Honda GL1800 Gold Wing. Dane techniczne

Gold Wing - motocykl turystyczny Hondy odrodził się w 2018 roku. Po radykalnej redukcji masy, z nowym przednim zawieszeniem, podwójnymi wahaczami, nowym, sześciocylindrowym silnikiem typu bokser i 7-biegową przekładnią DCT.

Zoptymalizowany pod względem gabarytów, nowy sześciocylindrowy silnik typu bokser nie stracił nic z mocy, momentu obrotowego czy fascynującej charakterystyki.  Dodano elektronicznie sterowaną przepustnicę (TBW) z 4 trybami jazdy: TOUR, SPORT, ECON i RAIN. Zintegrowany układ hamulcowy (D-CBS) zmienia charakterystykę działania w zależności od wybranego trybu jazdy. 

Wspomaganie startu na wzniesieniu (HSA) i system wyłączania silnika na biegu jałowym (w motocyklach z opcjonalną przekładnią DCT), ułatwiają użytkowanie i poprawiają sprawność paliwową motocykla. Klasyczna, manualna skrzynia biegów dysponuje 6 przełożeniami, a przekładnia dwusprzęgłowa (DCT) posiada ich 7, przy czym czułość sprzęgła, szybkość zmiany biegów i zakres zmian prędkości obrotowych w górę i w dół dostosowano specjalnie do każdego z trybów jazdy. Motocykl w wersji z DCT posiada również funkcję pełzania do przodu i do tyłu.  Motocykl z klasyczną przekładnią dysponuje takim samym systemem jazdy do tyłu, jak stosowany w poprzedniej generacji.

Honda GL1800 Gold Wing. Dane techniczne

Całe oświetlenie wykonano w technologii LED. Dolna część reflektorów korzysta z 5 polerowanych soczewek optycznych po obu stronach, aby utworzyć świetlną sygnaturę „Jewel-Eye”. Korzystanie z wiązki świateł drogowych (w górnej części) daje wrażenie stereoskopowe. Przednie kierunkowskazy umieszczone są w obudowach lusterek. Ich działanie przerywane jest automatycznie po wyjściu z zakrętu – analiza różnicy prędkości przedniego i tylnego koła pozwala obliczyć, kiedy należy wyłączyć kierunkowskaz po zakończeniu manewru w każdej sytuacji drogowej.

Honda GL1800 Gold Wing. Dane techniczne

Prędkość ustawiona przełącznikiem tempomatu (znajdującym się po prawej stronie kierownicy) jest pokazywana w lewym dolnym rogu prędkościomierza. Dzięki systemowi elektronicznej przepustnicy (TBW) udało się uzyskać płynne dochodzenie do określonej prędkości oraz bardzo stabilną pracę napędu, szczególnie podczas jazdy pod górę. W przypadku modeli z klasyczną przekładnią, rozłączenie sprzęgła lub obrócenie manetki przepustnicy anuluje działanie tempomatu.

Podwójna, odlewana rama aluminiowa Gold Winga pozwoliła zmieścić silnik w niewielkiej przestrzeni. Grubość ścianek ramy zoptymalizowano w każdej jej partii, zapewniając płynną i stabilną jazdę, od prędkości pełzania, aż do maksymalnej prędkości motocykla, biorąc pod uwagę zarówno uwarunkowania ruchu miejskiego, jak i jazdy autostradowej.

Honda GL1800 Gold Wing. Dane techniczne

Oprócz przesunięcia przedniego koła do przodu przy pełnym ugięciu sprężyny, kolejną zaletą przedniego zawieszenia z podwójnymi wahaczami jest redukcja tarcia ślizgowego (na nierównościach i przy skręcaniu kierownicy), które powstaje w standardowym widelcu teleskopowym w miarę zmiany pionowego położenia koła. We wszystkich obszarach występowania tarcia przy skręcie i skoku zawieszenia zastosowano łożyska, co dodatkowo redukuje tarcie.

Tryb TOUR używa domyślnych ustawień płynnego załączania sprzęgła i zmiany biegów w trybie AT w całym zakresie od niskich do wysokich obrotów.

Tryb SPORT korzysta z bardziej bezpośredniego załączania sprzęgła, z odpowiednio zaprogramowaną zmianą biegów w zakresie średnich i wysokich obrotów.

Honda GL1800 Gold Wing. Dane techniczne

W trybie ECON załączanie sprzęgła jest delikatniejsze, utrzymane są niskie i średnie obroty silnika oraz standardowe wyczucie zmiany biegów.

W trybie RAIN załączanie sprzęgła jest również delikatniejsze, utrzymane są niskie i średnie obroty silnika, a zmiana biegów w trybie AT przebiega wolniej.

SILNIK

 

Typ

Chłodzony cieczą 4-suwowy, 24-zaworowy DOHC, rzędowy 6-cylindrowy

Pojemność skokowa

1833 cm3

Liczba zaworów na cylinder

4

Średnica x skok tłoka

73 mm x 73 mm

Stopień sprężania

10,5:1

Moc maksymalna

126 KM przy 5500 obr/min

Maks. moment obrotowy

170 Nm przy 4500 obr/min

Pojemność układu smarowania

4,4 l (MT) / 5,6 l (DCT)

Emisja CO2

127 g/km

SYSTEM PALIWOWY

 

Zasilanie

PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa

Średnica przepustnicy

50 mm

Filtr powietrza

Mokry, z papierowym wkładem

Zbiornik paliwa

21,1 litra

Zużycie paliwa

5,5 l/100 km

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

 

Rozrusznik

Zintegrowany z alternatorem (ISG)

Pojemność akumulatora

12V/20AH

Napięcie i prąd alternatora

12V/120A

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

 

Typ sprzęgła

(MT) Hydrauliczne, mokre, wielopłytkowe ze sprężynami śrubowymi, wspomaganie krzywką ślizgową

(DCT) Hhydrauliczne, mokre, wielopłytkowe ciśnieniowe

Typ skrzyni biegów

(MT) 6 biegów z nadbiegiem i z elektrycznym biegiem wstecznym

DCT: 7 biegów do przodu i bieg wsteczny

Przełożenie wstępne

1.795 (79/44)

Przełożenia

(DCT) 1: 2,167    2: 1,696    3: 1,304       4: 1,038    5: 0,821     6: 0,667     7: 0,522      wsteczny: 1,190

(MT) 1: 2,200      2: 1,417    3: 1,036       4: 0,821     5: 0,667           6: 0,522

Przełożenie główne

Przy silniku 0,972

Przy kole 2,615

Przeniesienie napędu

Zamknięty łańcuch

RAMA

 

Typ

Aluminiowa odlewana dwubelkowa

PODWOZIE

 

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

Dł.: 2475 mm

Szer.: 925 mm (DCT) / 905mm (MT)

Wys.: 1340 mm

Rozstaw osi

1695 mm

Kąt pochylenia kolumny

30,5°

Wyprzedzenie

109 mm

Promień skrętu

3,4 m

Wysokość siedziska

745 mm

Prześwit

130 mm

Masa własna

MT 366 kg / DCT 367 kg

 

ZAWIESZENIE

 

Przednie

Konstrukcja z podwójnym wahaczem

Tył

Pro Link

KOŁA

 

Przednie

130/70R 18

Tył

200/55R 16

Obręcz przednia

18 x MT3,5

Obręcz tylna

16 x MT6,0

HAMULCE

 

Typ układu

Elektronicznie sterowany D-CBS z systemem ABS

Przednie

Podwójne pływające tarcze 320 mm x 4,5 mm,  6-tłoczkowe zaciski, klocki ze spieku metali

Tył

Wentylowana tarcza hamulcowa 316 mm x 11 mm, 3-tłoczkowy zacisk, klocki ze spieku metali

 

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze