Honda U3-X – kobiecy jednoślad

Jest alternatywą dla samochodów, wygląda niczym Segway i ma siodełko, jak tradycyjny rower. Honda U3-X, nowy prototyp Hondy, zapowiada kolejną rewolucję w poruszaniu się po drogach.

Przyjemnie jest sobie wyobrazić, ile czynności stanie się prostszych, kiedy UX-3 wejdzie na rynek. Ten ważący niecałe 10 kg unicykl elektryczny, ze starczającą na godzinę ciągłej jazdy baterią, pomoże nam ominąć najgorsze korki i ułatwi wycieczkę na zakupy do pobliskiego sklepu. Od Segwaya, poza wagą i gabarytami, różni go wmontowane, zapewniające wygodę podróżowania siodełko. Co ciekawe i trudne do wyobrażenia, pojazd wyposażony jest w jedno koło, zbudowane z kilkunastu, niezależnie skręcających mniejszych kółek. Dzięki nim, a także odchylaniu się kierowcy w odpowiednią stronę, może poruszać się nie tylko do przodu i do tyłu, ale i po skosie oraz na boki – co odzwierciedla ludzki chód. Poprzez odpowiednie przenoszenie ciężaru górnej części ciała, można dostosować prędkość jazdy do swoich potrzeb.

fot. Honda

Takie rozwiązanie otrzymano przy zastosowaniu technologii kontroli równowagi, którą opracowano na podstawie badań nad humanoidalnym robotem Hondy ASIMO, czy też systemem wielokierunkowego koła napędowego (Honda Omni Traction Drive System lub HOT Drive System), umożliwiającego przemieszczanie się we wszystkich kierunkach – na wprost, do tyłu, w bok i na ukos.

To kompaktowe, jednokołowe urządzenie zostało zaprojektowane z myślą o wygodzie użytkowania, przez co osoba kierująca może w prosty sposób zejść z podnóżka na nawierzchnię, a linia wzroku siedzącego kierowcy pozostaje mniej więcej na linii wzroku stojącego przechodnia.

Honda planuje prezentację U3-X przy okazji 41. Salonu Samochodowego w Tokio, który rozpocznie się 24 października 2009 roku w Makuhari Messe w mieście Chiba w Japonii. 

fot. Honda

Główne cechy U3-X

1. Urządzenie zawiera technologię kontroli równowagi znaną z robota ASIMO. Czujnik pochylenia wykrywa stopień przechyłu urządzenia w oparciu o zmianę obciążenia powodowanego przez kierowcę. Następnie ustala jego zamiary odnośnie prędkości i kierunku jazdy. W oparciu o uzyskane dane, system przywraca urządzenie do pionowej pozycji, co pozwala uzyskać płynne i zwinne ruchy.

2. System wielokierunkowego koła napędowego (HOT Drive System), umożliwia przemieszczanie się we wszystkich kierunkach – na wprost, do tyłu, w bok i na ukos. Składa się z wielu napędzanych kół o małej średnicy, które połączono ze sobą rzędowo, co tworzy jedno koło o dużej średnicy. Urządzenie porusza się do przodu poprzez wprawienie w ruch dużego koła, podczas gdy uruchomienie małych kół powoduje przemieszczenie się w bok. Połączenie tych ruchów skutkuje wykonaniem ruchu na ukos.

3. Wąska konstrukcja urządzenia umożliwia umieszczenie go pomiędzy nogami kierującego, a także przenoszenie go jedną ręką. W samonośnym nadwoziu zawarto składane siedzenie, podnóżek oraz obudowę konstrukcji pełniącą także rolę ramy. Wszystko to wpływa na uzyskanie niskiej masy własnej i pozwala na łatwy transport.

Specyfikacja Hondy U3-X

Długość × szerokość × wysokość (mm)

315×160×650

Waga

poniżej 10 kg

Rodzaj baterii

Bateria litowo-jonowa

Czas pracy (bateria w pełni naładowana)

1 godzina

Czy taki pojazd ma szansę na popularyzację w świecie zdominowanym przez samochody i czy zyska sprzymierzeńców wśród obecnych rowerzystów, lub wielbicieli jednośladów?

Na razie możemy tylko obejrzeć zasady funkcjonowania unicykla:



Źródło: honda.com

Najnowsze

Bolid F1 z ubrań Pumy

Kojarzycie ubrania Pumy sygnowane logiem Ferrari? Czerwone koszulki, buty, plecaki czy okulary słoneczne to modne gadżety dla fanki sportów motorowych i marki z Maranello. Czy równie wytrzymały jest stworzony z nich bolid Formuły 1?

fot. puma.com

Jest czerwony jak oryginalne Ferrari z równie charakterystycznymi, kontrastującymi czarnymi oponami. Ma ten sam kształt, lecz jego wytrzymałość budzi pewne wątpliwości. Także czas jego produkcji jest jest trochę szybszy…

Zobaczcie co można stworzyć, mając do dyspozycji setki czerwonych t-shirtów, czarne klapki, sygnowane znaczkiem Pumy torebki, okulary, sklepową podłogę i… dużo poczucia humoru.



Źródło: puma.com

Najnowsze

Pierwszy trening na ulicznym torze w Singapurze

GP Singapuru to specyficzny wyścig. Wąski uliczny tor, wieczorne godziny i przesunięcie czasowe, które ignorowane jest przez kierowców. Na tym azjatyckim torze naprawdę liczą się umiejętności zawodników.

Rubens w świetle… księżyca
fot. Brawn GP

Kierowcy Brawn GP byli najszybsi w piątkowy wieczór na torze w Singapurze. W niezłej formie wydaje się być także Sebastian Vettel i Mark Webber z zespołu Red Bull.
Jak na ironię, ku przypomnieniu zeszłorocznych niechlubnych wydarzeń na Marina Bay Circuit kierowca Renault  Romain Grosjean nie opanował samochodu na wyjściu z zakrętu numer 17 i uderzył w bariery(w tym samym miejscu rozbił swój bolid Nelsinho Piquet w trakcie GP Singapuru 2008) . Wypadek spowodował pojawienie się czerwonej flagi i wstrzymanie jazd na kilkanaście minut.

Zespół BMW Sauber przywiózł do Singapuru nowy pakiet aerodynamiczny. Dokonano także zmian w tylnym zawieszeniu i zamontowano nowe skrzynie biegów. W trakcie pierwszego treningu kierowcy szwajcarsko-niemieckiego zespołu uzyskali 8. i 14. czas.

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Czas

Strata

Liczba
okrążeń

1

23

Rubens Barrichello

Brawn GP

1:50.179

19

2

22

Jenson Button

Brawn GP

1:50.356

0.177

22

3

14

Mark Webber

Red Bull

1:50.416

0.237

21

4

7

Fernando Alonso

Renault

1:50.567

0.388

16

5

15

Sebastian Vettel

Red Bull

1:50.614

0.435

16

6

2

Heikki Kovalainen

McLaren-Mercedes

1:50.699

0.520

21

7

1

Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes

1:50.715

0.536

17

8

5

Robert Kubica

BMW Sauber

1:50.815

0.636

15

9

4

Kimi Räikkönen

Ferrari

1:50.865

0.686

19

10

17

Kazuki Nakajima

Williams

1:51.089

0.910

25

11

16

Nico Rosberg

Williams

1:51.427

1.248

23

12

20

Adrian Sutil

Force India

1:51.544

1.365

14

13

12

Sebastien Buemi

Toro Rosso

1:51.643

1.464

28

14

6

Nick Heidfeld

BMW Sauber

1:51.656

1.477

15

15

10

Timo Glock

Toyota

1:52.083

1.904

20

16

9

Jarno Trulli

Toyota

1:52.135

1.956

20

17

3

Giancarlo Fisichella

Ferrari

1:52.390

2.211

24

18

21

Vitantonio Liuzzi

Force India

1:52.905

2.726

23

19

11

Jaime Alguersuari

Toro Rosso

1:53.232

3.053

25

20

8

Romain Grosjean

Renault

1:53.458

3.279

9

Najnowsze

Summer Cars Party w Katowicach

Wspaniała zabawa, świeże powietrze, niesamowite samochody, pasjonujące wyścigi. To wszystko jest możliwe w ten weekend w Katowicach.

 

fot. Summer Cars Party

Summer Cars Party to całodniowa zabawa plenerowa przeznaczona dla miłośników atrakcji i fanów samochodów, która już w najbliższą sobotę, 26 września, rozpocznie się o godzinie 11.00 na terenie Aeroklubu Śląskiego w Katowicach. W planach wyścigi samochodów, pokazy dealerskie oraz motoryzacyjno-tuningowe, zloty śląskich klubów i dwie sceny: klubowa i koncertowa, a na nich wyśmienita muzyka i wielkie gwiazdy. Podczas Summer Cars zostaną również rozegrane eliminacje do 4 edycja Drużynowych Mistrzostw Mechaników Samochodowych Do tego piękne  słońce nad głowami i pierwszy weekend złotej Polskiej jesieni. Czy można chcieć więcej?

Trzymamy kciuki za piękną pogodę i zapraszamy całe rodziny do odwiedzenia Katowic, i przekonania się, że samochody to atrakcja dla każdego!

Więcej o imprezie poczytaj tutaj.

Najnowsze

Jazda o kropelce

Jeśli wydawało Ci się, że Twoje spalanie na poziomie 5 l./100 km czyni Cię Mistrzynią Świata jazdy o kropelce, niestety musimy Cię rozczarować. Średnie zużycie paliwa Mistrzów to 2,9 litra na 100 km i ponad 2 tysiące kilometrów na jednym baku. To dopiero oszczędność...

Jazda 308-ką może być bardzo ekonomiczna.
fot. Peugeot

W konkursie zorganizowanym przez firmę Peugeot wzięło udział 16 kierowców. Ich zadanie polegało na przejechaniu Peugeotem 308 HDI FAP 110 dowolnej trasy z niemieckiego miasta Saarbrucken do hiszpańskiej Barcelony. Po dotarciu na miejsce auta jeździły na specjalnie wyznaczonym do tego odcinku, aż do momentu, gdy w ich baku zabrakło paliwa.

Wynik wspomnianych wcześniej rekordzistów – 2,9 l./100 km pozwolił im na przejechanie na jednym baku dystansu 2060 km. Oszczędny rekord nagrodzono wręczając zwycięzcom podczas trwających właśnie we Frankfurcie targów, kluczyki do Peugeota 3008 HDI.

Co ciekawe, średnie zużycie paliwa pozostałych zawodników było niższe niż to deklarowane przez producenta.

Źródło: www.samar.pl

Najnowsze