-pomarańczowym lub bordowym. Do pierwszego zestawu zaprojektowano kontrastowe szwy w kolorze czerwonym, do drugiego – w kolorze fioletowym. Drugi zestaw kolorystyczny obejmuje nową tapicerkę siedzeń z perforowanej skóry w kolorze bordowym, podłokietniki w drzwiach w tym samym kolorze i deskę rozdzielczą wykończoną elementami w kolorze matowego chromu.

Niro po faceliftingu oferuje szeregu systemów asystujących, które zwiększają bezpieczeństwo podróżowania. Dostępny już wcześniej aktywny tempomat wzbogacono o funkcję Stop & Go, dzięki której Niro potrafi zatrzymać się, jeśli samochód przed nim się zatrzyma i ruszyć, jeśli ruszy auto przed nim. System Lane Following Assist, umożliwiający jazdę autonomiczną na poziomie drugim, działający w zakresie prędkości od 0 do 180 km/h, w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in jest oferowany po raz pierwszy.

Sprzedaż odświeżonej Kia Niro w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in rozpocznie się w Polsce w drugiej połowie 2019 roku.

Najnowsze

Volkswagen Touareg V8 TDI – prawdziwy mocarz

Oprócz T-Roca R Volkswagen pokaże w Genewie jeszcze jednego SUV-a mającego sportowe osiągi, ale napędzanego silnikiem Diesla.

Moc jednostki pracującej pod maską Touarega V8 TDI wynosi 421 KM, a maksymalny moment obrotowy osiąga poziom supersamochodów – 900 Nm. Najmocniejszy obecnie oferowany Volkswagen rozpędza się do 100 km/h w 4,9 s i może rozpędzić się do 250 km/h.

Nabywcy tego auta będą mogli zdecydować się na jeden z dwóch seryjnych pakietów stylistycznych: „Elegance” lub „Atmosphere”. „Elegance” ma charakter „techniczny”, we wnętrzu auta dominują metal i chłodna kolorystyka; „Atmosphere” został natomiast utrzymany w ciepłej stylistyce, do wykończenia kabiny wykorzystano w nim drewno i naturalne barwy. Tapicerka foteli i obicia drzwi w obydwu wersjach auta są seryjnie wykonane ze skóry (typu „Vienna”)

W porównaniu z modelami z silnikami V6, Touareg V8 TDI został dodatkowo wyposażony seryjnie w pneumatyczne zawieszenie, ma również otwieraną i zamykającą się elektrycznie pokrywę bagażnika, komfortowe fotele, system ostrzegający przed włamaniem, pedały ze stali szlachetnej oraz pakiet oświetleniowy zawierający m.in. automatyczny system zmiany świateł oraz przyciemniane lusterka zewnętrzne. Ponadto Touareg V8 TDI w chwili wejścia do sprzedaży będzie miał 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów typu „Tirano”, zamiast obręczy 18-calowych.

Volkswagen Touareg V8 TDI będzie miał światową premierę na salonie samochodowym w Genewie, a w sprzedaży pojawi się pod koniec maja.

Najnowsze

Volkswagen T-Roc R – pikantny crossover

Światowy debiut T-Roca w wersji R będzie miał miejsce już podczas salonu samochodowego w Genewie.

Kompaktowy crossover napędzany jest czterocylindrowym, dwulitrowym silnikiem TSI o mocy 300 KM. Dzięki seryjnemu napędowi 4Motion maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm trafia do czterech kół za pośrednictwem 7-biegowej przekładni DSG. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa tylko 4,9 s, a prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Świetnie właściwości jezdne zapewnia sportowo zestrojone i obniżone zawieszenie, a przyjemność z jazdy poprawia progresywny układ kierowniczy, który należy do wyposażenia seryjnego. Z kolei skuteczne hamowanie umożliwiają powiększone tarcze hamulcowe.

System wyboru trybu jazdy obejmuje dodatkowy tryb wyścigowy, a sportowe wyposażenie uzupełnia funkcja kontroli startu, która jednocześnie zapewnia optymalną trakcję podczas przyspieszania i dba o dostarczenie do kół maksymalnej siły napędowej oraz pomaga w utrzymaniu stabilności samochodu. Układ stabilizacji toru jazdy ESC można dezaktywować, aby cieszyć się dynamiczną jazdą bez żadnych ograniczeń.

Sportową charakterystykę T-Roca w wersji R podkreśla design na zewnątrz i w kabinie. Przeprojektowana osłona chłodnicy jest ograniczona od dołu wypolerowaną srebrną listwą z anodowanego aluminium, która przebiega przez całą szerokość auta. W lakierowanym w kolorze nadwozia przednim zderzaku znajdują się pionowe światła do jazdy dziennej. W tylnym umieszczono dyfuzor w kontrastowym czarnym kolorze. Podwójne końcówki układu wydechowego po lewej i prawej stronie samochodu są charakterystyczne dla modeli spod znaku „R”. T-Roc R seryjnie jest wyposażony w 18-calowe obręcze kół „Spielberg” z lekkich stopów. 19-calowe, matowe obręcze kół „Pretoria Dark Graphite” z oponami w rozmiarze 235/40 R19 są oferowane jako wyposażenie dodatkowe.

Listwy na progach wykonano ze stali nierdzewnej i umieszczono na nich logo „R”, które można zobaczyć również na osłonie chłodnicy i po bokach samochodu. Logo „R” znajduje się także na oparciach foteli. Widnieje ono też na pokrytej skórą wielofunkcyjnej, sportowej kierownicy z dekoracyjnym szwem w kolorze Crystal Grey i z łopatkami do zmiany biegów. Logo „R” pojawia się również na ekranie startowym systemu multimedialnego. Sportowy charakter wnętrza podkreślają czarna podsufitka i pedały wykonane ze stali nierdzewnej.

Najnowsze

Gruntowna modernizacja Jaguara XE

Nowy Jaguar XE to unowocześniona stylistyka nadwozia, zupełnie nowe, wnętrze oraz nowe elementy wyposażenia.

Jaguar XE wydaje się szerszy i niższy niż dotychczas dzięki większym wlotom powietrza z przodu, elementom graficznym i muskularnym liniom. Nowe reflektory Full-LED ze światłami do jazdy dziennej w kształcie litery „J” odpowiadają za bardziej zdecydowany wygląd przedniej części nadwozia. Z tyłu samochodu pojawiły się nowy zderzak i smukłe lampy tylne LED o unowocześnionym wzorze graficznym.

W wersjach R-Dynamic zastosowano dodatkowe elementy stylistyczne nadwozia, w tym wyprofilowane powierzchnie inspirowane aeronautyką, detale z ciemnej siatki w pasie tylnym oraz nowe wzory obręczy kół. We wnętrzu znajdujemy inne sportowe wpływy: sportowe siedzenia z kontrastowym przeszyciem, łopatki do zmiany biegów Satin Chrome oraz listwy progowe R-Dynamic. W każdej wersji zastosowano dużo miękkich materiałów, wysokiej jakości fornir oraz całkowicie nowe wykończenie drzwi.

Nowy XE po raz pierwszy dostępny jest współdzielony z modelem I-Pace system multimedialny Touch Pro Duo Jaguara, zapewniający obsługę za pośrednictwem dwóch zintegrowanych ekranów dotykowych o wysokiej rozdzielczości. Bezprzewodowe ładowanie urządzeń i przemyślana funkcja Smart Settings również debiutują w modelu XE. Nowa kierownica, również znana z elektrycznego modelu I-Pace. zawiera podświetlane elementy graficzne oraz dotykowe przełączniki.

Wewnętrzne lusterko wsteczne ClearSight wykorzystuje szerokokątną tylną kamerę, przesyłającą na wbudowany w bezramkowe lusterko wsteczne ekran HD obraz, nieograniczony przez pasażerów tylnej kanapy, słabe światło czy deszcz na tylnej szybie.

Oferowany standardowo we wszystkich wersjach modelu XE tryb Dynamic wzmacnia charakter samochodu dzięki szybszej zmianie biegów i reakcji na gaz oraz silniejszym oporom na kierownicy. Za pomocą systemu Configurable Dynamics kierowca może dopasować samochód do własnych upodobań, wybierając na centralnym ekranie dotykowym ustawienia Comfort lub Dynamic dla silnika, skrzyni biegów i układu kierowniczego. Dostępny za dopłatą układ aktywnego zawieszenia nieustannie reguluje pracę amortyzatorów, aby zapewnić optymalną równowagę pomiędzy komfortem a jak najlepszym prowadzeniem.

Nowy XE został standardowo wyposażony w automatyczną przekładnię ZF i jest dostępny w wersjach z napędem na tylną oś lub na wszystkie koła. 2.0-litrowa jednostka benzynowa Ingenium jest dostępna w dwóch wariantach mocy 250 KM i 300 KM, oznaczonych odpowiednio jako P250 i P300, natomiast 180-konny diesel Ingenium o oznaczeniu D180 zapewnia 430 Nm momentu obrotowego i zużycie paliwa od 4,9 l/100 km.

Podstawowe wyposażenie modelu XE obejmuje 18-calowe obręcze, elektrycznie regulowane skórzane siedzenia, reflektory Full-LED i tylne lampy, dwustrefową automatyczną klimatyzację, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, tylną kamerę, autonomiczny system hamowania awaryjnego czy asystenta pasa ruchu. Klienci mogą wybierać spośród poziomów wyposażenia S, SE i HSE, z których każdy jest także dostępny ze sportowym pakietem R-Dynamic. Cennik otwiera wersja 2.0 i4D 180 KM RWD Auto S za 186 900 zł.

Najnowsze

Volkswagen wyprodukował już 3 miliony samochodów w Polsce!

11-tysięczna załoga zakładów Volkswagen Poznań ma powody do świętowania: z linii produkcyjnej fabryki w Antoninku zjechał w miniony piątek trzymilionowy samochód.

3 milionowy samochód to Volkswagen Caddy Kombi w kolorze niebieskim, napędzany dwulitrowym silnikiem TDI o mocy 110 kW/150 KM. Jubileuszowe Caddy Kombi w wersji Comfortline ze specjalnej edycji – Edition 35 – będzie służyło pracownikom i trafi do floty samochodów użytkowanych przez Volkswagen Poznań.

Wśród 3 milionów aut wyprodukowanych dotychczas przez fabryki Volkswagena w Poznaniu są takie samochody osobowe, jak Skody – Felicia, Fabia i Octavia oraz Volkswageny – Passat, Bora i Polo. Volkswagen Poznań to największy producent samochodów w Polsce. Ubiegły rok był rekordowy w historii spółki. Z taśm produkcyjnych zjechało w sumie 266.819 samochodów, w tym 161.035 egzemplarzy Volkswagena Caddy (z zakładów w Poznaniu i Swarzędzu), 29.880 sztuk Volkswagena T6 (również produkowanych w zakładach w Poznaniu i Swarzędzu), 66.889 egzemplarzy Volkswagena Craftera (produkowanego w fabryce we Wrześni), 9015 sztuk samochodu marki MAN TGE (produkowanego również w fabryce we Wrześni). Spółka Volkswagen Poznań jest największym pracodawcą w Wielkopolsce, który zatrudnia ponad 11.000 osób w 4 zakładach produkcyjnych.

Volkswagen Poznań to nie tylko fabryki samochodów użytkowych, ale również komponentów. Auta trafiają stąd na rynki całego świata. W październiku 2016 w Białężycach k. Wrześni otwarto fabrykę, w której produkuje się Craftera. Na poznańskiej Wildzie działa odlewnia, która wysokiej jakości komponenty aluminiowe dostarcza do wielu fabryk koncernu Volkswagen na świecie. W ubiegłym roku powstało tu 4,5 mln odlewów. To rekordowe osiągnięcia w 25-letniej historii przedsiębiorstwa.

Najnowsze