Honda CRF300L i CRF300 Rally - producent aktualizuje dwufunkcyjne motocykle

Honda CRF300L i CRF300 Rally - producent aktualizuje dwufunkcyjne motocykle

01 grudnia 2020
16
Honda aktualizuje swoje dwufunkcyjne motocykle i zaprasza fanów marki w podróż - od tej dookoła osiedla po tę dookoła świata. Skusicie się na tych motocyklach na wyprawę życia?

Oba motocykle w wersji na rok 2021 otrzymają znaczące udoskonalenia, w tym nowy silnik o większej pojemności, zamontowany obecnie na znacznie lżejszym podwoziu, co poprawia stosunek mocy do masy pojazdu o 13%. Zgodny z normą EURO 5, jednocylindrowy, chłodzony cieczą, czterozaworowy silnik DOHC o pojemności 286 cm3, osiąga maksymalną moc 27 KM przy 8500 obr/min, a dzięki dłuższemu skokowi tłoka rozwija o 18% wyższy moment obrotowy, sięgający 26,6 Nm przy 6500 obr/min (od 18,2 kW przy 8500 obr/min do 22,6 Nm przy 6750 obr/min).

Fazy rozrządu zostały zmienione wraz z przeprojektowanym układem dolotowym i wydechowym w celu uzyskania znacznie wyższego momentu obrotowego i mocy w średnim zakresie prędkości silnika. Przełożenia biegów 1-5 są krótsze, co zwiększa korzyści wynikające z wyższego momentu obrotowego i większej mocy.

Siła nacisku, potrzebna do wciśnięcia dźwigni sprzęgła, została zredukowana o 20%, co wraz ze sprzęgłem antyhoppingowym ułatwia radzenie sobie z przyczepnością tylnego koła. Przeprojektowana, częściowo podwójna stalowa rama kołyskowa, aluminiowy wahacz i dolna półka to najważniejsze elementy, które pozwoliły obniżyć masę całkowitą motocykla o 4 kg. Sztywność ramy zoptymalizowano w wyniku dążenia do idealnej równowagi pomiędzy informacją zwrotną z nawierzchni i pewnością prowadzenia.

Geometria układu kierowniczego została precyzyjnie dostosowana do zwiększonego prześwitu oraz do większego skoku zawieszeń obu kół (o 10 mm z przodu i 20 mm z tyłu w CRF300L oraz o 10 mm z przodu w CRF300 Rally). Między owiewkami modelu CRF300L umieszczono smuklejszy zbiornik paliwa o pojemności 7,8 litra oraz siedzisko, nowy jest też wyświetlacz LCD (Pozytyw).

Aby zapewnić łatwe, nie wymagające wysiłku manewrowanie, pozycja jazdy została zmieniona – kierownica jest lekko przesunięta do tyłu, a podnóżki obniżone i cofnięte. Podniesiona o 5 mm wysokość siedziska wynosi obecnie 880 mm. CRF300 Rally otrzymał natomiast siedzenie o wysokości 885 mm – o 10 mm niższe, szersze, montowane na gumach, a jego zbiornik paliwa został powiększony o 2,7 l – do 12,8 l.

 

W kierownicy zastosowano wewnętrzne obciążniki ograniczające drgania, na podnóżkach znajdują się gumowe nakładki, a kierunkowskazy LED są mocowane elastycznie, co zwiększa ich mechaniczną odporność.

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!