Honda Rebel 500 – połączenie starej szkoły z nowoczesnością
Honda postanowiła połączyć ze sobą dwa przeciwległe światy. Japoński producent wprowadza na rynek nowy model Rebel wyposażony w dwucylindrowy silnik o pojemności poniżej 500 cm3. Motocykl może być używany przez osoby posiadające kategorię prawa jazdy A2.
Nad projektem nowego motocykla czuwał Keita Mikura, który lubi łamać zasady, tworząc jednoślady będące połączeniem dwóch światów. Najnowszym przykładem tego podejścia jest nowa Honda Rebel. Jest to motocykl typu custom, który ma w sobie sporo klasycznych cech w które wkomponowano nowoczesne rozwiązania.
Prace nad nowym modelem odbywały się w Ameryce Północnej. Głównym zadaniem zespołu było stworzenie pojazdu, który rozpali wyobraźnię młodych motocyklistów, ale będzie prosty i surowy. W wyglądzie tej maszyny dominuje minimalizm. Design motocykla podkreśla też specyficzny, ciemny lakier oraz szklany klosz przedniego reflektora o średnicy 135 mm.
Za napęd Hondy Rebel odpowiada dwucylindrowy silnik o pojemności 471 cm3. Jednostka oferuje wysoki moment obrotowy (44,6 Nm) w niskim zakresie prędkości obrotowej, a także liniowo oddaje moc, której wartość maksymalna to 33,5 kW. Pojemność silnika pozwala na korzystanie z niego przez osoby posiadające kat. prawa jazdy A2.
Nowością w tym modelu jest wykorzystanie ramy rurowej, która tworzy nowoczesny kształt w stylu odchylonego motocykla typu „bobber” wyposażonego w grube opony. Do tego idealnie wpasowano zbiornik paliwa o pojemności 11,2 litra oraz grubą kierownicę.
Motocykl Rebel jest dość wąski i ma nisko umieszczoną kanapę kierowcy, przez co jest dość wygodny, a do tego łatwy w prowadzeniu przy niskich prędkościach. Motocyklista może przybrać zrelaksowaną pozycję o naturalnym ułożeniu z delikatnie rozszerzonymi ramionami i stopami odpoczywającymi na podnóżku. W razie potrzeby siedzisko oferuje możliwość przekształcenia w wersję jednoosobową. Wystarczy tylko odkręcić dwie śruby.
Najnowsze
-
-10°C i niemy diesel na parkingu. Winne są nie świece, a ten zapomniany element
Gdy słupek rtęci spada poniżej -10°C, twój diesel może przestać być samochodem, a stać się drogą bryłą lodu. Okazuje się, że za 9 na 10 porannych koszmarów odpowiada ten sam, lekceważony przez kierowców element. -
Opony to za mało. Te 2 płyny w aucie decydują o bezpieczeństwie zimą. Sprawdź przed wyjazdem!
-
Niebezpieczne „mikołajki” pod maską: na 8 z 10 płynów do spryskiwaczy nie można polegać
-
Świąteczny prezent od Forda: hybrydowy van, który ratuje zwierzęta. Zobacz, jak działa „112 dla zwierząt
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Zostaw komentarz: