Honda Civic Type R bez kamuflażu
Trwają testy nowej Hondy Civic Type R. Jeden z niezamaskowanych egzemplarzy został przyłapany podczas drogowych prób sprawnościowych.
Konstruktorzy Civica Type R chcą, aby ich nowe auto było najsprawniejszym hot hatchem na rynku. W tym celu zgromadzili na „poligonie” m.in. Mercedesa A45 AMG, Renault Megane RS i Volkswagena Golfa R, z którymi porównują japońską konstrukcję.
Ze zdjęć szpiegowskich wynika, że Type R w wersji seryjnej nie będzie znacząco różnił się od modelu koncepcyjnego, który zadebiutował w Genewie.
W nadwoziu wyróżnia się powiększony grill, który zapewnia dopływ powietrza do intercoolera. Przednie i tylne nadkola ze zintegrowanymi wlotami powietrza zostały poszerzone, co pozwoliło zmieścić we wnękach duże koła z szerokimi oponami. Z tyłu uwagę przyciąga natomiast pokaźny spoiler umieszczony na pokrywie bagażnika.
Honda Civic Type R będzie pierwszym modelem tego producenta w Europie wyposażonym w silnik VTEC TURBO z serii Earth Dreams Technology. Dwulitrowa, czterocylindrowa, turbodoładowana jednostka z układem bezpośredniego wtrysku benzyny ma generować przynajmniej 280 KM mocy oraz spełniać wymogi normy EURO 6. Nieoficjalnie mówi się, że silnik będzie oferował około 320 KM.
Honda Civic Type R 2015 bez kamuflażu |
fot. Honda |
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: