Honda RC213V-S oraz Honda True Adventure – kuszenie na EICMA
Przed targami w kuluarach najgoręcej plotkowano o nowych motocyklach Hondy: jeden z nich miał być drogową wersją maszyny z Moto GP, a drugi prawdziwie terenową Africą Twin. I Honda spełniła te oczekiwania, ale nie do końca. Na swoim stoisku zaprezentowała tylko prototypy obu maszyn. Nie zdradziła jednak żadnych szczegółów technicznych.
Pierwszy z prototypów to sportowa Honda RC213V-S. Motocykl w owiewkach z nielakierowanego włókna węglowego zaprezentowany został przez Marca Marqueza, aby jeszcze bardziej podkreślić sportowy rodowód „repliki Moto GP”.
| Honda RC213V-S |
![]() |
| fot. Honda |
| Honda RC213V-S |
![]() |
|
fot. Honda
|
Co o niej wiemy? Na pewno pojemność silnika będzie miała w okolicach 1000 cm³. Spekuluje się, że będzie to silnik V4 – ale nie jest to sprawdzona informacja. Zaprezentowany prototyp jasno sugeruje, że będzie to faktycznie maszyna do użytku cywilnego – wyposażona jest w lusterka i kierunkowskazy. Karbonowe owiewki robią niesamowite wrażenie, zwłaszcza w drugim zaprezentowanym malowaniu, widocznym na zdjęciach. Łączy ono barwy Honda Racing Corporation z flagą Japonii. Znakomicie wyglądają też reflektory RC213V-S.
Cóż, pozostaje napawać się zdjęciami tego pięknego sprzętu – i czekać na kolejne wieści o jego specyfikacji. Te mogą pojawić się już niedługo, na Tokyo Motor Show, jeszcze w tym miesiącu.
| Honda True Adventure |
![]() |
| fot. Honda |
Drugi prototyp nosi nazwę True Adventure, (to na razie nazwa robocza, Honda nie chce jeszcze przyznać, że to „nowa Africa Twin”). Ma to być nowy dual sport, inspirowany legendarnymi osiągnięciami Hondy – prototyp pokazano w towarzystwie modelu NXR Africa Twin, który w 1989 roku wygrał rajd Paryż-Dakar. Poza tym prototypowi towarzyszyła Honda CRF450 Rally w barwach HRC, której silnik, według krążących pogłosek, ma również wiązać się z nowym modelem. Jednak CRF ma silnik jednocylindrowy, a prototyp zapewne wyposażony zostanie w dwa cylindry.
Niestety w przypadku tego prototypu Honda również nie zdradziła żadnych szczegółów technicznych. Na więcej danych o „True Adventure” także przyjdzie nam czekać do Tokyo Motor Show.
Poza tymi dwoma źródłami wszelakich domysłów Honda zaprezentowała trzy jubileuszowe wersje Gold Winga, Gold Winga F6B i Gold Winga F6C z okazji 40-lecia tego modelu. W 2015 roku do salonów zawita też nowa wersja lubianego skutera Forza 125.
Ciekawie prezentuje się nowy VFR800X Crosstourer 2015 z zawieszeniem o wyższym skoku, nowymi kołami i hamulcami – motocykl wygląda bardziej sportowo, choć zachował solidny turystyczny look. Honda zwiększyła także nieco moc silnika tego modelu. Turystów wiernych Hondzie ucieszą zamontowane w standardzie ABS, HSTC oraz podgrzewane manetki.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?



Zostaw komentarz: