Honda Civic Type R bez kamuflażu
Trwają testy nowej Hondy Civic Type R. Jeden z niezamaskowanych egzemplarzy został przyłapany podczas drogowych prób sprawnościowych.
Konstruktorzy Civica Type R chcą, aby ich nowe auto było najsprawniejszym hot hatchem na rynku. W tym celu zgromadzili na „poligonie” m.in. Mercedesa A45 AMG, Renault Megane RS i Volkswagena Golfa R, z którymi porównują japońską konstrukcję.
Ze zdjęć szpiegowskich wynika, że Type R w wersji seryjnej nie będzie znacząco różnił się od modelu koncepcyjnego, który zadebiutował w Genewie.
W nadwoziu wyróżnia się powiększony grill, który zapewnia dopływ powietrza do intercoolera. Przednie i tylne nadkola ze zintegrowanymi wlotami powietrza zostały poszerzone, co pozwoliło zmieścić we wnękach duże koła z szerokimi oponami. Z tyłu uwagę przyciąga natomiast pokaźny spoiler umieszczony na pokrywie bagażnika.
Honda Civic Type R będzie pierwszym modelem tego producenta w Europie wyposażonym w silnik VTEC TURBO z serii Earth Dreams Technology. Dwulitrowa, czterocylindrowa, turbodoładowana jednostka z układem bezpośredniego wtrysku benzyny ma generować przynajmniej 280 KM mocy oraz spełniać wymogi normy EURO 6. Nieoficjalnie mówi się, że silnik będzie oferował około 320 KM.
Honda Civic Type R 2015 bez kamuflażu |
![]() |
fot. Honda |
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: