Hostessy wrócą na tor podczas Grand Prix F1 w Monako

Dwa miesiące temu szefowie Liberty Media, właściciela praw do Formuły 1, podjęli decyzję o wycofaniu tzw. grid girls. Okazuje się, że piękne hostessy powrócą podczas wyścigu o Grand Prix Formuły 1 na torze w Monako.

Kilka dni temu takie informacje potwierdził Michel Boeri, prezydent Automobile Club of Monaco. W rozmowie z mediami zdradził, że po długich rozmowach udał się przekonać zarządzających Liberty Media, że piękne kobiety były zawsze wizytówką tego wyścigu – przyciągają kibiców, a do tego podgrzewają atmosferę. 

Nie dalej, jak na początku lutego właściciele Liberty Media zadecydowali o usunięciu hostess z toru. Zamiast tego, wzorem piłki nożnej, chcieli promować dzieci. Do tej pory były to młode kobiety, ubrane w gustowne mundurki. Stojąc przy samochodach prezentowały na tablicach numery startowe. 

Zdaniem władz Formuły 1, młodzi ludzie na torze będą mogli uczestniczyć w elicie sportów motorowych. Być może będzie to inspiracja do treningów i realizowania marzeń. Być może uda się wychować następną generację kierowców. 

Libery Media przejęła pakiet większościowy F1 na początku ubiegłego roku. Prezesem jest Chasey Carey, jeden z kierujących 21st Century Fox, znanej na całym świecie firmy  z branży medialnej i telewizyjnej.

Najnowsze

Wielkie „cmentarzyska” Volkswagenów w USA

Afera Dieselgate pochłonęła wiele miliardów dolarów, a przy okazji z dróg na całym świecie zniknęły setki tysięcy samochodów wyprodukowanych przez niemiecki koncern. W sieci pojawił się film prezentujący miejsca, gdzie przechowywane są pojazdy odkupione od właścicieli w ramach akcji.

Koszty afery Dieselgate cały czas rosną, a samochody, w których doszło do manipulacji przy oprogramowaniu sterującym mają być naprawione lub zniszczone. Zanim rozstrzygnie się los wielu z tych pojazdów, gdzieś trzeba nimi zaparkować. 

Niemiecki koncern znalazł 37 obiektów na terenie Stanów Zjednoczonych, gdzie są przechowywane samochody przed operacją zmiany oprogramowania. Wśród tych miejsc jest m.in. stadion futbolowy, fabryka papieru czy po prostu pusty plac na środku pustyni. Operacja odkupienia wadliwych samochodów kosztowała Volkswagena prawie 7,5 mld dolarów. Akcją objęto 335 tys. pojazdów. Do tej pory sprzedano 13 tys., zniszczono 28 tys., a z pozostałe stoją i czekają.

Volkswagen ma czas do czerwca przyszłego roku, żeby odkupić lub zniszczyć 85 proc. wadliwych egzemplarzy. W innym wypadku firma zapłaci srogie kary. Jak dotąd udało się zrealizować 83 proc. celu.

Zobaczcie, jak wygląda takie miejsce.

 

Najnowsze

Jest nowy znak drogowy. Za złamanie przepisu grozi 500 zł mandatu

Już niebawem w miastach pojawią się strefy czystego transportu, które będą oznaczone nowymi znakami drogowymi. Za darmo wjadą do nich tylko auta ekologiczne, a brak opłaty będzie skutkować wysokim mandatem.

Polski rząd wprowadza, wzorem innych państw, ograniczenia dla samochodów wjeżdżających do centrów miast. Celem jest zmniejszenie ruchu, a także promowanie ekologicznych rozwiązań. Wraz z nowelizacją ustawy o elektromobilności samorządy otrzymają możliwość tworzenia stref czystego transportu.

Za darmo wjadą do nich pojazdy elektryczne, wodorowe i napędzane CNG lub LNG. Za to problem będą mieć właściciele samochodów z silnikami benzynowymi (nawet z LPG) i wysokoprężnymi – będą musieli uiścić opłatę w wysokości 2,5 zł za godzinę lub 25 zł za dobę. 

Na drogach pojawią się znaki D-54 i D-55 oznaczające o wjeździe i opuszczeniu strefy z ograniczeniem ruchu. Za złamanie przepisu – wjazd do ekostrefy autem spalinowym bez opłaty – grozi mandat w wysokości 500 zł.

W tej chwili samochody elektryczne mogą poruszać się po buspasach, ale nadal jest problem z identyfikacją takich pojazdów. Od 1 lipca 2018 roku ekologiczne samochody będą oznaczone specjalnymi naklejkami. Tymczasowe rozwiązanie będzie obowiązywać do końca 2019 roku, ale od początku 2020 roku będą wydawane specjalne, zielone tablice rejestracyjne. 

Najnowsze

Edyta Klim

Wypadek Valerie Thomson przy prędkości ok. 552 km/h (video)

Celem Valerie było pobicie rekordu prędkości w jeździe motocyklem, wszystko potoczyło się jednak inaczej…

Valerie Thomson to najszybsza motocyklistka na świecie, która swoje rekordy bije w specjalnie do tego celu skonstruowanym, karbonowym pojeździe o mocy 500 KM. W marcu Valerie udała się na wyschnięte jezioro Gairdner w Australii, by przekroczyć prędkość 605 km/h i pobić rekord ustanowiony przez Rocky Robinsona.

Jednak chwilę po starcie pojazd przewrócił się, koziołkował i jeszcze przez kilometr wytracał prędkość, po odpaleniu hamującego spadochronu. Wszystko wyglądało bardzo groźnie, jednak sama Valerie wyszła z wypadku bez szwanku, dzięki mocnej konstrukcji „7 Streamliner”. Zobaczcie to na filmie:

– Mogłam poruszać palcami u nóg i rękami, więc wiedziałam, że wszystko jest w porządku. Próbowałam wyjść samodzielnie, ale było to trudne. W końcu przyjechała ekipa ratownicza i mi pomogła – wspomina Valerie.

Utrata stabilności nastąpiła prawdopodobnie w wyniku lekkiej korekty toru jazdy, którą chciała wykonać Valerie, żeby ominąć miejsce o miękkiej nawierzchni, gdzie niedawno usunięty został korzeń drzewa. Na zewnątrz pojazdu były kamery, jednak żadna z nich nie przetrwała wypadku.

Najnowsze

Nowy Ford Focus – jak wygląda?

Ford Focus zapowiada nową erę wśród europejskich samochodów średniej wielkości. Nowy "skoncentrowany na człowieku" projekt rozszerzonej oferty modelowej obejmuje pierwszego crossovera Focusa Active i ekskluzywnego Focusa Vignale.

Samochód dostępny jako pięciodrzwiowy hatchback lub kombi, a na wybranych rynkach także jako czterodrzwiowy sedan, będzie najbardziej wszechstronną ofertą modelową ze wszystkich dotychczasowych generacji Focusa. Będzie oferowany także z ekskluzywnymi dodatkami. Wśród odmian Focusa znajdą się między innymi wersje Focus Trend i Titanium, sportowy Focus ST-Line, ekskluzywny Focus Vignale i pierwszy crossover – Focus Active.

Na pokładzie nowego Focusa pojawią się nowe systemy Stop & Go, rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i utrzymania na środku pasa ruchu, które ułatwiają jazdę w mieście z częstym zatrzymaniem i ruszaniem. Bedzie też doświetlanie zakrętów i dostosowanie oświetlenia do znaków drogowych, co ma pomagać kierowcom w nocnej jeździe. We wnętrzu znajdziemy wyświetlacz przezierny oraz system wspomagający parkowanie, który umożliwia wykonywanie w pełni zautomatyzowanych manewrów parkowania za jednym naciśnięciem przycisku.

Technologicznie poprowono o 20 procent sztywność skrętną nadwozia i zamontowano izolowane, niezależne zawieszenie tylne z bezstopniową kontrolą tłumienia.

Wraz z nowym Focusem Ford wprowadza wbudowany modem FordPass Connect, zapewniający łączność w ruchu, indukcyjne ładowanie smartfonów, system SYNC 3 z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym i system audio B&O PLAY.

Pod maskę trafią silniki benzynowe EcoBoost: 1.0 i 1.5  z systemem dezaktywacji jednego z cylindrów (w wersjach trzycylindrowych) i wysokoprężne: 1.5 i 2.0 EcoBlue, które z pomocą nowej 8-biegowej przekładni automatycznej mają zapewniać 10-procentowe obniżenie zużycia paliwa dla całej gamy modelowej Focusa.

Zaawansowane rozwiązania na pokładzie nowego Focusa to między innymi:

  • Adaptacyjny tempomat (ACC) wzbogacony o system Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i system utrzymania na pasie ruchu, co umożliwia bezproblemowe poruszanie się w mieście z częstym zatrzymywaniem samochodu.
  • System reflektorów adaptacyjnych z nowym, opartym na analizie obrazu z kamery systemem doświetlania zakrętów oraz – pierwszy raz w produkcyjnym samochodzie – kierowania światłem w oparciu o znaki drogowe, pozwala na wstępny wybór jednego z modeli oświetlenia drogi, służąc poprawie widoczności w czasie nocnej jazdy.
  • System wspomagający parkowanie w nowej wersji, steruje również wyborem biegów, przyspieszaniem i hamowaniem, aby umożliwić w pełni zautomatyzowane manewrowanie dostępne za naciśnięciem przycisku.
  • Pierwszy w Europie wyświetlacz przezierny (HUD) oferowany w Europie, pomaga kierowcom skupić swoją uwagę na sytuacji drogowej.
  • System wspomagania kierownicy z funkcją omijania przeszkody, to pierwsze takie rozwiązanie w tym segmencie pojazdów, pomagające kierowcom w omijaniu stojących lub wolniej poruszających się pojazdów, celem unikania kolizji.

Najnowsze