
Honda uzyskała ważną homologację. Niebawem systemy przejmą kontrolę nad samochodami pod pewnymi warunkami. Jakimi?
Hondzie przyznano homologację typu dla systemu automatyzacji jazdy na poziomie 3 dla pojazdów produkowanych w Japonii. Co to oznacza dla przyszłości motoryzacji i jakie warunki musi spełnić producent?
Honda uzyskała pozwolenie na wdrożenie systemu zautomatyzowanej jazdy na poziomie 3, po otrzymaniu wymaganej homologacji typu od japońskiego Ministerstwa Ziemi, Infrastruktury, Transportu i Turystyki (MLIT). Pozwala to na wprowadzenie systemu zautomatyzowanej jazdy „Traffic Jam Pilot” w pojazdach seryjnych, które będą mogły z niego korzystać na drogach publicznych w Japonii, do prędkości 50 km/h. Pozom 3 zautomatyzowanej jazdy oznacza przejęcie kontroli nad samochodem przez systemy, pod pewnymi warunkami.
Warunki, w których maszyna może przejąć kontrolę nad pojazdem, są określane na podstawie różnych czynników, takich jak lokalizacja (np. autostrady), pogoda (np. bezchmurny dzień) i prędkość pojazdu. Parametry jazdy dobierane przez system są również zależne od tych warunków.
Po aktywacji przez kierowcę, system Hondy „Traffic Jam Pilot” monitoruje warunki drogowe na autostradzie i przejmuje od kierowcy kontrolę nad samochodem, jeśli uzyska potwierdzenie pełnego bezpieczeństwa. Umożliwia to podążanie za pojazdem poprzedzającym i aktywne utrzymywanie toru jazdy na swoim pasie, bez udziału kierowcy.
System potrzebuje do działania ciągłej analizy warunków na autostradzie i może być aktywny wyłącznie do prędkości 50 km/h. Gdy system uzna, że nie może nadal bezpiecznie działać, generowane jest ostrzeżenie, a kierowca musi natychmiast przejąć kontrolę nad pojazdem. Rozwiązanie „Traffic Jam Pilot” jest częścią pakietu systemów bezpieczeństwa Hondy i ogromnym krokiem w realizacji dążeń firmy do budowania społeczeństwa wolnego od wypadków oraz zmniejszenia liczby błędów ludzkich za kierownicą. Opracowany przez Hondę, wybiegający w przyszłość system zautomatyzowanej jazdy na poziomie 3 uzupełnia zaawansowane rozwiązania poziomu 1 i 2, w tym wiodący w branży, już stosowany w pojazdach marki, pakiet systemów Honda SENSING, zwiększający bezpieczeństwo czynne oraz wspomagający kierowcę.
Homologacja typu dla systemu zautomatyzowanej jazdy na poziomie 3 na drogach Japonii jest wynikiem niedawnego europejskiego uznania dla Hondy, za zaangażowanie firmy w rozwój bezpieczeństwa. Nowa Honda Jazz e:HEV uzyskała maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP, których wyniki zostały ogłoszone 12 listopada 2020 r. Jazz był jednym z pierwszych modeli, które przeszły testy według nowych, bardziej rygorystycznych procedur. Najwyższą ocenę model zawdzięcza zaawansowanej konstrukcji nadwozia Hondy (ACE), pierwszej w segmencie przedniej poduszce centralnej oraz systemowi poduszek powietrznych i-side, których celem jest ochrona pasażerów tylnych foteli przed uderzeniami o drzwi i słupki C.
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
Zostaw komentarz: