Honda Vision 110 2021 - daily skuter. Dane techniczne

Honda Vision 110 2021 - daily skuter. Dane techniczne

30 grudnia 2020
38
Vision 110 dysponuje bardzo pięknym rodowodem. Pierwszy skuter Hondy, Juno K z 1954 roku otrzymał wiele nowych rozwiązań i materiałów, a cztery lata później dołączył do niego rewolucyjny czterosuwowy Super Cub.

Unowocześnionej stylistyce modelu Vision 110 towarzyszą udoskonalenia techniczne - zastosowanie lżejszej, nowej ramy ‘enhanced Smart Architecture Frame’ (eSAF) oraz przeprojektowany, bardziej ekonomiczny pod względem zużycia paliwa, chłodzony powietrzem silnik ’enhanced Smart Power’ (eSP).

Nowe funkcje obejmują obsługę zapłonu i schowka za pomocą systemu bezkluczykowego Smart Key oraz nową tablicę przyrządów. Model Vision 110 na rok 2021 będzie dostępny w czterech nowych opcjach kolorystycznych: Pearl Jasmine White, Poseidon Black Metallic, Mat Galaxy Black Metallic, Candy Noble Red.

Dwuzaworowa, chłodzona powietrzem jednostka SOHC ‘enhanced Smart Power’ (eSP), o pojemności skokowej 109,5 cm3, została całkowicie przeprojektowana – w modelu na rok 2021 jest ona lekka (waży zaledwie 22 kg), wytrzymała i wydajna. Silnik zapewnia solidną – jak na tak niewielki pojazd – moc maksymalną 8 KM przy 7500 obr/min i maksymalny moment obrotowy – 9,0 Nm przy 5750 obr/min.

Średnica cylindra i skok tłoka są ustawione na 47 x 63,1 mm, przy stopniu sprężania 10:1. Skuter jest bardzo przyjazny dla użytkownika, z ostrą reakcją na otwarcie przepustnicy, idealną w dynamicznym miejskim ruchu. W porównaniu z poprzednią jednostką napędową, zużycie paliwa zredukowane zostało o 5% i wynosi teraz 1,8 l/100km (tryb WMTC). Zatankowanie do pełna umieszczonego pod siedzeniem zbiornika o pojemności 4,9 litra, pozwala zatem na przejechanie ponad 260 kilometrów.

Zaawansowana, lżejsza, ulepszona rama ‘enhanced Smart Architecture Frame’ (eSAF) nowej generacji, zastąpiła stalową konstrukcję rurową z poprzedniego modelu. Zbudowana z wytłoczek stalowych, spawanych laserowo, ze starannie opracowaną równowagą sztywności, oferuje dobre wyczucie prowadzenia, zwiększoną stabilność, komfort jazdy i trwałość. To niezbędne cechy skutera zaprojektowanego do codziennej eksploatacji w zróżnicowanych warunkach.

SILNIK

 

Typ

Chłodzony powietrzem, czterosuwowy, SOHC

Pojemność skokowa (cm³)

109,5 cm3

Liczba zaworów na cylinder

2 zawory

Średnica cylindra x skok tłoka (mm)´

47,0 x 63,1 mm

Stopień sprężania

10:1

Moc maksymalna

8 KM przy 7500 obr/min

Maks. moment obrotowy

9,0 Nm przy 5750 obr/min

Pojemność układu smarowania

0,8 l

SYSTEM PALIWOWY

 

Zasilanie

PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa

Zbiornik paliwa

4,9 l

Zużycie paliwa

1,83 l/100 km

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

 

Rozrusznik

Elektryczny

Pojemność akumulatora

GTZ6V 5.3Ah MF

Moc alternatora

390 W przy 5000 obr/min

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

 

Typ sprzęgła

Automatyczne sprzęgło odśrodkowe

Typ skrzyni biegów

Pasowa skrzynia automatyczna CVT

RAMA

 

Typ

Tłoczona, stalowa, spawana laserowo

PODWOZIE

 

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

1925 mm X 686 mm X 1115 mm

Rozstaw osi

1280 mm

Kąt pochylenia kolumny

26° 30’

Wyprzedzenie

71 mm

Wysokość siedziska

785 mm

Prześwit

175 mm

Masa własna

100 kg

Promień skrętu

1,8 m

ZAWIESZENIE

 

Przednie

Widelec teleskopowy 31 mm

Tył

Wahacz z pojedynczym amortyzatorem

KOŁA

 

Obręcz przednia

16M/C X MT1.85

Obręcz tylna

14M/C X MT1.85

Opona przednia

80/90-16 cali

Opona tylna

90/90-14 cali

HAMULCE

 

Typ układu

Hamulce łączone (Honda CBS)

ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY

 

Zespół wskaźników

Gniazdo 12 V

Reflektor

Żarówkowy

Światła tylne

Żarówkowy

 

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!