
Odjechany Hoonifox, czyli zapowiedź Gymkhany 11 – Ken Block nadal w formie!
Prezentując projekt z lat 60., a następnie 70., tylko kwestią czasu było wspomnienie lat 80. Tak też się stało! Poznajcie Hoonifoxa - nowe dzieło amerykańskiej legendy rajdów.
Wszystko zaczęło się od Forda Mustanga z 1965 roku, który po przerobieniu otrzymał nazwę Hoonicorn. Specjalnie skonfigurowany pojazd cechował się napędem na 4 koła i potężną 6,7-litrową jednostką V8 o mocy 845 KM. Swój rozgłos zyskał dzięki 7. części Gymkhany, gdzie Ken Block za jego kierownicą siał spustoszenie w Mieście Aniołów.
Więcej o nim przeczytasz tu:
Nowy potwór Kena Blocka i film Gymkhana Seven: Wild in the Streets – Los Angeles

Następny był Hoonitruck, czyli pickup na bazie Forda F-150 z 1977 roku. Pojazd skrywał pod maską 3,5-litrowy silnik V6 twin turbo EcoBoost, zapożyczony z Forda GT, który po „podkręceniu” generował aż 914 KM i 952 Nm momentu obrotowego. Zadebiutował w Gymkhanie numer 10.

Jednak prezentując Hoonifoxa, Ken Block przeszedł samego siebie. Pojazd oparty jest na bazie produkowanego w latach 1979-93 Mustanga Fox Body i powstał przy współpracy Briana Scotto i Asha Thorpa, który pracował między innymi przy grze „Assassin’s Creed” czy filmie „Ender’s Game”, a także brał udział w stworzeniu nowego Batmobila. Taka ekipa nie mogła zawieść.

Nawiązania do poprzednich projektów Kena widoczne są już na pierwszy rzut oka – masywne poszerzone błotniki, rozbudowane do granic rozsądku zderzaki i spojlery, a także mnóstwo otworów wentylacyjnych – ten projekt nie wymaga podpisu. Dodajmy do tego rury wydechowe poprowadzone wzdłuż karoserii, ogromny blower na masce oraz żaluzje zamiast klasycznej tylnej szyby – to jest właśnie Hoonifox.

No dobrze, a co kryje się pod tą imponującą maską? Tego na razie jeszcze nie wiemy, a to dlatego, że jest to projekt wirtualny i w chwili obecnej nie ma swojego realnego fizycznego odpowiednika. Jednak możemy być pewni, że i tym razem Block nas nie zawiedzie, bo bierze pod uwagę wykorzystanie jednostek z Hoonicorna lub Hoonitrucka, a może nawet przekonstruowany elektryczny napęd nowego Mustanga Mach E. Jedno jest pewne – będzie ciekawie, a jak bardzo, to się okaże na Gymkhanie 11.
{{ gallery(2655) }}
Najnowsze
-
Czy płyn do spryskiwaczy może oszukać alkomat? Ten kierowca przekonał się o tym na własnej skórze
Wśród kierowców krąży wiele historii oraz mitów dotyczących działania policyjnych alkomatów oraz tego, co wpływa na ich wyniki. Według niektórych opinii alkomaty mogą dawać wyniki fałszywie dodatnie, rzucając poważne podejrzenie na niewinnego kierowcę. Jak to wygląda naprawdę? -
To będzie kręgosłup województwa. Co wiemy o budowie drogi S16?
-
Zaskoczenie na stacjach. Chodzi o ceny paliw
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Grzanie silnika na postoju – mandat to nie koniec złych wiadomości
Zostaw komentarz: